اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ستار ریگی بازداشت شد


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که مقامات پاکستانی هویت و چگونگی دستگیری دو تروریست در منطقه بلوچستان پاکستان را افشا نکرده اند، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، یکی از افراد دستگیر شده ستار ریگی برادر عبدالمالک ریگی از شاخص های گروهک تروریستی جیش العدل است.

خبرگزاری ایرنا: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که مقامات پاکستانی هویت و چگونگی دستگیری دو تروریست در منطقه بلوچستان پاکستان را افشا نکرده اند، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، یکی از افراد دستگیر شده ستار ریگی برادر عبدالمالک ریگی از شاخص های گروهک تروریستی جیش العدل است.

حسین ذوالفقاری افزود: این فرد در اقدامات تروریستی مناطق مرزی داخل کشور و مناطق مرزی پاکستان دخالت داشته است و اقدامات تروریستی را با همکاری گروهک خارج از منطقه انجام می داده که جزو اتهامات وی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: به همراه ستار ریگی فرد دیگری هم از موتلفین مرتبط با این گروهک تروریستی، دستگیر شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: چهار تروریست در ایالت بلوچستان پاکستان در هنگام عملیات حضور داشتند که دو نفر از آنها موفق به فرار شده اند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: از ستار ریگی و همراهش به دلیل اقدامات تروریستی پرونده های قضایی وجود دارد که بنابر درخواست انجام شده قرار است تا فردا، این اسناد و مدارک در اختیار ما قرار گیرد تا اقدامات مقتضی انجام شود.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم از طریق وزارت کشور و وزارت امور خارجه پیگیری می شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا مقامات پاکستانی همکاری لازم در شناسایی هویت این افراد با جمهوری اسلامی ایران داشته اند، گفت: آنها هیچ اطلاعاتی از هویت و چگونگی دستگیری این تروریست ها در اختیار ایران قرار نداده اند.

مقامات امنیتی پاکستان روز شنبه اعلام کردند: ریگی شنبه شب در 50 کیلومتری شهر کویته در حال عبور دستگیر شد.


ویدیو مرتبط :
مستند بازداشت تروریست سلفی عبدالمالک ریگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادستان تهران: بازداشت چند متهم در پرونده ستار بهشتی/عضو هیأت رئیس مجلس: برخورد با عاملان حوادث کهریزک می‌توانست مانع ماجرای ستار بهشتی شود



دادستان تهران: بازداشت چند متهم در پرونده ستار بهشتی/ دستگیری 47 اخلالگر ارزی

دادستان تهران با اعلام بازداشت چند متهم در پرونده مرگ وبلاگ نویس ایرانی گفت: تا 10 روز آینده تلاش می کنیم پرونده را به دادگاه ارائه کنیم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار - به گزارش خبرنگار مهر، عباس جعفری دولت آبادی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده ستار بهشتی، وبلاگ نویس ایرانی که مرگ مشکوکی داشته است، گفت: پرونده به سرعت در دادسرای جنایی تشکیل شد و تحقیقات مفصلی در این خصوص انجام شده و در بازپرسی در حال ادامه است. من هم شرح مفصل پرونده را در کمیسیون امنیت ملی تشریح کردم، ولی مردم مطمئن باشند که قوه قضائیه در این گونه پرونده ها اغماضی نمی کند اینکه دادستانی دیر موضع گیری کرد دلیل آن رسیدن به حقایق بود و قطعا پرونده رسیدگی می شود.

دادستان تهران در مورد پرونده اخلال گران ارزی افزود: 47 نفر در این خصوص دستگیر شده اند که 3 نفر آنها 10 روز قبل شناسایی و بازداشت شده اند. تحقیقات مبسوط ادامه دارد و بخشی از تحقیقات به دلیل بررسی حسابها طول می کشد و امیدواریم هر چه زودتر پرونده به دادگاه برود.

جعفری دولت آبادی همچنین در مورد پرونده شکایت دولت از دو مداح تهرانی خاطر نشان کرد: یکی از مداحان تبرئه شده و دیگری محکوم شده است.

دادستان تهران همچنین از نهایی شدن 200 پرونده زمین خواری خبر داد و اظهار داشت: در این پرونده‌ ها 70 کیفرخواست صادر شده و 15 نفر راهی زندان شدند و 13 میلیون مترمربع از زمینهای تصرف شده رفع تصرف شد.

وی در مورد آخرین وضعیت جاسوس آمریکایی نیز گفت: حکم این شخص توسط دیوان عالی نقض شده و پرونده دوباره در حال پیگیری است.

عضو هیأت رئیس مجلس: برخورد با عاملان حوادث کهریزک می‌توانست مانع ماجرای ستار بهشتی شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید پاسخگوی فوت ستار بهشتی وبلاگ نویس زندانی باشند، گفت: اگر با ماموران و قضات متخلف در ماجرای کهریزک در سال 88 برخورد می شد، امروز شاهد این اتفاق تلخ نبودیم.

به گزارش مهر، محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص مرگ ستار بهشتی، وبلاگ نویس در زندان گفت: در این ماجرا نیروی انتظامی در مرحله اول درباره رفتارش با این زندانی توضیح دهد.

عضو کمیسیون قضائی مجلس اظهار داشت: متاسفانه نیروی انتظامی در گذشته هم رفتارهایی داشته که منجربه مخدوش شدن آبروی نظام و سوءاستفاده رسانه های بیگانه شده است.

دهقان با بیان اینکه آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران با اهدای خون صدها هزار شهید، جانبازی جانبازان، اسارت آزادگان و مقاومت مردم بدست آمده است، افزود: نیروی انتظامی حق ندارد از سر غفلت و یا سوءمدیریت این گونه آبروی نظام را مورد خدشه قرار دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر طبق قانون از زمانی که زندانی به حکم مرجع قضایی بازداشت می شود هر اتفاقی که برای زندانی بیفتد بازپرس مربوطه و بویژه دادستان باید پاسخگو باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم قوه قضائیه و هم نیروی انتظامی در این مسئله مسئولیت مشترک دارند و فارغ از اینکه اتهامات این جوان چه بوده است تا زمانیکه زندانی محکوم نشده ، متهم در دستان نیروی انتظامی و قوه قضائیه امانت است.

دهقان در ادامه افزود: اگر با برخی از قضات متخلف در مورد کهریزک و برخی دیگر از موضوعات برخورد قضایی محکمی صورت می‌گرفت و به متهمان در همین خصوص توسط برخی دولتمردان جایزه داده نمی شد امروز این اتفاق تلخ رخ نمی داد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه که با حساسیت موضوع را پیگیری کرد و همچنین دادستان کل کشور که با شهامت برخی از حقایق را بیان کرد، گفت: انتظار می رود تمام عواملی که زمینه ساز این اتفاق بودند تحت تعقیب قرار گرفته و مطابق قانون با آنها برخورد شود./عصرایران