اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ستاره های سپاهان در خدمت استقلال!


هر اندازه که کرانچار، نویدکیا، خلعتبری، سوکای و چند زردپوش دیگر در این روزها برای سبقت گرفتن سپاهان از استقلال تلاش کرده اند، بعضی از بازیکنان این تیم با اشتباهات عجیب و سوال برانگیز خود، ترمز دستی زردها را کشیده اند.

روزنامه تماشا: هر اندازه که کرانچار، نویدکیا، خلعتبری، سوکای و چند زردپوش دیگر در این روزها برای سبقت گرفتن سپاهان از استقلال تلاش کرده اند، بعضی از بازیکنان این تیم با اشتباهات عجیب و سوال برانگیز خود، ترمز دستی زردها را کشیده اند. بازیکنانی مثل جمشیدیان، ایران نژاد، طالبی و حاج صفی.

- احمد جمشیدیان:
در بازی جام حذفی مقابل استقلال، در دقایق پایانی به بازی آمد و پنالتی پنجم سپاهان را از دست داد. این پنالتی می توانست سپاهان را برنده آن بازی کند. جمشیدیان در بازی بعدی سپاهان – استقلال همراه زردها در اصفهان ماند و به تهران نیامد. او توسط کادر فنی از تیم کنار گذاشته شده بود و در بازی بعدی سپاهان هم همراه این تیم به رشت نرفت. جمشیدیان دیروز در واکنش به این تصمیم، به فارس گفت: «قلعه نویی از خیلی ها مردتر است.» جمشیدیان که در نقل و انتقالات نیم فصل به استقلال نزدیک شده بود، به این ترتیب فصل را به پایان رساند.

- فرشید طالبی:
مدافع میانی سپاهان در بازی جام حذفی، اولین ضربه را به تیم خود زد. او در نیمه اول، روی دفع توپ مدافع چپ استقلال، از برهانی جا ماند و پیراهن او را کشید و اخراج شد. سپاهان 10 نفره اما از پس استقلال برآمد و طالبی مدعی شد: «اگر برهانی را نمی زدم گل می خوردیم. خوردن گل اول مقابل استقلال یعنی باخت. من اخراج شدن را انتخاب کردم.»

ستاره های سپاهان در خدمت استقلال!

او اما در بازی بعدی دو تیم تصمیمی دیگر گرفت! این بار طالبی ترجیح داد ایمان موسوی از او رد شود و سپاهان گل بخورد تا اینکه بخواهد تیم خود را 10 نفره کند. البته اشتباه مظفری زاده باعث شد طالبی این بار هم در نیمه اول از بازی اخراج شود. طالبی تا پیش از اخراج دو بار با دست به توپ برخورد کرده بود، یک بار توپ را زیر پای مجیدی دفع کرده بود و سه بار با فاصله گرفتن از دیگر مدافعان، آفساید را شکانده بود و به مهاجمان استقلال برای فرار در عمق، فضا داده بود.

عجیب آنکه با ورود مرادمند جوان به میدان، دیگر خبری از گاف های عجیب خط دفاعی سپاهان نبود و استقلالی که در حضور طالبی، بیشتر حملات خود را از سمت چپ و با حرکات بیک زاده ترتیب می داد، بعد از اخراج او توپ را بیشتر به سمت راست برد تا از توانایی خسرو حیدری و علی حمودی استفاده کند. طالبی در بین این دو بازی هم یک پنالتی بی جهت به نفت تهران داده بود و اگر بی دقتی پنالتی زن نفت نبود، ممکن بود همین اشتباه به قیمت شکست سپاهان از استقلال در کورس قهرمانی تمام شود.

- احسان حاج صفی: مدافعی که سابقه بازی زیر نظر قلعه نویی در سپاهان و تراکتورسازی را داشت هم در هفته های گذشته افتی فاحش داشت و اشتباهات عجیب و غریبی مرتکب شد. حاج صفی در دو بازی رو در رو با استقلال، در جام حذفی و لیگ برتر، کاملا از جریان بازی محو بود. او در بازی مقابل نفت تهران اما اشتباه عجیبی مرتکب شد و یک گل به حریف سپاهان هدیه داد.

حاج صفی پس از آن، احتمالا برای جبران اشتباهش، جلو کشید و چیزی نمانده بود نفت با استفاده از جای خالی او در سمت چپ خط دفاعی سپاهان به گل برسد و زردها 3 امتیاز از دست بدهند. او البته در حملات هم موفق نبود و هر توپی که به دست می آورد را به بالای دروازه می کوبید و به این ترتیب بسیاری از ضد حملات سپاهان را خراب کرد.

اوج کار حاج صفی اما در بازی دیروز با داماش بود، جایی که اشتباهات او روی هر دو گل داماش کار را به جایی رساند که کرانچار او را بین دو نیمه از زمین بیرون کشید. حاج صفی ابتدا در تصمیمی باورنکردنی روی یک کرنر، توپ را مانند والیبالیست ها با دست زد و یک پنالتی را به داماش هدیه کرد، رفتاری که بهت سوشاک، نویدکیا و سایر همبازیان حاج صفی را همراه داشت. او روی گل دوم داماش هم نقش داشت.

حاج صفی توپی که دروازه بان تیم رشتی به میانه های زمین فرستاده بود را نتوانست با ضربه سر بزند! همین توپ به متوسل زاده رسید و مهاجم داماش با نفوذ به جای خالی حاج صفی به گل رسید. گلی که داماش را در لیگ برتر حفظ کرد اما از آن مهمتر، با شکست سپاهان، شانس قهرمانی استقلال را خیلی زیاد کرد؛ پنجمین قهرمانی امیر قلعه نویی در لیگ برتر!


ویدیو مرتبط :
استقلال به دنبال ستاره سومی(آبی خونمه استقلال جونمه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکره ستاره سپاهان با پرسپولیس؛ توافق احتمالی با استقلال



اخبار,اخبار ورزشی ,امید ابراهیمی

 

اخبار ورزشی - مذاکره ستاره سپاهان با پرسپولیس؛ توافق احتمالی با استقلال

هافبک سپاهان یه صورت پنهانی با باشگاه استقلال وارد مذاکره شد.

به گزارش نامه نیوز، طی چند روز گذشته شایعات فراونی پیرامون حضور امید ابراهیمی در پرسپولیس مطرح شده اما جالب است بدانید ابراهیمی با امیر قلعه نویی نیز صحبت‌هایی را انجام داده و ظاهرا به سمت باشگاه استقلال تغییر مسیر داده است.

این بازیکن که رفقات دیرینه‌ای با خسرو حیدری دارد با شماره 2 استقلال هم مشورت کرده و به نظر می رسد طی چند روز آتی با استقلال قرارداد امضا کند.

ابراهیمی بازیکنی است که قلعه‌نویی او را از هرمزگان به سپاهان آورد و در تیم پرطرفدار اصفهانی به او میدان داد.

اخبار ورزشی - نامه نیوز