اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ستایش فیفا از گوچی و خط دفاعی تیم ملی


پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی به ستایش از عملکرد رضا قوچان‌نژاد و تیم ملی ایران در انتخابی جام‌جهانی پرداخت.

ایسنا: پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی به ستایش از عملکرد رضا قوچان‌نژاد و تیم ملی ایران در انتخابی جام‌جهانی پرداخت.

 تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی موفق شدند از گروه A انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا جواز حضور مستقیم در برزیل 2014 را کسب کنند. Fifa.com در گزارشی به بررسی بازی‌های انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا پرداخته است. در این گزارش آمده است:

«بازی انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا به پایان رسید و چهار تیم راه یافته به جام‌جهانی مشخص شد. تیم‌های ایران، کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا موفق شدند بلیت حضور در برزیل را رزرو کرده و تیم‌های ازبکستان و اردن نیز به دیدار پلی‌آف راه یافتند.

ایرانی‌ها که امیدهای‌شان برای حضور در جام‌جهانی 2010 با گلزنی پارک جی‌سونگ بر باد رفته بود، این بار موفق شدند، کره‌جنوبی، رقیب دیرینه خود را با یک گل در اولسان شکست دهند تا بتوانند برای چهارمین بار طعم حضور در جام‌جهانی را بچشند. شاگردان "چوی کانگ هائه" در طول 90 دقیقه‌ بازی تیم برتر میدان بودند اما رضا قوچان‌نژاد بر خلاف جریان مسابقه توانست یک توپ‌ربایی زیبا داشته باشد و ایران را به گل برساند.»

سایت فیفا با تمجید از قوچان‌نژاد، این بازیکن را بهترین بازیکن روز گذشته در آسیا انتخاب کرد و درباره او نوشت: «عملکرد قوچان‌نژاد باعث می‌شود او را به عنوان بهترین بازیکن ایران در طول انتخابی جام‌جهانی انتخاب کنیم. او در بازی با کره‌جنوبی موفق شد سومین گلش را برای ایران در این مسابقات به ثمر برساند. این مهاجم 25 ساله که اولین گل ملی‌اش را برابر لبنان در مقدماتی جام ملت‌های آسیا به ثمر رسانده بود، در بازی با قطر و لبنان نیز توانسته بود، برای ایران گلزنی کند. اکنون با گل ارزشمند رضا قوچان‌نژاد در بازی با کره‌جنوبی، این مهاجم چهارمین حضور ایران را در جام‌جهانی قطعی کرد.»

سایت فیفا در ادامه آمار انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا را نیز به تیم ملی ایران اختصاص داد و نوشت ایران با دریافت تنها دو گل در انتخابی جام‌جهانی بهترین خط دفاع این مسابقات بود.


ویدیو مرتبط :
چ دفاعی از تیم ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زوج خط حمله تیم ملی در حاشیه خلیج فارس; گوچی به الکویت پیوست!!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار ورزشی  - زوج خط حمله تیم ملی در حاشیه خلیج فارس
تیم سابق نکونام، قوچان نژاد را به خدمت گرفت/ گوچی به الکویت پیوست

مهاجم تیم ملی ایران پس از جدایی از چارلتون راهی الکویت کویت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه خبری الجدید الیوم، رضا قوچان نژاد، ستاره تیم ملی ایران که تنها گل تیمش را در جام جهانی 2014 برزیل به ثمر رساند، دقایقی قبل با حضور در محل اردوی تیم الکویت در قاهره مصر با این تیم قرارداد بست.

تیم الکویت سه بازیکن برزیلی و یک بازیکن تونسی را هم به جز گوچی برای فصل جدید لیگ کویت خریداری کرده است. فصل قبل جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران در این تیم توپ می زد که این بازیکن با جدایی از الکویت پس از جام جهانی برزیل به اوساسونای اسپانیا پیوست.

قوچان نژاد فصل گذشته را در دو تیم استاندارد لیژ بلژیک و چارلتون انگلیس سپری کرد و جالب اینکه سایت چارلتون برای فصل جدید شماره پیراهن این بازیکن ایرانی را نیز مشخص کرده بود.

چند روز پیش نیز اشکان دژاگه راهی تیم العربی قطر شده بود تا به این ترتیب زوج خط حمله تیم ملی ایران برای ادامه بازیگری خود کشورهای حاشیه خلیج فارس را انتخاب کرده باشند.
اخبار ورزشی - فارس