اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سجده شكر خانواده مرزبان ایرانی


با تایید خبر ورود مرزبانان ربوده شده به كشور؛ در خراسان شمالی خانواده رامین حضرتی، یكی از مرزبانان ربوده شده توسط گروه تروریستی جیش العدل، سجده شكر به جای آوردند.

خبرگزاری مهر: با تایید خبر ورود مرزبانان ربوده شده به كشور؛ در خراسان شمالی خانواده رامین حضرتی، یكی از مرزبانان ربوده شده توسط گروه تروریستی جیش العدل، سجده شكر به جای آوردند.

پس از تایید ورود مرزبانان ربوده شده توسط گروه جیش العدل به كشور از سوی وزارت كشور، خانواده رامین حضرتی؛ مرزبان ربوده شده اهل روستای گوادلی سلاخ در خراسان شمالی، سجده شكر به جای آوردند.

ایوب حضرتی؛ برادر مرزبان ربوده شده بجنوردی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: توسط برخی از مسئولان كشوری و نیز فرماندهی مرزبانی خراسان شمالی در جریان آزادی مرزبانان ربوده شده از جمله برادر خود و ورود آنها به كشور قرار گرفته اند.

وی با اشاره به شادی اعضای خانواده این مرزبان از آزادی و سلامت او عنوان كرد: مسئولان مرزبانی خراسان شمالی در منزل ما حضور یافته و خبر ورود رامین حضرتی به همراه سه مرزبان دیگر به كشور را دادند اما در مورد این كه چه زمانی برادر من به خانه می آید و اعضای خانواده می توانند وی را دیدار كنند؛ اطلاعی نداریم.

حضرتی اظهار داشت: ما اگر چه همانند همه مردم ایران از آزادی مرزبانان ربوده شده به خصوص برادر خودم؛ رامین حضرتی خوشحالیم اما از شهادت گروهبان یكم جمشید دانایی فر كه به همراه چهار مرزبان دیگر به گروگان گرفته شده و سپس به شهادت رسیده بود؛ متاثریم.

وی از تلاش های صورت گرفته توسط مسئولان دولت و نظام و نیز علمای محلی سیستان و بلوچستان برای آزادی مرزبانان گروگان گرفته شده از سوی جیش العدل قدردانی كرد.

گفتنی است، اواسط بهمن ماه پارسال پنج مرزبان ایرانی كه یكی از آنها اهل خراسان شمالی بود؛ در مرز سیستان و بلوچستان از سوی گروه تروریستی جیش العدل ربوده شده و به پاكستان منتقل شدند.

این گروه تروریستی اوایل امسال به دلیل آن چه كه عدم توجه نظام جمهوری اسلامی به خواسته های آنها عنوان شده بود؛ گروهبان یكم جمشید دانایی فر را به شهادت رساندند اما در روزهای اخیر و پس از تلاش های مسئولان كشوری و محلی، چهار مرزبان دیگر را آزاد كردند.


ویدیو مرتبط :
فیلم کامل ربوده شدن ۵ مرزبان ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تماس تلفنی مرزبان ایرانی با خانواده‌ اش


یک عضو خانواده سربازان گروگان‌ گرفته شده گفت: طی تماس تلفنی برادرم (رامین حضرتی) از افغانستان از سلامتی کامل خود به همراه سه مرزبان دیگر خبر داد.

خبرگزاری فارس: یک عضو خانواده سربازان گروگان‌ گرفته شده گفت: طی تماس تلفنی برادرم (رامین حضرتی) از افغانستان از سلامتی کامل خود به همراه سه مرزبان دیگر خبر داد.

ایوب حضرتی در گفت‌وگویی با اشاره به ابراز خوشحالی گروگان‌ها از آزادی از دست تروریست‌های جیش‌العدل تصریح کرد: براساس اظهارات برادرم قرار است تا آنها فردا به وطن بازگردند.

این عضو خانواده مرزبانان گروگان گرفته شده ضمن قدردانی از تمامی مسئولان به خاطر پیگیری برای مرزبانان تصریح کرد: تمامی خانواده و فامیل و اهالی محل پس از شنیدن خبر آزادی رامین خدا را شکر کرده و نماز شکر به جای آوردند.

وی تصریح کرد: از زمان اعلام خبر آزادی مرزبانان مرتباً شاهد تماس‌های مسئولان و مردم و ابراز لطف آنان نسبت به آزادی مرزبانان بودیم که به نوبه خود  قدردان محبت‌های آنها هستیم.

حضرتی در عین حال با اشاره به شهادت یکی از مرزبانان در این حادثه تروریستی گفت: ما نیز به نوبه خود از این واقعه ناراحت بوده و خود را شریک غم خانواده این مرزبان شهید می‌دانیم.

رامین حضرتی در 16 بهمن سال گذشته به همراه چهار مرزبان دیگر توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل ربوده شد.

رامین حضرتی 27 اسفند سال گذشته 20 ساله شد.