اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنان تاسف آور حمید گودرزی‬


حمید گودرزی بازیگر بروجردی سینما و تلویزیون در برنامه سینما گلخانه كه در تاریخ ۲۹ / ۱۰/ ۱۳۹۱ از شبكه سه سیما پخش شد در پاسخ به سوال مجری برنامه كه از او پرسید اهل كجایی؟ به گونه ای پاسخ داده است كه گویا به مزاج برخی از لر زبانان خوش نیامده است.

عرش نیوز:  حمید گودرزی بازیگر بروجردی سینما و تلویزیون در برنامه سینما گلخانه كه در تاریخ ۲۹ / ۱۰/ ۱۳۹۱ از شبكه سه سیما پخش شد در پاسخ به سوال مجری برنامه كه از او پرسید اهل كجایی؟ به گونه ای پاسخ داده است كه گویا به مزاج برخی از لر زبانان خوش نیامده است.

طی روزهای اخیر اتفاقاتی افتاد كه باعث شد رسانه های مناطق لر نشین نسبت به آن معترض شده و مطالب انتقادی بسیاری را منتشر كردند.  
 
حمید گودرزی بازیگر بروجردی سینما و تلویزیون در برنامه سینما گلخانه كه در تاریخ ۲۹ / ۱۰/ ۱۳۹۱ از شبكه سه سیما پخش شد در پاسخ به سوال مجری برنامه كه از او پرسید اهل كجایی؟ به گونه ای پاسخ داده است كه گویا به مزاج برخی از لر زبانان خوش نیامده است.  

ظاهرا حمید گودرزی در پاسخ به سوال مجری گفته است : ” فقط مسخره نكنید منو ها اما متاسفانه لر هستم " كه این نوع ادبیات حمید گودرزی بازتاب گسترده ای میان رسانه های استان های لر نشین داشته است.  
 
برخی از سایت های محلی در انتقاد به رفتار این بازیگر سینما و تلویزیون نوشتند: ادبیات حمید گودرزی تحقر آمیز بوده و او نباید در رسانه ملی وجهه قوم لر را كوچك می شمرد.  
 


موج اعتراضات به حمید گودرزی از سایت استان زادگاهش یعنی لرستان آغاز شد و برخی از سایت های استان های كهگیلویه و و بویراحمد و چهارمحال بختیاری به این موضوع پرداختند و همچنین سخنان گودرزی اعتراض مردم مناطق لر نشین استان های فارس و خوزستان را نیز در بر داشته است.  
 
سایت سرزمین لر و مجله خرم آباد در اقدامی مشترك عكس حمید گودرزی را با یك ضربدر بزرگ قرمز رنگ منتشر كردند و در مطالب خود نوشتند : از اینكه چنین شخصیتی در بین ما بود و به آن افتخار می كردیم ما بیشتر متاسفیم.  
 
سایت بویر نیوز هم در حركتی اعتراض آمیز عكس گودرزی را وارونه منتشر كرد و نوشت " چه خوب است آدم از اسب بیفتد ولی از اصل نیفتد."  
 
این سایت همچنین با اشاره به ویژگی ها و خصلت های چون صداقت، مهمان نوازی و رشادت های قوم لر خواستار معذرت خواهی هر چه سریعتر گودرزی شد.  
 
برخی از فعالان فرهنگی لر زبان نیز مراتب اعتراض خود را اعلام داشتند كه از جمله آن می توان به نامه اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد كمالوند خرم آباد به رئیس صدا و سیما اشاره داشت.  
 
البته صحبت های گودرزی چیزی از ارزشهای قوم اصیل لر كم نمی كند چرا كه اعتبار این قوم با اینگونه ادبیات هرگز خدشه دار نخواهد شد ولی ای كاش حمید گودرزی كه سال ها دعای مردم لر زبان را پشت سر خود داشت قبل از حرف زدن كمی بیشتر فكر می كرد حتی اگر قصد مزاح داشت بگونه ای كه اكنون باعث جریحه دار شدن احساسات قوم لر نمی شد این موضوع را بیان می كرد.  
 
به نظر می رسد صحبت های گودرزی با توجه به حال و هوای برنامه بیشتر یك شوخی بوده است و هیچگونه قصد توهینی را نداشته است.  
 
حمید گودرزی متولد سال ۱۳۵۶ ( اصالتا لرستانی است) و فارغ التحصیل بازیگری از دانشكده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی فعالیت هنری را با بازی در نمایش «كشتی اسپرانزا» به كارگردانی محمد رحمانیان آغاز كرد.

نخستین تجربه سینمایی او، بازی كوتاهی در فیلم «سهراب» به كارگردانی سعید سهیلی است. در حال حاضر نیز این بازیگر سریال تلویزیونی زمانه را از شبكه سه سیما در حال پخش دارد.


ویدیو مرتبط :
خنده دار؟؟ یا تاسف آور؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس هایی تاسف آور از جنگ داخلی سوریه


تصاویری از جنگ داخلی در سوریه.