اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی


نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مقایسه ایران با داعش گفت: ایران از داعش خطرناکتر است.

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» امروز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

نتانیاهو با بیان اینکه حسن روحانی رئیس جمهور ایران هفته پیش در مجمع عمومی اشک تمساح ریخته است، گفت: اظهار نگرانی آقای روحانی از تهدیدات تروریستی یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های حرف دوگانه زدن است.

نتانیاهو خطاب به نمایندگان حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت که آیا شما به داعش اجازه غنی‌سازی می‌دهید؟ و آیا شما به داعش اجازه ساخت راکتور آب سنگین می دهید؟ پس شما نباید چنین اجازه‌ای به ایران هم بدهید.

وی تصریح کرد: مقابله با تروریست های سوار بر وانت یک مسئله است ولی رویارویی با شبه‌نظامیان اسلام‌گرای مسلح به تسلیحات کشتار جمعی بحث دیگری است.

وی گفت که اگر ایران را در آستانه تبدیل به یک کشور هسته‌ای به حال خود بگذاریم و به مقابله با داعش و نابودی این گروه بپردازیم مانند آن است که در یک دعوای کوچک برنده شده باشیم ولی در یک جنگ شکست خورده باشیم.

نتانیاهو با اشاره به اینکه ایران به دنبال تسلط بر جهان است، ابراز داشت که توان نظامی هسته‌ای ایران باید به صورت کامل از بین برود.

وی به ستایش از عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 50 روزه علیه مردم غزه پرداخت و ابراز داشت که سربازان اسرائیلی حائز بالاترین ارزش‌های اخلاقی در میان ارتش‌های جهان هستند و باید به جای محکوم کردن، آنها را مورد ستایش قرار داد.

وی به محکوم شدن جنایات صهیونیست‌ها در خلال جنگ غزه و حمایت شفاهی سازمان‌های بین‌المللی از مردم غزه اشاره کرد و تاکید کرد: «شورای حقوق بشر» سازمان ملل متحد به دلیل مشروعیت بخشیدن به استفاده از سپر انسانی در غزه، به «شورای حقوق تروریست‌ها» بدل شده است.

وی افزود: اقدامات شورای حقوق‌بشر سازمان ملل علیه صهیونیست‌ها شکلی از یهودی‌ستیزی مدرن است.

وی بدون نام بردن از دولت مشخصی گفت که اسرائیل با نظام‌های عربی معتدل منافع مشترکی دارد و کابینه صهیونیست خواستار تبدیل این منافع مشترک به همکاری است؛ همکار در جهت تسهیل رسیدن به صلح با فلسطینی‌ها.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده آمریكا هنگام سخنرانی نتانیاهو مجمع عمومی را برای صرف ناهار ترك كرد!



نماینده آمریكا هنگام سخنرانی نتانیاهو مجمع عمومی را برای صرف ناهار ترك كرد!

سفیر آمریكا در سازمان ملل پیش از سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، صحن مجمع را برای صرف ناهار ترك كرد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به نقل از شبكه خبری فاكس نیوز، اقدام به ترك سالن سخنرانی مجمع عمومی سازمن ملل توسط سوزان رایس، سفیر آمریكا در سازمان ملل در جریان سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی كه در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان آمریكا و این رژیم صورت گرفت، دقیقا در راستای سیاست‌های واشنگتن در قبال تل‌آویو بوده است. به طوری كه باراك اوباما، رئیس جمهوری آمریكا اخیرا درخواست نتانیاهو را برای دیدار با خود رد كرد و كاخ سفید اعلام كرده بود كه چون اوباما و نتانیاهو در دو روز مجزا در مجمع عمومی حاضر می‌شوند، امكان دیدار رو در رو وجود ندارد.

در برنامه شبكه خبری فاكس نیوز نیز آمده بود كه سوزان رایس اعلام كرده كارهای مهمتر از حضور در سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی دارد و از شركت در سخنرانی وی خودداری كرد.

مجری شبكه خبری فاكس نیوز گزارش داد: سفیر آمریكا در سازمان ملل از شركت در سخنرانی نخست وزیر اسرائیل خودداری كرد و به جای آن برای صرف ناهار به هیلاری كلینتون وزیر امور خارجه آمریكا و وزیران امور خارجه پنج كشور عضو دائم شورای امنیت پیوست.

جان بولتون، سفیر آمریكا در سازمان ملل در دوران جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریكا نیز اعلام كرد كه چنین اقداماتی از سوی دولت اوباما در سه سال و نیم گذشته امری غیر واقعی نیست.

وی افزود: در دولت اوباما، آمریكا انزجار كامل خود را از نتانیاهو و اسرائیل نشان داده است. این اقدامات اوباما نشان دهنده این است كه وی آمادگی كامل برای منزوی كردن اسرائیل دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، سخنرانی و اقدام نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل از سوی میت رامنی، كاندیدای جمهوری‌خواه و رقیب انتخاباتی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا به استهزاء گرفته شد.

رامنی در جمع خبرنگاران گفت: من دوست دیرینه نتانیاهو هستم اما نمی‌توانم تمسخر خود را در مورد تصویر بمب در حال انفجاری كه نتانیاهو در سخنرانی خود به دست گرفته بود، ابراز نكنم.

نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تصویری از یك بمب در حال انفجار به دست گرفته بود كه بیانگر خط قرمز در مورد تهدید ایران اتمی بود.

بمب كارتونی نتانیاهو با خنده حاضران در مجمع عمومی سازمان ملل همراه شد. این اقدام همچنین در وب‌سایت‌های اینترنتی از جمله توئیتر مورد تمسخر كاربران قرار گرفت./ایسنا