اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنان رهبری ایران و ناراحتی اسرائیلی ها


سخنگوی کابینه اسرائیل از عدم واکنش غرب به سخنان رهبری ایران به شدت انتقاد کرد.

عصر ایران: خبرگزاری آلمان نوشت: اسرائیل ناخرسندی خود را از واکنش غرب در برابر سخنان روز چهارشنبه رهبری عالی ایران ابراز کرد.

 روزنامه اسرائیلی جورزالم پست هم نوشت: یکی از سخنگویان کابینه اسرائیل گفت: جهان دربرابر سخنان رهبری ایران سکوت کرده است. همه ما می دانیم که آمریکایی ها بیشتر از ایرانی ها تلاش می کنند توافقنامه هسته ای را در چند مرحله با ایران امضا کنند.

در همین زمینه، افیگیدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد در صورتی که جامعه جهانی حق غنی سازی اورانیوم توسط ایران را به رسمیت بشناسد منطقه خاورمیانه شاهد مسابقه دیوانه وار هسته ای خواهد شد.

لیبرمن این سخنان را روز جمعه در کنفرانس اتحادیه پیمانکاران اسرائیل در شهر ایلات مطرح کرد.

وی افزود: در این صورت مصر ، ترکیه و عربستان سعودی خواستار حق خود در غنی سازی اورانیوم خواهند شد.

در همین ارتباط، ژنرال بینی گانتس فرمانده کل ارتش اسرائیل هم اظهار داشت: کسب سلاح هسته ای توسط ایران تاثیر منفی بر کل جهان دارد.

وی که در پایگاه جذب و سازماندهی ارتش اسرائیل به نام تل هاشوفیر سخن می گفت افزود:  شکی نیست که کسب سلاح هسته ای توسط ایران یک عامل بسیار منفی را در خلیج فارس، خاورمیانه و در کل جهان ایجاد می کند.

روزنامه واشنگتن پست هم در گزارشی نوشت: با اصرار دیپلمات های ایرانی در مذاکرات ژنو به اعتراف رسمی کشورهای غربی به حق غنی سازی اورانیوم ایران، احتمال دست یابی به توافق  تاریخی میان دو طرف حتمی نیست.

این روزنامه اضافه کرد: مذاکره کنندگان از کشورهای 1+5 در ژنو از بحث و گفتگوهای سختی در ژنو بر سر متن توافق احتمالی سخن گفته اند.


ویدیو مرتبط :
سخنان رهبری "دشمنی با ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس هیئت اسرائیلی: رئیس جمهور ایران در سخنان خود کوتاه نیامد/ رایزنی ظریف و لاوروف درباره تحولات سوریه



هیئت اسرائیلی  در سازمان ملل,سخنرانی روحانی در سازمان ملل

مقام صهیونیست: رئیس جمهور ایران در سخنان خود کوتاه نیامد

یک مقام مسئول رژیم صهیونیستی گفت که حسن روحانی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل (از هیچ یک از مواضع جمهوری اسلامی) اصلاً کوتاه نیامد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه المنار، «یوال اشتاینتز» رئیس هیئت اسرائیلی که در جریان سخنرانی روحانی در مجمع عمومی، سالن اجلاس را ترک کرد، گفت: روحانی تلاش کرد که جهانیان را فریب بدهد و متاسفانه بسیاری از مردم نیز تمایل دارند که فریب بخورند.

اشتاینتز که در گذشته نیز وزیر امور راهبردی و اطلاعات بود، افزود: ما نشنیدیم که روحانی از اظهارات روسای سابق ایران که هولوکاست را رد کرده بودند، عذرخواهی کند و یا اینکه اظهارات آنها را رد نماید.

وی خواستار افزایش فشارها بر ایران شد و مدعی شد هر قدر فشارهای اقتصادی و نظامی بر ایران بیشتر شود، فرصت‌های موفقیت دیپلماسی نیز بیشتر خواهد بود.

رایزنی ظریف و لاوروف درباره تحولات سوریه

وزرای امورخارجه ایران و روسیه در نیویورک درباره مسائل دوجانبه و به ویژه تحولات سوریه به رایزنی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه ایران و روسیه طی دیداری در نیویورک و در حاشیه شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد راه‌های گسترش مناسبات تهران - مسکو، تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه، تحولات مهم بین‌المللی و موضوع هسته‌ای را مورد بحث  و تبادل نظر قرار دادند.

طرفین با ابراز خرسندی از تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از جنگ در سوریه، بر ضرورت یافتن راهکارهای سیاسی جهت کمک به حل کامل این بحران تاکید کردند.

ظریف در این ارتباط با اشاره به اینکه کاربرد سلاح شیمیایی در هر جا و توسط هر کس محکوم است، تصریح کرد:  سلاح شیمیایی باید از دست همه طرف‌ها در سوریه خارج شود.

وزیر امور خارجه روسیه نیز تاکید کرد که جلوگیری از جنگ فوری در سوریه مهم است چرا که وقوع آن یک فاجعه بود.

در این دیدار طرفین ضمن ابراز رضایت از روند گسترش روابط دوجانبه و بررسی راه‌های افزایش همکاری‌ها، پیرامون همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های نفت، گاز، برق، صنعت و ماشین آلات گفت‌وگو کرده و در خصوص ادامه برنامه‌های همکاری کشورهای ساحلی حوزه دریای خزر رایزنی کردند./فارس