اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنان متفاوت معاون احمدی نژاد درباره شمشیر اعراب، زرتشت و زنای ممنوع


معاون رییس جمهور در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی تهران، جهانی شدن را یک دروغ بزرگ خواند و گفت: کاپیتالیست آمریکایی می‌خواهد این جهانی شدن را محقق کند و محقق هم نخواهد شد.

معاون رییس جمهور در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی تهران، جهانی شدن را یک دروغ بزرگ خواند و گفت: کاپیتالیست آمریکایی می‌خواهد این جهانی شدن را محقق کند و محقق هم نخواهد شد.

 روح الله احمد زاده کرمانی صبح دیروز در مراسم تودیع محمد ابراهیم لاریجانی و معارفه فراهانی در میراث فرهنگی استان تهران گفت: نماد یکتا پرستی زرتشتیسم بوده است.

در قوانین اساسی کشورهای به ظاهر متمدن اسمی از اسلام نیست با اینکه معادل 1.4 میلیارد نفر مسلمان وجود دارد ما 30 سال قبل انقلاب کردیم و زرتشتیسم در قوانین را به رسمیت شناختیم.

وی ادامه داد: در دوره‌هایی که بشر رب‌النوع را می‌پرستید در ایران اثری از رب‌النوع نبوده و همواره ارتباط ما با آسمان و وحدانیت بوده است.

احمدزاده کرمانی با تاکید بر اینکه معرفت به اهل بیت امروز در ایران زیاد است، گفت: این معرفت در خاستگاه وحی مهجور است و معرفت به اهل‌بیت در کمترین حد است. چه می‌شود درخاستگاه عجمان، عربیت حذف می‌شود و اسلام اهل بیت حلول پیدا می‌کند؟

وی ادامه داد: اسلام با شمشیر اعراب به ایران وارد شد و عربیت حذف شد و ایران اهل بیت ماندگار شد.

هم ایران به اسلام خدمات داد و هم اسلام به ایران. وی با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای غربی با اظهاراتشان فکر می‌کنند که ایران افغانستان است و می‌خواهند حمله کنند، گفت: در طول تاریخ هر کسی که به ایران حمله کرد مضمحل شد.

احمدزاده کرمانی تصریح کرد: در چهره‌پردازی فرهنگی کجای‌هالیوود و غرب را باید دست گذاشت که اوج آن که تایتانیک است و مبتنی بر زنای ممنوع است؟ آنها در دام‌چاله‌های سکس گیر کرده‌اند. در حالی که رد پای ابتذال در هیچ جای فرهنگ ایرانی نیست.

وی گفت: در این فضا ما نمی‌خواهیم سرمان را بالا بگیریم و بگوییم ته فرهنگ و تمدن هستیم، می‌خواهیم بگوییم که چیز بهتری بودیم، هستیم و خواهیم بود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تاکید بر اینکه تهران ویترین فرهنگی ایران است، گفت: باید تلاش شود تهران بیش از اینکه حاوی برج‌های سر به فلک کشیده بدون فرهنگ و تاریخ ایرانی باشد هویت معماری ایرانی اسلامی در آن دیده شود.

منبع: فارس




ویدیو مرتبط :
ویدوی ساخته شده توسط اعراب برای احمدی نژاد / آماتوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکرار سخنان عجیب احمدی نژاد ، این بار توسط معاون پارلمانی اش:در رأس بودن مجلس مال قدیم هاست!



برگزاری انتخابات , رئیس جمهور , جایگاه مجلس

 

در حالی که ادعای پیشین رئیس جمهور در خصوص انکار جایگاه مجلس با واکنش های منفی زیادی مواجه شده بود ، این بار نوبت معاون او رسیده که به سمت بهارستان شلیک کند و مدعی شود که مجلس در رأس امور نیست!

این سخن در حالی آن هم از سوی محمد رضامیرتاج الدینی معاون "پارلمانی" رئیس جمهور اظهار می شود که 10 روز بعد در کشور انتخابات مجلس برگزار می شود.

جالب اینجاست میرتاج الدینی قبل از این که به دولت برود ، نماینده مجلس بود و وقتی در مجلس حضور داشت ، مجلس را در رأس امور می دانست ولی حالا که به دولت رفته ، می گوید: وقتی از مجلس به دولت رفتم نگاهم در این خصوص که "مجلس در راس امور است" تعدیل شده است!

آن طور که مهر روایت کرده ، معاون پارلمانی رئیس جمهور در برنامه سه شنبه شب "دیروز، امروز ، فردا" که از شبکه سوم سیما پخش شد ،گفته است:مجلس در تصویب قوانین در راس امور است و کلام امام باید در جای خودش به آن توجه شود. اصل 113 قانون اساسی می گوید بعد از رهبری بالاترین مقام رسمی کشور رئیس جمهور است و طبیعتا نظر امام نیز همین بوده است و این که گفته می شود مجلس در راس امور است در بعد نظارت و تصویب قوانین است.

میرتاج الدینی با اشاره به این حرف رئیس جمهور که در گذشته گفته بود مجلس در راس امور نیست، اظهار داشت: فرمایش امام زمانی مطرح شد که رئیس دولت را مجلس انتخاب می کرد اما الان رئیس جمهور را مردم انتخاب می کنند. نظام ما یک نظام ریاستی و پارلمانی است و به هر دوی این موارد باید در جای خودش توجه شود.

وی البته توضیح نداد که اگر مجلس در رأس امور نیست ، چگونه می تواند وزرا و حتی خود رئیس جمهور را استیضاح و عزل کند ؟ اگر مجلس در رأس امور نیست چرا ذولت موظف است قوانین مصوب آن را اجرا کند و گزارش بدهد؟ چرا دولت باید بودجه خودش را هم با تصویب مجلس خرج کند و نظایر این ها؟

حذف مجلس از رأس امور ، چه با بی کفایتی و بی عرضگی نمایندگان مجلس باشد و چه با تحمیل چنین نظرات عجیب و غریبی ، فرجامی جز کنترل ناپذیری دولت و استبداد دولتی ندارد.

البته سخن بر سر مجلس هفتم و هشتم و نهم و ... نیست ، چرا که برخی از مجالس با حضور وکیل الدوله ها و با انفعال خود ، عملاً مجلس را از کارکرد خود ساقط کرده اند ؛ سخن این است که برخی دولتمردان از شرایط موجود به نفع تثبیت اراده بی چون و چرای دولتی بهره می گیرند و می کوشند سقوط مجلس را تئوریزه کنند تا در آینده نیز حتی با سرکار آمدن مجالس قوی ، دولتی ها خیالشان از بابت مجلسی که در رأس امور نیست راحت باشد!

دولت چگونه مجلسی را دوست دارد؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در خصوص تعامل دولت و مجلس گفت: هر چقدر تعامل بین این دو قوه بیشتر باشد تسهیل در امور کشور بیشتر انجام می شود و اصل بر تعامل است نه چالش بین این دو قوه. قانون را نوشته اند تا قوای مجریه و مقننه با هم کار کنند نه اینکه پیکار کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر گاه دولت و مجلس با یکدیگر تعامل داشتند به نتیجه شیرینی دست یافتند. همچنین نشست های کارشناسی و مشترک بین دولت و مجلس نتایج خوبی مانند موضوع هدفمندی یارانه ها، ادغام وزارت خانه و برنامه پنجم داشت.

میرتاج الدینی در ادامه افزود : هر نوع بحث و کارشناسی و مخالف را حمل بر اختلاف ندانیم چرا که افراد سلیقه های مختلفی دارند و در شرایطی که 290 نماینده مجلس مستقل بوده و دولت نیز در حال انجام وظایف است انتظار اینکه اختلاف نظری نباشد درست نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: تعامل مجلس هفتم نسبت به مجلس هشتم با دولت بیشتر بود و اگر بخواهم نمره ای در این خصوص به مجلس هشتم بدهم نمره بین 12 تا 14 را انتخاب می کنم چرا که در مجلس هشتم تعامل سنگین تر شد، سئوال از وزرا بیشتر شد و آئین نامه های مجلس به قدری تند بود که دولت حق دفاع از خود نداشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه افزود: اگر مجلس و دولت همگن و همسو باشند بهتر است چرا که اگر مجلس یک حرف بزند و دولت حرف دیگر مدیریت اجرایی کشور دچار کندی عمل می شود و این موضوع را در حال حاضر میان دولت و مجلس شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی قانونی تصویب شد دولت باید آن را بپذیرد، اظهار داشت: دولت احمدی نژاد تابحال همین کار را کرده  و تمام قوانین را رعایت کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوردر بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یک برداشت و فکری غلط در جامعه جا انداخته اند که هر نماینده ای از دولت دفاع کند وکیل الدوله است مگر رئیس جمهور وکیل مردم نیست.

میر تاج الدینی گفت: فکر کنم یک سال اول مجلس نهم و قوه مجریه هر دو قوا همسو و همگرا باشند.

توجیه "بیداری انسانی"

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مشی اصلی نظام در سیاست خارجی همان فرمایشات مقام معظم رهبری است که در مورد گسترش بیداری اسلامی در سطح دنیا مطرح فرمودند.

میرتاج الدینی گفت: مرحله اول بیداری اسلامی است و مرحله بعد از آن بیداری مستضعفان جهان و اینکه رئیس جمهور می گوید بیداری انسانی منظورش این است که انقلابیون مراقب باشند آمریکایی ها نظامشان را در دست نگیرند.../عصرایران