اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخنان‌ رهبر‌ی کاخ‌سفید‌ را‌ وادار به‌ اعتراف‌ کرد


دادستان کل کشور گفت: سخنان شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنگوی کاخ سفید را مجبور به اعتراف کرد.

مرکز خبر حوزه: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی عصر پنجشنبه درگردهمایی طلاب و فضلای خراسان جنوبی مقیم حوزه علمیه قم در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ، افزود: امروز هیچ نهادی همانند نهاد مقدس روحانیت پایگاه عظیمی به نام مردم ندارد و تاثیرگذاری آن هم نسبت به سایر اقشار نیز بیشتر می باشد و آن به دلیل اخلاص و تقوای عملی آنهاست.

وی اظهار داشت: امروز نمونه این تاثیرگذاری را در بیانات رهبر معظم انقلاب در خطاب به غربی ها می توان ذکر کرد که در این میان فرمودند؛ آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب، سخنگوی کاخ سفید از حرف خود پشیمان شده و گفت؛ ما قضیه حمله به ایران را مطرح نکرده ایم.

وی در ادامه به جایگاه علم و عالم اشاره کرد و گفت: اسلام جایگاه عظیمی برای اهل علم و عالم در نظر گرفته و باید قدر دان این نعمت الهی باشیم و همواره شاکر باشم.

رییسی افزود: یکی از عالمان، فقیهان هستند و فقیه کسی است که دین را به خوبی می شناسد، به آن عمل می کند و آن را در جامعه منتشر و موجبات هدایت انسان ها را فراهم می کند.

وی ادامه داد: طلبگی یک ضرورت است؛ زیرا طلبه با تحقیق و پژوهش و فهم در علوم اسلامی خود را به خدا نزدیک تر می کند.

وی اظهار داشت: اگر چه انسان در کنار سایر علوم می تواند به حقیقت برسد و آن زمانی اتفاق می افتد که انسان بتواند در کنار علوم تجربی، خدا را درک کرده و خود را به خداوند متعال نزدیک کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه علوم حقیقی و تجربی با نگاهی توحیدی به یک سمت و سو توجه دارند، گفت: آنچه مسلم است، اینکه انسان به وسیله علوم تجربی به خداوند نخواهد رسید، بنابراین بهترین علوم برای دستیابی به حقیقت و نزدیکی به خداوند متعال علوم حقیقی است، که در آن آموزه های دین وجود دارد.

وی افزود: امام خمینی(ره) با نگاه به علوم حقیقی و توحیدی و درک عمیق از آموزه های دینی و عمل به آنها، توانست نهضت خویش را به عمق وجودی قلب های آزادی خواهان، نفوذ داده و انسان ها را علیه ظلم و ستم بشوراند؛ چون حرکت امام(ره) برای خدا بود، بسیاری از جوانان به او و راه ایشان اقتدا کردند.

وی گفت: راه امام خمینی(ره) که برگرفته از اخلاص و عمل در رفتار است، بهترین میراث برای جامعه و جوانان بود؛ تا با اقتدا به ایشان در هشت سال دفاع مقدس، جان خود را فدای انقلاب، اسلام و ولایت کردند.

رییسی خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد در عرصه اجتماع حضوری پررنگ و موفق داشته باشد، باید در خود ظرفیت سازی کند؛ این ظرفیت سازی در حوزه میسر بوده و برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر اجتماع تکیه گاه خود به معنویات را افزایش دهد.

وی در ادامه به وضعیت فرهنگی منطقه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اگر چه استان خراسان جنوبی استانی جدید التاسیس است؛ ولی تاکنون کارهای خوبی در بخش های مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه توسعه یافتگی برای این استان گرچه یک ضرورت به شمار می رود، ولی این توسعه یافتگی خود مشکلاتی را نیز به ارمغان آورده است، افزود: امروز فرهنگ، نقش مهمی در کم شدن جرائم اجتماعی دارد؛ بنابراین تا فرهنگ مترقی و الهی در یک جامعه حکم فرماست، راه های نفوذ جرائم بسته خواهد شد.

دادستان کل کشور نقش روحانیت و مبلغان را در نگهداری فرهنگ دینی بسیار سنگین و تاثیرگذار توصیف کرد و اظهار داشت: از امکانات فضای مجازی باید با مدیریت و سازماندهی دقیق و مناسب بهره گیری کنی


ویدیو مرتبط :
قاضی حق ندارد مجرم را به اعتراف وادار كند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای / اطمینان کاخ سفید از دستیابی به توافق



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, مذاکرات هسته ای

بازتاب سخنان شب گذشته رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته ای، اطمینان کاخ سفید از دستیابی به توافق با ایران در زمان تعیین شده، درخواست چین از طرفین مذاکرات هسته ای، درخواست کمک عشایر عراقی از ایران برای مبارزه با داعش و جنجال جاسوسی آمریکا از روسای جمهور فرانسه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری درباره موضوع هسته ای، از جمله موضوعاتی است که امروز در شمار زیادی از مطبوعات و رسانه های بین المللی بازتاب یافته است. «یو اس ای تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد یک هفته مانده به ضرب الاجل تعیین شده برای توافق هسته ای ایران، رهبر این کشور در سخنانی، بازرسی از مراکز حساس و توقف بلندمدت فعالیت های هسته ای را رد کرده و در عین حال، درخواست برداشته شدن سریع تحریم ها را مطرح نموده است. به عقیده این روزنامه، محورهای مطرح شده در سخنرانی رهبر انقلاب، در نقطه مقابل مواضعی است که توسط ایالات متحده و دیگر قدرت های جهانی درباره ضرورت محدود کردن برنامه هسته ای ایران در مقابل پایان دادن به تحریم ها مطرح شده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» از جمله دیگر مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد رهبر ایران خواستار آن شده که بخش عمده تحریم ها، پیش از محدود شدن بخش هایی از برنامه هسته ای ایران و همچنین پیش از تأیید عمل کردن ایران به تعهدات خود از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی برداشته شود. این روزنامه می افزاید رهبر ایران همچنین توقف فعالیت های حساس  و کلیدی مربوط به غنی سازی به مدت یک دهه را رد کرده و مخالفت خود با بازدید از مراکز نظامی ایران را نیز اعلام کرده است. این روزنامه در تحلیل خود از سخنان رهبر انقلاب می نویسد برخی بر این باورند که این مواضع سبب محدود شدن فضای مانور تیم مذاکره کننده ایران می شود؛ اما کارشناسان خارجی معتقدند این سخنان بسیار هوشمندانه و جهت تقویت مذاکره کنندگان بیان شده؛ زیرا آن ها خواهند گفت که از خط قرمزهای رهبر خود کوتاه نخواهند آمد و امتیاز بیشتری نخواهند داد.

این در حالی است که در طرف مقابل، دولت آمریکا اعلام کرده از دستیابی به توافق نهایی با ایران در مدت زمان تعیین شده اطمینان دارد. به نوشته سایت خبری «بلیز»، کاخ سفید اطمینان دارد که توافق نهایی با ایران در روزهای پایانی قبل از ضرب الاجل 30 ژوئن حاصل خواهد شد؛ اما می پذیرد که برخی از جزئیات ممکن است کماکان پس از حصول این توافق مشخص شود. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق نهایی مذاکرات هسته ای با ایران ادامه خواهد یافت یا نه گفته: «ما همچنان دیپلمات هایمان را به کار خواهیم گرفت». وی افزوده: «ما متوجه هستیم که ضرب الاجل چه معنا و مفهومی دارد. ما حدود دو سال است که در حال مذاکره با ایران هستیم. اکنون زمان آن رسیده که به توافق برسیم».


این در حالی است که مخالفت ها با سیاست های اوباما در موضوع هسته ای ایران در میان دولتمردان آمریکایی همچنان ادامه دارد. به نوشته پایگاه اینترنتی The Hill، در جدیدترین نمونه، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا به موضوع احتمال تمدید مذاکرات هسته ای با ایران از سوی دولت آمریکا اشاره کرده و گفته دولت اوباما باید از هرگونه بررسی تمدید مذاکرات با ایران خجالت بکشد. وی اظهار داشته: «دولت اوباما باید از بررسی تمدید مذاکرات اتمی با ایران خجالت بکشد. من از اینکه آن ها این مذاکرات را تمدید کنند، تعجب نمی کنم. آن ها با این اقدام خود تنها نشان می دهند که در حال تقلای بی فایده هستند. آن ها باید خجالت بکشند، اما این کار را نمی کنند».

در این میان، دولت چین خواستار اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم از سوی طرفین مذاکرات هسته ای به منظور دستیابی به توافق شده است. به نوشته «شانگهای دیلی»، معاون نماینده چین در سازمان ملل به طرفین مذاکرات هسته ای توصیه کرده به موقع تصمیمات لازم برای رسیدن به توافق نهایی را اتخاذ کنند. «وانگ مین» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشستی که با موضوع منع اشاعه در شورای امنیت برگزار شد، گفته امیدوار است که تمامی طرف ها به نحوی معقول نگرانی های موجود را برطرف کرده، از مناقشه خودداری کرده و به موقع تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنند تا بتوان در ضرب الاجل مقرر، یعنی 30 ژوئن به توافق نهایی دست یافت.

در مطلبی دیگر درباره ایران، سایت شبکه خبری «اسکای نیوز» از درخواست کمک سران عشایر استان «انبار» عراق از ایران برای مبارزه با داعش خبر داده است. بر اساس این گزارش، هیئتی از عشایر استان انبار عراق در سفر به ایران خواستار حمایت تسلیحاتی این کشور برای مبارزه با داعش شده اند. رئیس هیئت عشایر در مصاحبه خبری با اشاره به کوتاهی دولت عراق در تجهیز کردن عشایر برای مبارزه با داعش گفته: «این حق عشایر الانبار است که برای خلاصی از داعش به هر کسی که دست کمک خود را دراز می کند، پناه آورد». اسکای نیوز در ادامه این مطلب اشاره می کند که پس از موافقت دولت مرکزی عراق با سفر هیئت عشایر به ایران، روز شنبه گذشته 14 شیخ عشیره از استان الانبار به ایران سفر کردند تا از حمایت های نظامی این کشور برخوردار شوند.

در نهایت، در میان دیگر موضوعات، خبر افشای جاسوسی آمریکا از روسای جمهور فرانسه، بازتاب گسترده ای در عرصه بین المللی پیدا کرده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از اسناد افشا شده توسط ویکی‌لیکس می نویسد آمریکا از دو رئیس‌جمهور سابق فرانسه، یعنی ژاک شیراک و نیکولا سارکوزی و نیز رئیس‌جمهور فعلی آن، فرانسوا اولاند شنود کرده است. این جاسوسی در خلال سال‌های 2006 تا 2012 صورت گرفته است. این موضوع در اسنادی ذکر شده که عنوان «فوق سری» دارند و شامل پنج گزارش از اداره امنیت ملی آمریکا هستند. آخرین مورد از این اسناد به تاریخ 22 ماه مه 2012 یعنی چند روز قبل از این که فرانسوا اولاند قدرت را به دست گیرد باز می گردد. مشاور اولاند در واکنش به این اسناد گفته: «این اطلاعات را بررسی خواهیم کرد». دولت آمریکا از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.


  اخبار  سیاست  خارجی  -  تابناک