اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنرانی مشایی در موسسه روابط بین الملل آلبانی



 

 

 

سخنرانی مشایی در موسسه روابط بین الملل آلبانی

 

'اسفندیار رحیم مشایی ' رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه طی سخنرانی در موسسه روابط بین الملل آلبانی در شهر تیرانا پایتخت این كشور بر ضرورت تقویت روابط دوستانه بین دو ملت ایران و آلبانی تاكید كرد.

وی افزود: تهران براساس باورهای عمیق خود ازجمله عدالت طلبی، دوستی و احترام به دیگران همواره تعامل سازنده ای را با تمامی كشورها دنبال كرده كه نمونه های آن را می توان در مناسبات دوستانه با كشورهای همسایه و نیز دیگر كشورهای خارج از منطقه جستجو كرد.

وی با اشاره به سابقه طولانی مناسبات ایران و آلبانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایط كنونی نیز برای توسعه مناسبات با جمهوری آلبانی در همه عرصه ها در چارچوب منافع مشترك هیچ محدودیتی ندارد و دولت ایران به خصوص در زمینه های نفت، زیرساختارها، تكنولوژی جدید و سایر عرصه های اقتصادی برای همكاری با آلبانی آمادگی دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه بالكان پرداخت و گفت: وجود اقوام، نژاد، فرهنگ ها و ادیان مختلف از یك طرف و تنوع فرهنگی، اقتصادی و طبیعی از طرف دیگر بالكان را به یكی از مناطق منحصر به فرد در دنیا تبدیل كرده است.

مشابی همچنین اظهار داشت: از نگاه جمهوری اسلامی ایران ثبات در بالكان در راستای امنیت پایدار جهانی است و بر اساس همین باور بود كه در حل بحران های دهه 90 در بالكان حضور موثر و سازنده ای را به رغم فاصله جغرافیایی طولانی به نمایش گذاشت.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در این نشست به سووالات حاضرین درباره مسائل منطقه ای و بین المللی پاسخ داد....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
تحلیل روابط و حقوق بین الملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرپرست كمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال : دیدار مقابل شیلی قطعی نیست



 

 

سرپرست كمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال : دیدار مقابل شیلی قطعی نیست

 

سرپرست كمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال از قطعی نبودن دیدار مقابل تیم فوتبال شیلی خبر داد.

' عباس ترابیان ' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت زمان حضورمان در امارات و در جلسه ای كه با مسئولان فدراسیون شیلی داشتیم ، رییس سازمان تربیت بدنی از من خواست در مورد برگزاری دیداری دوستانه با این تیم مذاكراتی را انجام دهم .

وی ادامه داد: صحبت های اولیه را با آن ها انجام داده ام و تیم حریف نیز برای دیدار با ما در تهران ابراز علاقه كرده است.

سرپرست كمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: به طور حتم شیلی برای دیدار با تیم ایران ، درخواست هایی از قبیل دریافت پول را دارد . ولی تاكنون صحبت های نهایی با مسئولان فدراسیون فوتبال این كشور برای برگزاری این دیدار انجام نشده است.

وی در مورد احتمال برگزاری دیدار تیم ملی با تیم های ایتالیا و اسپانیا اظهار داشت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

ترابیان با اشاره به دیدار دوستانه مقابل تركیه گفت: با مسئولان فدراسیون فوتبال این كشور نیز صحبتی نشده است.

وی خاطرنشان كرد : به اعتقاد من تا زمانی كه قرارداد نهایی برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم ها بسته نشده است نباید نام آنها را در رسانه ها اعلام كرد.

ترابیان در عین حال گفت: به احتمال فراوان نام حریفان تداركاتی خود را تا پایان هفته به تمامی رسانه ها اعلام خواهم كرد.

وی افزود: فدراسیون از حالا برای بعد از مسابقات جام ملت ها و حتی سال 2012 در حال مذاكره با تیم های بزرگ است زیرا دیدار با تیم های بزرگ نیاز به برنامه ریزی های اینچنین بلند مدت دارد ، در غیر این صورت بازی این تیم ها غیر ممكن است.

ترابیان در مورد دیدار با برزیل گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال برزیل از برگزاری این دیدار بسیار رضایت مند بودند.برای این دیدار حتی یك ریال هم به برزیلی ها پرداخت نكردیم و تمام هزینه ها بر عهده شركت برگزاركننده بود.

سرپرست كمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال همچنین در مورد زمان برگزاری دیدار دوم مقابل برزیل در تهران خاطرنشان كرد: برای صحبت كردن در این خصوص با مسئولان فدراسیون برزیل هنوز زود است.