اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنرانی کواکبیان در اندیمشک لغو شد


تجمع تعدادی از افراد لباس شخصی مقابل فرمانداری اندیمشک باعث لغو مراسم سخنرانی کواکبیان شد.

خبرگزاری ایلنا: تجمع تعدادی از افراد لباس شخصی مقابل فرمانداری اندیمشک باعث لغو مراسم سخنرانی کواکبیان شد.

جمعی از افراد لباس شخصی که خود را امت حزب الله می‌نامیدند، با تجمع مقابل فرمانداری اندیمشک خواستار لغو برنامه سخنرانی مصطفی کواکبیان شدند.

این مراسم قرار بود ساعت ۱۹ امروز، در تالار فرهنگ اندیمشک برگزار شود.

فرماندار اندیمشک در جمع معترضان حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ داد.

این معترضان تهدید کردند که اگر مراسم لغو نشود احتمال دارد حادثه‌ای مشابه حادثه شیراز رخ دهد.

مشاهده خبرنگار ایلنا، حاکی از آن است که تعداد این معترضان حدود صد نفر بوده است.

شایان ذکر است، هفته گذشته مراسم مناظره صادق زیباکلام در دانشگاه دزفول با فشار نیروهای تندرو لغو شد.


ویدیو مرتبط :
بازدید فرماندار اندیمشک ازاستخرسرپوشیده کارگران اندیمشک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا سخنرانی کواکبیان در اندیمشک لغو شد؟


شنبه گذشته قرار بود مصطفی کواکبیان،‌ دبیرکل حزب مردمسالاری در اندیمشک حضور یافته و در همایشی که از سوی برخی اصلاح‌طلبان این شهر برنامه‌ریزی شده بود، درباره فعالیت‌های حزبی سخنرانی کند. اما این نشست، پیش از برگزاری، به دلایلی لغو شد.

روزنامه ایران: شنبه گذشته قرار بود مصطفی کواکبیان،‌ دبیرکل حزب مردمسالاری در اندیمشک حضور یافته و در همایشی که از سوی برخی اصلاح‌طلبان این شهر برنامه‌ریزی شده بود، درباره فعالیت‌های حزبی سخنرانی کند. اما این نشست، پیش از برگزاری، به دلایلی لغو شد.

همزمانی لغو این همایش با وقایع اخیر قرچک و حمله خودسرها به نشست مجوزدار اصلاح‌طلبان در این شهر، سبب افزایش حساسیت‌ها نسبت به اتفاقات اندیمشک شده بود، بویژه اینکه پیش از برگزاری همایش، افراد ناشناس بنرها را پاره کرده و جمعی نیز با حضور در فرمانداری، خواستار لغو این مراسم شده بودند. به گزارش «ایلنا» تجمع کنندگان مقابل فرمانداری خود را امت حزب الله می نامیدند. اما اکنون بررسی‌ها حاکی از آن است که دلیل لغو این همایش هرچه بوده باشد، خودسرها یا فشارهایی از این دست نبوده است، هرچند فرماندار اندیمشک و فعالان سیاسی شهر،‌ هر یک نظرات متفاوتی درباره برگزار نشدن این همایش دارند.

تعلل فرماندار در صدور مجوز


یک فعال سیاسی اندیمشک که خود را متولی اصلی برگزاری این همایش عنوان می‌کند، علت اصلی برگزار نشدن این مراسم را تعلل فرماندار در صدور مجوز اعلام کرد. عباس ماکینالی به «ایران» گفت: «از صبح چهارشنبه تا پایان وقت اداری در فرمانداری بودم. ابتدا گفتند به شخص مجوز نمی‌دهیم و باید حزب درخواست مجوز کند. حزب کارگزاران استان، درخواست مجوز را به فرمانداری ارسال کرد که فرماندار هم گفت مشکلی نیست.»

وی با اشاره به اینکه فرماندار به صورت مکتوب مجوزی به ما نداد و موضوع را به روز پنجشنبه موکول کرد، افزود: «در این روز ما نتوانستیم با وجود پیگیری‌های متعدد ایشان را پیدا کنیم. تا اینکه جمعه 5 عصر، ایشان به من گفت که شما به دلیل نامزدی در انتخابات، نباید در این همایش سخنی بگویید که قبول کردم، اما ایشان با حزب کارگزاران تماس گرفت و بحث‌هایی را مطرح کرد و در این میان هم اختلالاتی به وجود آمد که منجر شد این همایش برگزار نشود» ماکینالی با بیان اینکه فرماندار مجوز را صادر نکرد تا وقتی که فشارها زیاد شد، درباره این فشارها نیز گفت: «بنرهایی که دست‌شان می‌رسید را پاره کردند، فشارهای زیادی وارد شد و همه عوامل دست به دست هم داد تا این نشست برگزار نشود.» وی تأکید کرد که «اگر از روز اول مجوز داده می‌شد و همه مراحل طی می‌شد، این مشکلات پیش نمی‌آمد.»

برگزارکنندگان اختلاف نظر داشتند

فرماندار اندیمشک نیز در گفت‌و‌گو با «ایران» با اشاره به اینکه حزب کارگزاران چهارشنبه گذشته نامه درخواست مجوز را ارائه کرد اما فردی که به عنوان مسئول معرفی شده بود، در بیمارستانی در تهران بستری بود، گفت: «قرار شد یکی از اعضای حزب کارگزاران در شهرستان مسئولیت را تقبل کند اما تا روز جمعه کسی معرفی نشد تا اینکه روز جمعه حزب مردمسالاری نامه درخواست مجوز را ارائه داد که در این هنگام میان مسئولان، برای اینکه چه کسی مسئول برگزاری نشست باشد، اختلاف افتاد و آقای ماکینالی گفت که اگر قرار است کسان دیگری نشست را برگزار کنند، ما نیستیم.» گودرزی با اشاره به اینکه به دلیل نامزدی ماکینالی در انتخابات، شرعاً و قانوناً نمی‌توانستیم برای او یا فرزندش مجوز صادر کنیم، گفت: «ناهماهنگی میان این نیروها سبب لغو آن شد، ضمن اینکه از هم اکنون تا سه ماه دیگر، هر تشکل رسمی که مجوز بخواهد‌، به او مجوز خواهیم داد.» 

وی موضوع پاره کردن بنرها را تأیید و تصریح کرد: نیروی انتظامی درحال بررسی موضوع و شناسایی عاملان آن است.  این مقام مسئول درباره حضور برخی در فرمانداری و درخواست لغو برگزاری نشست نیز خاطرنشان کرد: «عصر شنبه، جمعی به فرمانداری مراجعه کردند و مدعی شدند که آقای کواکبیان در قم مطالبی را مطرح کرده و به همین دلیل اجازه نمی‌دهیم این نشست برگزار شود. من گفتم مجوز را من باید صادر بکنم و مسئول برگزاری نشست هم من هستم و نیروی انتظامی هم باید حفاظت آن را برعهده بگیرد. ضمن اینکه نیروی انتظامی تا ساعت 5 بعدازظهر نیروهای خود را آماده نگه داشته بود، اما اختلاف نیروهای سیاسی سبب شد این نشست برگزار نشود.»