اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنرانی احمدی‌ نژاد به زبان ترکی


احمدی‌نژاد در این جمع با برخی روستائیان به صورت مستقیم و رو در رو به زبان ترکی حرف زد و مشکلات آنها را پیگیر شد.

خبرگزاری فارس: سفر رئیس جمهور به استان زنجان حاشیه‌های جالبی داشت از سخنرانی ترکی احمدی‌نژاد تا دکتر خطاب‌شدن وزیر نیرو از جمله آنهاست.
 
 سفر احمدی‌نژاد به استان زنجان امروز برای افتتاح سه طرح بزرگ صنعتی در استان انجام شد.

*پیش از سخنان وزیر نیرو مجری برنامه وی را دکتر نامجو خطاب کرد.

وزیر نیرو پس از قرار گرفتن در پشت سن گفت: تا پرونده‌ای تشکیل نشده بگویم که من دکتر نیستم.

نامجو افزود: من مهندسی گرفتم و شاهد هم دارم.

*احمدی‌نژاد در جمع مردم همایون با زبان ترکی سخنرانی کرد

احمدی‌نژاد در این جمع با برخی روستائیان به صورت مستقیم و رو در رو به زبان ترکی حرف زد و مشکلات آنها را پیگیر شد.

*برخی خبرنگاران که همراه وزیر نیرو به برای افتتاح نیروگاه سلطانیه رفته بودند به داخل سالن سخنرانی احمدی‌نژاد راه داده نشدند.

اعتراض خبرنگاران برای ورود به داخل جلسه نتیجه‌ای در بر نداشت و آنها به منازل و دفاتر خود بازگشتند.

*همچنین تلفن همراه خبرنگاران زنجانی برای ورود به داخل سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه از آنها گرفته شد.

گرفته‌شدن تلفن همراه خبرنگاران زنجانی موجب شد تا آنها در اطلاع رسانی و خبر‌رسانی به رسانه‌های خود دچار مشکل شوند.

این در حالی بود که خبرنگارانی که از مرکز آمده بودند مشکلی برای داخل‌ بردن انواع وسایل خود نداشتند.

*اجرای موسیقی آشیقلار از صدا و سیمای مرکز زنجان انجام نشد

پس از سخنرانی استاندار زنجان قرار بود موسیقی آشیقلار اجرا شود که پخش این برنامه از سوی صدا و سیمای مرکز انجام نشد.

اما اجرای سرود دانش‌آموزی دختران زنجانی به زبان آذری به صورت زنده پخش شد.

*کلید واحدهای مسکونی مهر به دو نفر از زنجانی‌ها به عنوان نمادین تحویل شد

نفر اول خانمی بود که در جنگ تحمیلی و در حمله هوایی هواپیماهای دشمن قطع نخاع شده بود.

این زنجانی پس از دریافت کلید هدیه‌ای از صنایع دستی استان به رئیس جمهور به دلیل تلاش برای خانه‌دار کردن مردم ایران اهدا کرد.

*در هنگام اهدای کلید دوم به یکی از متقاضیان توسط رئیس جمهور وی عروسکی نیز به دختر این خانواده به نام هلیا اهدا کرد که افتادن کلاه عروسک موجب انبساط خاطر حاضران شد.

*گفتنی است، با تلاش مدیر کل صدا و سیمای مرکز و همکارانشان برنامه جشن مسکن مهر و شورای اداری به صورت زنده از شبکه اشراق پخش شد.      


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد و زبان ترکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد: دستورالعمل زبان عربی را ایرانی‌ها نوشتند



 

احمدی‌نژاد: دستورالعمل زبان عربی را ایرانی‌ها نوشتند

 

رئیس جمهور در جشنواره کتابخانه‌های عمومی گفت: در پاسخ به عده ای از بدخواهان باید بگوییم که این ایرانی ها بودند که دستورالعمل زبان عربی را نگاشتند و به دنیا عرضه کردند.

 

به گزارش مهر، هجدهمین جشنواره کتابخانه های عمومی و مطالعه مفید امروز شنبه 29 آبان با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، سید محمد حسینی وزیر ارشاد و منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مرکز همایش‌های بین المللی صدا وسیما برگزار شد.

محمود احمدی نژاد در این مراسم گفت: هر اندیشه و فرهنگی اگر به صورت مکتوب در نیاید ماندگار نخواهد شد. عمیق ترین دریافت های انسان در سایر علوم از ناحیه کتاب است و کتاب همیشه به عنوان موضوع مهم و کتابخوانی به عنوان راه کسب علوم در زندگی بشر باقی خواهند ماند. هر اندازه که شبکه های ارتباطی و رسانه ها گسترش پیدا کنند از میزان اهمیت کتاب کاسته نخواهد شد.

وی افزود: به همان میزانی که اهمیت کتاب در جامعه ای افزایش پیدا می کند اهمیت کتابداری زیاد می شود. باید توجه کرد که کتابداری یک مقوله فیزیکی نیست. یک کتابدار خوب در وهله اول باید یک کتابدان خوب باشد و خوشا به حال کتابداران ما که در فضایی پر از معرفت سیر می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به رویکرد فعلی در زمینه کتاب و کتابخوانی در کشور افزود: با این شتاب و روندی که دولت در توسعه امر کتاب و کتابخوانی دارد افق های روشنی پیش روی جامعه کتابخوان کشور مشاهده می شود و شما نیز سعی کنید شیوه‌های دسترسی به کتاب را هر روز بهتر کنید تا با ساده ترین و کوتاه ترین زمان، کتاب در دسترس همه مخاطبان قرار گیرد.

وی گفت: بخشی از زیباترین خاطرات شیرین من مربوط به زمانی است که به کتابخانه محل مراجعه می کردیم و کتابدار کتابخانه اهل هنر و ذوق بود و با راهنمایی هایش به ما بسیار کمک می کرد. در حال حاضر نیز بخشی از زیباترین خاطرات جوانان کشور مربوط به فضای کتابخانه هاست.

احمدی نژاد با اشاره به بخشی از سخنان وزیر ارشاد در این برنامه گفت: در این برنامه اشاره به افرادی شد که معتقد بودند ایرانیان و اندیشه اسلام ناب، قدرتمند نیست. به نظرم این سخن بسیار سخیف است و نباید به آن پاسخ گفت اما به صورت کوتاه به این مساله اشاره کنم که ایرانی ها بودند که دستور العمل زبان عربی را نگاشتند و به دنیا عرضه کردند.

رئیس جمهور در پایان ضمن قدردانی صمیمانه از کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی کشور، با اشاره به حقوق کارکنان کتابخانه های عمومی کشور گفت: چون شما دوستان اضافه کار نمی گیرید به آقای فروزنده  ( معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور) سفارش خواهم کرد تا با نظر وزیر ارشاد میزان پایه حقوق شما را اصلاح  کنند. شما نیز همت و تلاش کنید تا کتابخانه های کشور به روز باشد. سعی کنید با کتابخانه‌های بین المللی ارتباط برقرار کنید و به کتابخانه‌های معتبر دنیا متصل شوید.../مهر