اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنرانی در دانشگاه بهشتی، واکنش سریع در «بهارستان»



اخبار,حسن روحانی,سخنرانی روحانی در دانشگاه


اخبار سیاسی  -  سخنرانی در دانشگاه بهشتی، واکنش سریع در «بهارستان»
روحانی: چرا دانشگاه خاموش است؟

روحانی با اشاره به توافق ژنو یادآور شد: «همین توافق ژنو، اولین گشایش برای دانشگاه و پول دانشجویان بود. چرا فقط یک عده معدود که از جای معدودی تغذیه می‌شوند، صحبت می‌کنند؟ البته نمی‌گوییم آنها حرف نزنند ولی فقط چرا آنها صحبت می‌کنند؟ چرا فقط یک عده کم‌سواد صحبت کنند و اساتید دانشمند و بزرگان دانشگاه ما خصوصی حرف می‌زنند؟ چرا آنها به میدان نمی‌آیند؟ آینده تاریخ این را به ما نمی‌بخشد.»

«گرا» دریافت شد. هنوز پژواک صدای «روحانی» فرونکشیده بود که صدای مخالفانش برخاست. مخاطبان حرف‌های «روحانی» بی‌آنکه او نامی از آنها برده باشد، پیغام را دریافت کردند.

 روز گذشته رییس‌جمهوری بسان روزهای گرم انتخابات در میان دانشگاهیان حاضر در دانشگاه «شهید بهشتی» سخن گفت. حرف‌هایش را با تبریک دهه فجر و نقش دانشگاهیان در پیروزی انقلاب آغاز کرد. از سکوت دانشگاهیان، پرحرفی کم‌سوادها، انزوای دانشجویان، از اینکه برخی خود را متولی همه‌چیز می‌دانند و به همه شک دارند، از کارهای جناحی و دست‌برنداشتن از «اتفاقی» که گذشته، انتقاد کرد و با دانشگاهیان برای آشتی، کمک به دولت و سرانجام شایسته‌سالاری «هم‌قسم» شد. او تنها جمله‌ای که بر زبان نیاورد، این بود؛ «من سرهنگ نیستم.»

 اما هنوز روحانی از روی «سن» پایین نیامده بود که اولین صدای مخالف بلند شد. «حمید رسایی»، نماینده مردم تهران در تذکری به رییس‌جمهوری از آنچه «ادبیات نامناسب روحانی خطاب به منتقدان توافقنامه ژنو» خواند، انتقاد کرد و گفت: «برخی از علما، نخبگان دانشگاهی و نمایندگان مجلس از این توافقنامه انتقاد می‌کنند.»

«زهره طبیب‌زاده نوری»، از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در تذکری به رییس‌جمهوری گفت که «آیا قید دانشجو برای کسانی که فعالیت ضدنظام و فسادهای اخلاقی داشتند برائت از فعالیت‌های او می‌شود؟»

 

«بیرانوند»، نماینده بروجرد و «رحماندوست»، نماینده تهران نیز در تذکری به رییس‌جمهور خواستار جلوگیری از سخنان تفرقه افکنانه و کنترل این سخنان شدند. «کریمی قدوسی»، نماینده مشهد و دیگر عضو جبهه پایداری نیز در تذکری به وزیر علوم خواستار «جلوگیری از احیای انجمن‌های مساله‌دار سیاسی و برگزاری اردوهای مختلف در دانشگاه‌ها و همچنین برگزاری کنسرت‏ها در محیط‏های علمی» شد.

«مهرداد بذرپاش»، دیگر نماینده اصولگرای مجلس هم گفته: «ما بی‌سوادیم و سواد شما هم در نحوه توزیع سبد کالا نمایان شد.» اکنون باید منتظر ماند و دید که ندای یاری‌طلبی رییس‌جمهوری در میان دانشگاهیان پژواکی می‌یابد؟ 

 

به گزارش «ایسنا» رییس‌جمهوری با بیان اینکه «علم، مرز نمی‌شناسد»، گفت: «تحقیق، خط قرمزهایی را که امروز در جامعه ما معمول است، نمی‌شناسد. خط قرمز علم و تحقیق منافع و مصالح ملی و خواست و نیاز مردم است؛ البته برخی از آنها خط قرمز نیست بلکه خط راهنما هستند.»

 

روحانی با انتقاد از اینکه «چرا نباید بتوانیم یک نظر علمی را در دانشگاه بیان کنیم»، افزود: «چرا در علوم انسانی، حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد و علوم اجتماعی رشد نمی‌کنیم و صاحبنظر نیستیم ولی در ژنتیک، شبیه‌سازی و انرژی‌های نو پیشرفت می‌کنیم؟ علت آن است که ما در شیمی، فیزیک و علومی اینچنینی خط قرمزی نداریم و راحت می‌توان نظرات را بیان کرد ولی در علوم سیاسی و مسایل آن، گویی به‌نظر می‌رسد که باید هشت چشم داشته باشیم، ولی ما هشت چشم نداریم، دو چشم داریم و فقط روبه‌رو را می‌بینیم.

 

خداوند دو چشم بیشتر به ما نداده است. ما روبه‌رو یعنی آینده و منافع ملت را باید ببینیم نه اینکه برگردیم و پشت‌سر را نگاه کنیم یا فقط راست، چپ، زمین و آسمان را نگاه کنیم؛ اینها کافی نیست.»

شما چه‌کاره هستید که خود را متولی همه‌چیز می‌دانید؟
او با بیان اینکه «این دولت محیط امن برای دانشگاه می‌پسندد»، افزود: «محیط امن، یعنی همه احساس امنیت کنند. ما باید فضا را برای رشد علمی دانشجویان فراهم کنیم تا بتوانند در رشته‌های مختلف تحقیقات لازم را انجام دهند و صاحب‌نظر شوند.»

 

رییس‌جمهوری ادامه داد: «البته تمام دانشجویان، اساتید ما، ‌انقلاب و کشور را دوست دارند. فرهنگ‌مان و اسلام را دوست دارند ولی یک عده شده‌اند متولی و به همه مردم مشکوک شده‌اند؛ یعنی همه مردم مورد تردید و شک هستند.» روحانی «خطاب به کسانی که خود را متولی همه‌چیز می‌دانند»، گفت: «شما چه‌کاره هستید که خود را متولی همه‌چیز می‌دانید؟ با یک شعار و چهره و قیافه، آدم متولی می‌شود؟ به چه مناسبت خود را دلسوزتر از دیگران می‌دانید؟»

چرا به همه شک می‌کنیم؟
او با بیان اینکه «باید اجازه داد فضای باز ایجاد شود»، گفت: «مردم ما عاشق کشور و اسلام هستند، عاشق انقلاب و امام هستند، قانون اساسی و رهبری نظام را قبول دارند. چرا به همه شک می‌کنیم و طرف هرچه قسم می‌خورد قبول نمی‌کنیم؟ تمام زندگی طرف را بررسی می‌کنیم، تمام سخنرانی‌ها و گذشته طرف را بررسی می‌کنیم. چقدر ما آدم بیکار در کشور داریم که به‌دنبال یک نقطه ضعف از افراد هستند تا آن نقطه ضعف را پیدا کرده و آن را بزرگ کنند. دست از این کارهای جناحی و حزبی برداریم. این جناح، آن جناح، چپ و راست، بس است. یک ذره به فکر مردم، کشور و آینده باشیم.»


هیچ‌کس حق ندارد با پول بیت‌المال برای تبلیغ یک‌حزب و جناح کار کند
روحانی با بیان اینکه «در دانشگاه‌ها در کنار پرورش و بخش علمی و تحقیق، باید به فکر مسایل اجتماعی و سیاسی هم باشیم»، گفت: «دانشجویان ما، باید دانشجویانی مسوول، جامعه‌پذیر و آگاه باشند و این تنها کافی نیست که از هندسه، فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و چارچوب‌های علمی برخوردار باشند بلکه باید از منافع ملی و بدخواهان داخلی و خارجی نیز باخبر باشند. باید از مصالح کشور باخبر باشند و دنیا را بشناسند.»

 

او با بیان اینکه «شناخت از جهان و سیاست باید در دانشگاه صورت بگیرد»، گفت: «البته این بدان معنا نیست که دانشگاه، مرکز یک حزب و جناح باشد. هیچ‌کس حق ندارد با پول بیت‌المال برای تبلیغ یک حزب و جناح در کشور کار کند. ما باید برای ارتقای افکار اجتماعی و سیاسی دانشجویان تلاش کنیم. ما باید برای آشنایی دانشجویان نسبت به حقوق خود و حقوق شهروندی‌شان و آشنایی‌شان با فضای جهانی تلاش کنیم.»

 

روحانی با تاکید بر اینکه «دانشگاه مرکز حزب و جناح نیست»، گفت: «جناح‌ها باید با پول خودشان بروند و یک ساختمان بگیرند و کار کنند ولی از جیب خودشان نه از جیب بیت‌المال. این موضوع اشکالی ندارد و ما حتی از فعالیت آنها استقبال می‌کنیم و حتی اگر لازم باشد دولت کمک می‌کند ولی باید توجه داشت که دانشگاه متعلق به ملت است، متعلق به یک جناح نیست و کلاس و دانشگاه برای همه است.»

برای شایسته‌سالاری هم‌قسم شویم
او با اشاره به برخی گزارش‌هایی که به او می‌رسد، افزود: «ممکن است برخی گزارش‌هایی که به ما می‌رسد اشتباه باشد. باور نمی‌کنم کسی در دانشگاه مسوولیت داشته باشد و بخواهد بین دانشجویان بر اساس مسایل سیاسی و اینچنینی و تعلق داشتن به این جناح یا آن جناح فرق بگذارد. امکان ندارد چنین چیزی باشد.

 

بیایید برای شایسته‌سالاری هم‌قسم شویم و به هرکس عالم‌تر، اخلاقی‌تر و فداکار برای کشور و ملت است، ارج بنهیم و فضا را برای پیشرفت کشور آماده کنیم.» رییس‌جمهوری در ادامه تاکید کرد: «ما باید فضای لازم را برای رشد سیاسی دانشجویان فراهم کنیم، ‌نه رشد حزبی و این وظیفه ماست و برای کشور ضرورت دارد.»

از نظر این دولت، دانشگاه راه‌حل است نه مساله
رییس‌جمهوری با بیان اینکه «از نظر این دولت، دانشگاه راه‌حل است»، گفت: «دانشگاه مساله نیست، ولی برخی متاسفانه خود دانشگاه، استاد و دانشجو را مساله می‌دانند و می‌خواهند این مساله را حل کنند و بعد می‌رسیم به بحث ستاره و دانشجویان ستاره‌دار، ولی آنها خود دانشگاه‌ را نیز مساله می‌دانند.»

 

روحانی خاطرنشان کرد: «برخی، دانشگاه و دانشجو را تهدید می‌دانند و نه فرصت، در حالی که همانطور که گفتم از نظر این دولت دانشگاه، مساله نیست بلکه راه‌حل است و چون راه‌حل است، پس دانشگاه باید منتقد باشد، اظهارنظر کند، راه‌حل ارایه دهد. از نظر آنها‌یی که دانشگاه مساله است، باید مرتب مراقب بود، آن هم با دوربین‌های متعدد نه با چشم. در حالی که این دولت این مسایل را نمی‌پذیرد.»

چرا دانشگاه خاموش است؟
رییس‌جمهوری در ادامه صحبت‌های خود با طرح این پرسش که «چرا دانشگاه ما با بازار کار تناسب ندارد؟»، گفت: «چرا ما دانشجو را با این همه مشکل مالی تربیت می‌کنیم؟ البته دولت هرچقدر توان داشته باشد، در این ارتباط به کار می‌برد و هرچه پول در این ارتباط هزینه شود، درواقع هزینه نیست و درآمد است ولی علت این است که دانشگاه باید به‌گونه‌ای دانشجو را تربیت کند که بتواند معضلات اجتماعی را حل کند. ارتباط دانشگاه با بازار کار باید وجود داشته باشد.»

 

او خطاب به شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: «از شما خواهش می‌کنم که منتظر دولت نباشید. شما مسوول هستید. شما باید به ما راه‌حل بدهید. در بخش‌های سیاسی و اقتصادی باید به ما راه‌حل بدهید. من یک گله مطرح می‌کنم؛ البته نمی‌خواهم از دانشگاه نقد کنم و شما باید خودتان نقد کنید ولی چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا اساتید خاموش هستند؟ ما در دانشگاه شهامت سقراط‌وار می‌خواهیم. از چه می‌ترسیم؟ چرا وقتی یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود، نمی‌آیید حرف بزنید و صحبت کنید و خصوصی برای رییس‌جمهوری نامه‌ می‌نویسید؟»

 

روحانی با اشاره به توافق ژنو یادآور شد: «همین توافق ژنو، اولین گشایش برای دانشگاه و پول دانشجویان بود. چرا فقط یک عده معدود که از جای معدودی تغذیه می‌شوند، صحبت می‌کنند؟ البته نمی‌گوییم آنها حرف نزنند ولی فقط چرا آنها صحبت می‌کنند؟ چرا فقط یک عده کم‌سواد صحبت کنند و اساتید دانشمند و بزرگان دانشگاه ما خصوصی حرف می‌زنند؟ چرا آنها به میدان نمی‌آیند؟ آینده تاریخ این را به ما نمی‌بخشد.»

 

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه «ما رسالت سنگینی به دوش داریم»، گفت: «چرا وقتی ما یک قدم برمی‌داریم، صهیونیست‌ها شب و روز فریاد می‌زنند؟ چرا برخی از کشورها که از لحاظ جغرافیایی همسایه و نزدیک ما هستند، همه‌جا داد می‌زنند؟ پس معلوم است کار بزرگی شکل گرفته است. این اقدام از آثار دانشگاه است؛ چراکه کسانی که در مذاکرات حرف می‌زنند و تصمیم می‌گیرند، تربیت‌شده دانشگاه هستند.»

موضوعی را که در گذشته رخ داده، رها کنیم
وی با بیان اینکه «چرا در جامعه نمی‌آییم و به جریان خروشان مردم وصل نمی‌شویم؟» افزود: «اکثریت جامعه خوب می‌بینند و می‌فهمند. من در آسایشگاه جانبازان حضور پیدا کردم، آنها دقیقا می‌دانستند که چه خبر است و می‌گفتند ما می‌دانیم چه اتفاقاتی در حال رخ‌دادن است و چه کسانی چه کارهایی می‌کنند. محاسبه‌گری را کنار بگذاریم و اینکه دیگران به ما چه می‌گویند و اینکه چه کسانی به ما به‌به و چه‌چه می‌گویند، کنار بگذاریم.دانشگاه باید خود را نقد کند. من نمی‌خواهم فقط به مسایل سیاسی اشاره کنم.»

 

روحانی همچنین گفت: «آیا ما نمی‌خواهیم دنبال آشتی برویم؟ آیا می‌خواهیم رودرروی هم بایستیم و موضوعی را که در گذشته رخ داده است، رها نکنیم؟ آیا پیامبر اینگونه بود؟ پیامبر وقتی به مکه آمد با آن همه افراد بدخواه که به او و یارانش ظلم کرده بودند و یارانش را به‌صورت وحشیانه کشتند و بزرگ‌ترین ظلم‌های تاریخی را انجام داده بودند، چگونه برخورد کرد؟ وقتی پیامبر مکه را فتح کرد چه گفت؟ مگر نگفت امروز، روز وحدت است و روز انتقام نیست؟ مگر نگفت که بروید همه آزاد هستید و خانه سرسخت‌ترین دشمن خود یعنی ابوسفیان را تبدیل به مامن کرد و گفت هرکس به خانه او برود در امان است؟ ما پیرو این پیامبر هستیم. انقلاب اسلامی و 22بهمن برای این بود که ما اسلام و اخلاق را حاکم کنیم. آیا شما نمی‌خواهید پرچم‌دار آشتی باشید؟»

 

او به شعار اعتدال که مورد تاکید دولت است، اشاره کرد و گفت: «اعتدالی که ما می‌گوییم، یعنی عقلانیت، توجه به منافع کشور، مدارا و اعتدال، یعنی فاصله‌گرفتن از افراط و تندروی‌های نابجا. چه کسی می‌خواهد این پرچم را به دوش بگیرد؟ شما باید به دوش بگیرید. مردم در 24خرداد کار خود را انجام دادند و ما باید دنباله‌رو ملت باشیم.»

همش به فکر ISI نباشیم
روحانی در ادامه سخنان خود خطاب به روسای دانشگاه، ‌استادان و شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: «آیا دانشگاه نمی‌خواهد در گرفتاری‌های مردم و مشکلات آنها و بحث محیط زیست و هوای آلوده ورود پیدا کند؟ من نمی‌گویم تحقیقات بنیادین انجام ندهید، ولی برخی از تحقیقات مورد نیاز جامعه یک ضرورت و وظیفه است. امروز در هر استانی دانشجویان و دانشگاه باید جهانی بیندیشند ولی به‌صورت علمی عمل کنند. همش به فکر ISI و امتیاز نباشیم. رها کنید این شرک‌ها را و به فکر ملت و کشور باشیم. زنجیره علم در کشور را کامل کنیم، چراکه مقاله به تنهایی به درد نمی‌خورد. مقاله باید به زندگی مردم بیاید مردم چشم امید به شما دارند.

 

دانشگاه باید از خودش نقد کند و راه‌حل بدهد.» رییس‌جمهوری همچنین گفت: «دانشگاه باید برای ملت و کشورمان، «دانش‌گاه» باشد نه اینکه خدایی نکرده یک وقتی به «دانش‌کاه» تبدیل شود. ما باید دانشگاه را مرکز علم، تحقیق و پژوهش قرار دهیم و دانشجویان را به‌عنوان کارآفرین برای توسعه و ترقی کشور آماده کنیم.»


بگذارید وزیر علوم به وظایفش عمل کند
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: «من از همه عزیزان در کشور می‌خواهم بگذارند وزارت علوم به وظایف قانونی خود عمل کند و قانون را اجرا کند. اگر وزیر مسوول است، باید به مسوولیت خود عمل کند.»

 

روحانی با اشاره به ویژگی‌های وزیر علوم گفت: «وزیر علوم از اندیشمندان است و مورد قبول و احترام اکثریت قاطع اساتید دانشگاه است. بگذاریم که وزارت کار خود را بکند، روسای دانشگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند و فضایی را ایجاد کنیم که تحمل در دانشگاه‌ها بالا برود. اشکالی ندارد که گروهی به یک فکر سیاسی خاصی وابسته باشند؛ آنها آزاد هستند ولی دانشگاه باید محیط مدارا شود و زبان علم و عقلانیت در آن گسترش پیدا کند.»

دانشگاه باید استقلال خود را بازیابد
رییس‌جمهوری با اشاره به تاکید مقام‌معظم‌رهبری در ارتباط با کرسی‌های آزاداندیشی نیز خطاب به دانشگاهیان گفت: «کرسی‌های آزاداندیشی که رهبری بر آن تاکید داشتند چه شد؟ آزاداندیشی یعنی تضارب آرا و اینکه تحمل‌ها را بالا ببریم و در این ارتباط بار بزرگی بر دوش شماست.» روحانی گفت: «من در سخنان قبلی‌ام گفته‌ام که دانشگاه باید استقلال آکادمیک و آزادی آکادمیک خود را بازیابد. تحقیق، آزادی و توسعه علمی همواره دستشان در دست یکدیگر است و هیچ‌جا هم تحقیق بدون محیط آزاد نمی‌توانید بیابید، ما نیاز به محیط امن در دانشگاه داریم ولی نیاز به محیط امنیتی نداریم.»

ما دانشگاه منزوی نمی‌خواهیم
رییس‌جمهوری با بیان اینکه «دانشگاه باید فضای علم باشد، نه سیاست‌زدگی»، تاکید کرد: «فضای دانشگاه باید فضایی آرام باشد نه یک فضای خاموش. ما نیاز به دانشگاهی داریم که در آن آموزش، پژوهش، علم، تحقیق و بینش باشد. دانشوری و روشن‌فکری از دانشگاه به فضای جامعه منتقل شود و فضای جامعه را عوض کند. ما دانشگاه منزوی جدا از جامعه، دانشگاهی که در کنجی تحقیق کند ولی تحقیق به جامعه برنگردد، نمی‌خواهیم.

به هرآنچه در مورد دانشگاه گفته‌ایم، پایبندیم
رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه «دانشگاه برای تحقق این موضوع مسیری طولانی در پیش دارد»، گفت: «دولت به هر آنچه در مورد دانشگاه گفته، پایبند است. دولت به‌دنبال دانشگاهی است که بین کیفیت و کمیت آن توازن وجود داشته باشد. ما نیز خوشحال می‌شویم که ببینیم 40هزار دانشجوی دکترا داریم ولی شما دانشگاه‌های بزرگ را نیز مشاهده کنید، ببینید دانشجوی دکترای آنها چند نفر است؟ در سال یک دانشگاه اروپایی و آمریکا‌یی چند نفر دانشجوی دکترا می‌پذیرد؟ خیلی خوب است همه دکتر شوند!»

 

او به شوخی با بیان اینکه «هرکس را می‌بینیم انگار دکترا دارد»، گفت: «البته اگر شما بگویید که این کیفیت است، ما خوشحال می‌شویم. شما به‌هرحال روسای دانشگاه، مدیران و مسوولان دانشگاه هستید و اگر بگویید کیفیت است، ما می‌پذیریم. کیفیت و کمیت باید توازن داشته باشد.»
اخبار سیاسی - شرق


ویدیو مرتبط :
سخنرانی روحانی در روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی-کامل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه‌های تصویری سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی



اخبار,روحانی در جمع دانشجویان


اخبار سیاسی - (تصاویر) روحانی در جمع دانشجویان

 مراسم گرامیداشت روز دانشجو (16 آذر) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

در این مراسم که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد علاوه بر دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان دیگری از دانشگاه‌های مختلف تهران نیز حضور داشتند. رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، روحانی را در این برنامه همراهی می‌کردند.

در ابتدای این مراسم که با سرود جمهوری اسلامی آغاز شد، کلیپی که به مناسبت صدمین روز دولت ساخته شده بود و همچنین کلیپ دیگری درباره اقدامات دولت و شخص رییس‌جمهور در ۱۰۰ روز اول کار دولت یازدهم به نمایش درآمد.

رییس‌جمهور در این مراسم دانشگاه را پرچم‌دار آزادی و نقادی خردمندانه دانست و گفت درست است که دانشگاه خانه احزاب نیست، اما کارگاه سیاست است.

وی ضمن تاکید بر لزوم همدلی بین اقشار و سلیقه‌های مختلف کشور تاکید کرد: همگان باید تحمل خود را در برابر دیدگاه‌های مخالف بالا ببریم.

عکس های محمدبابائی عکاس ایرنا و مقداد مددی عکاس تسنیم از این مراسم را در زیر می بینید.
 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

"اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبار سیاسی -ایسنا،تسنیم،فرارو