اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سخاوتمندترین کشورهای دنیا کدامند؟



سخاوتمندترین کشورهای دنیا ,مرکز توسعه جهانی

سخاوتمندترین کشورهای دنیا کدامند؟

کشورهای سخاوت مند کشورهایی هستند که با داشتن اقتصادی پیشرو و فناوری سرآمد در تولید و ارایه خدمات با توسل به شاخصه های گوناگون به دستگیری کشورهای فقیر می پردازند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز توسعه جهانی، بر اساس آخرین پژوهش مرکز توسعه جهانی که بر روی 27 کشور ثروتمند جهان انجام شده است کشورهای سرآمد در کمک به دیگر کشورها مشخص شده اند.


در این بررسی کشورهای اسکاندیناوی رتبه های اول تا سوم را به دست آمرده اند دانمارک به عنوان سخاوت مند ترین کشور و سوئد و نروژ رتبه های بعدی را به دست آورده اند.


این کمک ها تنها محدود به کمکهای مالی نیست بلکه هفت شاخص بر اساس شاخص کلی «مشارکت در توسعه» یا CDI برشمرده شده است.

1- کمیت و کیفیت کمک های خارجی
2- سیاست های صادراتی و تجارتی
3- سیاست های مشوق سرمایه گذاری
4- سیاست های مهاجرتی
5- سیاست های حفظ محیط زیست در کشورهای فقیر
6- تبلیغ و تلاش برای امنیت بین المللی به واسطه کمک ها
7- پشتیبانی از انتقال فناوری تولید

در نمودار زیر نمای کلی شاخصه های مشارکت در توسعه مشخص است.

 

سخاوتمندترین کشورهای دنیا ,مرکز توسعه جهانی

 

 برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید.

 

در جدول زیر جزئیات و رتبه هر کشور در هر شاخص های هفتگانه مشخص است.

 

سخاوتمندترین کشورهای دنیا ,مرکز توسعه جهانی

 برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید.

/خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
چهار کاخ بهشتی که در دنیا مسجد هستند، کدامند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمیزترین کشورهای دنیا برای گردشگران کدامند؟



چهار کشور در دو قاره عنوان تمیزترین کشورهای دنیا از نگاه گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

سایت «تریپ ادوایزر» در گزارشی که براساس یک نظرسنجی اینترنتی تنظیم شده، چهار کشور در دو قاره‌ی اروپا و اقیانوسیه که همواره در حفظ محیط‌ زیست بهترین عملکرد را داشته‌اند را به عنوان تمیزترین کشورها برای گردشگران معرفی کرده است.

نکته‌ی جالب توجه عدم قرار گرفتن سه مقصد برتر گردشگری جهان، فرانسه، اسپانیا و انگلیس در جمع چهار کشور تمیز از نگاه گردشگران است. بر این اساس تمیزترین کشورهای دنیا برای گردشگران عبارتند از:

* فنلاند

کشور اروپایی «فنلاند» در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در جذب گردشگر داشته و به مقصد گردشگران کشورهای مختلف جهان، به ویژه کشورهای آسیایی تبدیل شده است. مقصد اصلی گردشگران فنلاند شهر زیبای «هلسینکی» پایتخت این کشور است. این در حالیست که در منطقه‌ی‌ «لاپلند» در شمال فنلاند با هتل‌های اسکیمویی نیز در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری این کشور تبدیل شده‌اند. تابستان‌های فنلاند که بیش از 80 درصد مساحت‌اش پوشیده از جنگل است، بسیار درخشنده و زمستان‌های آن بسیار تاریک است.

 

تمیزترین کشورهای دنیا برای گردشگری,گردشگری,تور گردشگری

* بلغارستان

کشور اروپایی بلغارستان به واسطه توسعه زیرساخت‏‌های صنعت گردشگری‌اش طی سال‌های اخیر به مقصد جدید گردشگری اروپا و به‌ویژه گردشگران درمانی تبدیل شده است. در این راستا مقامات صنعت گردشگری بلغارستان با ارائه بسته‏‌های گردشگری متنوع که در آنها خدمات درمانی به‌ویژه دندانپزشکی با هزینه بسیار پایین در کلینیک‌های مجهز ارائه می‌شوند، سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب این کشور می‌کنند. این در حالیست که همواره گردشگران یکی از دلایل گذراندن تعطیلات‌شان در بلغارستان را تمیز بودن شهرهای این کشور عنوان کرده‌اند.

 

تمیزترین کشورهای دنیا برای گردشگری,گردشگری,تور گردشگری

* استرالیا

در سال‌های اخیر دولت استرالیا تلاش‌های فراوانی برای جذب گردشگران به این کشور انجام داده که از آن جمله می‌توان به برگزاری مسابقات موج‌سواری در سواحل پاک استرالیا اشاره کرد. دولت استرالیا همچنین با اجرای قوانین ویژ‌ه‌ای شهرهای این کشور به‌ویژه شهر ملبورن را که در سال‌های اخیر به مقصد جدید گردشگران آسیایی تبدیل شده را به یکی از تمیزترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

 

تمیزترین کشورهای دنیا برای گردشگری,گردشگری,تور گردشگری

* نیوزلند

کشور نیوزلند یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان از لحاظ داشتن جنگل و منابع طبیعی بکر است و طی سال‌های اخیر به دلیل ساخته شدن فیلم‌های مشهوری از جمله سه‌گانه‌ «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» در مناطق مختلف آن، صنعت گردشگری این کشور رشد چشمگیری داشته است. گردشگرانی که به شهرهای مختلف نیوزلند به ویژه شهر زیبای «کریست چرچ» - قطب گردشگری نیوزلند- سفر کرده‌اند، همواره از این شهر به عنوان یکی از تمیزترین شهرهای جهان نام می‌برند.

 

تمیزترین کشورهای دنیا برای گردشگری,گردشگری,تور گردشگری

 

منبع:isna.ir