اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ستاره ایرانی زیر تیغ جراحی رفت


روزنامه مارکا در گزارش خود به این نکته اشاره کرد که مسعود شجاعی، بازیکن ایرانی اوساسونا که از روز سوم آوریل به دلیل شکستگی در استخوان پنجم پای چپش از میادین ورزشی به دور بود، ممکن است مجددا زیر تیغ جراحی رفته و بدین ترتیب تا پایان فصل غایب باشد.  روزنامه مارکا در گزارش خود به این نکته اشاره کرد که مسعود شجاعی، بازیکن ایرانی اوساسونا که از روز سوم آوریل به دلیل شکستگی در استخوان پنجم پای چپش از میادین ورزشی به دور بود، ممکن است مجددا زیر تیغ جراحی رفته و بدین ترتیب تا پایان فصل غایب باشد.


مسعود روز سوم آوریل و در دیدار اوساسونا مقابل اتلتیکومادرید مصدوم شد و دو روز بعد از آن زیر تیغ جراحی رفت ولی بعد از آن و به دلیل تورم ایجاد شده درپایش، روز سی و یکم می در کلینیک سن میگل پامپلونا مجددا مورد عمل جراحی قرار گرفت.

آنچه درابتدا یک مصدومیت سه ماهه به نظر می رسید هفت ماه به طول انجامید و انتظار می رفت که او در ماه نوامبر به میادین ورزشی بازگردد ولی اکنون اوضاع به نحو دیگری است  و گویا مسعود دوباره باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد.خود شجاعی تصمیم گرفته تا این بار در هسینگپارک کلینیک آلمان جراحی شود.

او در طول هفته های گذشته به تنهایی در کمپ اوساسونا تمرین می کرد و طبق توضیح پاتسی سیپریاین، رئیس بخش پزشکی باشگاه اوساسونا، نتایج رادیولوژی های به عمل آمده خبر بدی برای مصدوم ایرانی این تیم داشتند.

سیپریاین دراین باره گفت:« تاخیر در بهبود مصدومیت استخوانی. مسعود می خواهد گزینه دومی را امتحان کند و در آلمان (همان جایی که نکونام مورد عمل جراحی قرار گرفت) زیر تیغ خواهد رفت.باید مجددا این عمل جراحی انجام شود و سعی کرد که استخوانهای شکسته به هم متصل شوند.»

  او درپاسخ به سوالی درمورد زمان بازگشت شجاعی به زمین چمن گفت:« آنچه ما باید نگرانش باشیم، زمان نیست، بلکه این است که این استخوانها به خوبی جوش بخورند، من نمی توانم به شما بگویم 4 ماه یا 5 ماه یا خداحافظی با رقابتهای این فصل!.»

او درمورد شرایط مسعود گفت:« او که در تابستان قراردادش را برای دو سال دیگر تمدید کرده بود، به اندازه کافی ناراحت و تحت تاثیر تکرار این عمل جراحی برای سومین بار است.»

منبع: ورزش سه



ویدیو مرتبط :
چرا دخترا میرن زیر تیغ جراحی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی



جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

اعتراض نیکی کریمی به افزایش جراحی های زیبایی میان بازیگران ایرانی و مصنوعی شدن قیافه های آنها، بهانه ای شد تا نظر چند بازیگر را درباره جراحی زیبایی جویا شویم. بازیگران خانم و آقا، جوان و پیشکسوت اغلب با افراط در جراحی زیبایی مخالفند ولی بعضی ها مثل بهنوش بختیاری و سپند امیرسلیمانی، نظرات متفاوتی دارند.

جراحی زیبایی بین بازیگران ایرانی به حدی رایج شده که دیگر حتی صدای نیکی کریمی بازیگر سینما را هم درآورده است. او در اعتراضی به بازار داغ لب ها، چانه ها و گونه های تزریق شده و کاشته شده توسط بازیگران اشاره کرده و گفته است: «بعد از دیدن فیلم «گذشته» و دیدن سیمای ساده «برنیس بژو» با خودم فکر کردم واقعا چه بر سر این جامعه آمده؟ بازیگری که فیلمش برنده اسکار است و اینقدر شانس کار در اروپا و هالیود را دارد و تازه شاید رقابت گسترده ای پیش رو دارد، با این سیمای ساده در فیلم ها حاضر می شود اما بازیگران ما برای زیبا دیده شدن در تنها گستره پیش رو یعنی سینمای ایران دست به هر کاری می زنند که تازه نتیجه اش قیافه ای مصنوعی و غیرعادی و غیرقابل باور است.» اما آیا هنرپیشه های ایرانی بیشتر از باقی هنرپیشه های دنیا جراحی می کنند؟

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

اگرچه آمار و ارقام مشخص و قابل استنادی وجود ندارد اما بعضی از صاحبنظران این حوزه معتقدند بازیگران هالیوودی مشهور هم کمتر از هنرپیشه های وطنی دست به دامان جراحی های زیبایی نمی شوند و چه بسا حتی بیشتر از همتایان ایرانی خودشان در فکر زیباتر شدن باشند اما چیزی که باعث تفاوت این دو دسته می شود، فرم و اجرای جراحی هاست.

در واقع خارجی ها خیلی ظریف و زیرپوستی جراحی می کنند؛ طوری که شما اگر عکس های قبل از عملشان را ندیده باشید، محال است بفهمید این آدم در چهره اش دستی برده ولی ایرانی ها آنقدر سر و شکل مصنوعی و غلو شده ای برای خودشان درست می کنند که تشخیص اینکه خانم بازیگر همان بازیگر آشنای قبل از جراحی پلاستیک است گاهی دشوار می شود.

با این وجود، دکتر سعید معیدفر، جامعه شناس معتقد است خاورمیانه ای ها، یعنی ایرانی ها، عرب ها و ترکیه ای ها بیش از جوامع غربی به جراحی زیبایی رو می آورند: «در اروپا آدم ها بسیار راحت از خانه خارج می شوند و حتی اگر ظاهرشان چندان زیبا نباشد، از این مسئله اصلا خجالت نمی کشند و راحت برخورد می کنند اما در ایران فرد می رود و جراحی می کند. در فیلم ها و حتی گزارش های خبری اروپایی هم همینطور است و بعضی از آنها با قیافه های عجیب و غریبی حاضر می شوند و احساس خجالت هم نمی کنند. چرا؟ چون خودشان را در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ممتاز می دانند، بنابراین دلیل اهمیت دادن بیش از حد در خاورمیانه، به خصوص در ایرانی ها تاخر در توسعه یافتگی در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است؛ یعنی می توان گفت ما از شکل، در حال حرکت به سمت محتوا هستیم و این مدرن شدن در حال حاضر در شکل و ظاهر خودش را نشان می دهد.»

برای اینکه ابعاد ماجرا روشن تر شود ابتدا سراغ تعدادی از بازیگران وطنی رفتیم و نظرشان را درباره اظهارات نیکی کریمی پرسیدیم تا ببینیم آیا همکارانش نظرهای او را تایید می کنند یا نه.

هما خاکپاش

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

بهتر از هر کسی در عرصه هنر شخص گریمور است که به عمل های زیبایی و عواقب بعد از آن می تواند پی ببرد. یک گریمور حرفه ای به خوبی می داند که چه سختی ها و عوارضی بعد از عمل جراحی گریبانگیر یک بازیگر می شود. من تا به حال عمل زیبایی انجام نداده ام چون معتقدم چهره من را مردم همانگونه که هست پذیرفته اند. مردماستقبال و نظر خوبی در مورد بازیگرانی که جراحی بیش از حد می کنند از خود نشان نداده اند؛ هر چقدر هم که جراحان در کار خودشان ماهر باشند، به نظر من بهتر است افراد به خصوص قشر هنرمندان از اینگونهعمل ها پرهیز کنند چرا که خداوند به همه انسان ها زیبایی داده است.

فاطمه گودرزی

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

من خودم به زیبایی صورت به خصوص پوست بسیار اهمیت می دهم چون اعتقاد دارم یک انسان سوای بازیگری در هر شغلی که هست باید به زیبایی خود اهمیت بدهد، ولی از آنجا که افراط در هیچ کاری پسندیده نیست من هم با این عمل های رایج بین بازیگران مخالف هستم و معتقدم سادگی خود می تواند بهترین زیبایی باشد.

مهدی امینی خواه

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

عمل های زیبایی بیشتر بین بازیگرهای خانم مرسوم است و آقایان کمتر نسبت به خانم ها به این کار می پردازند. من خودم بشخصه زیبایی را دوست دارم و همیشه سعی کرده ام با آراستگی جلوی دوربین ظاهر شوم ولی با گفته های خانم کریمی موافقم و به نظر من هم افراط در عمل های زیبایی برای یک بازیگر مناسب نیست.

سپند امیرسلیمانی

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

من در این مورد نظر خاصی ندارم چون هر کسی صلاح کار خودش را می داند. کسی از این کار خوشش می آید و مدام انجام می دهد ولی شخص دیگر اصلا معتقد به اینگونه عمل ها نیست. من نمی توانم قضاوت کنم و همیشه سعی کرده ام در اینگونه مسائل اظهارنظر نکنم.

بهنوش بختیاری

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

من وقتی بینی ام را عمل کردم برای خیلی ها آن زمان جای تعجب و سوال داشت و مدام سر زبان ها بود که بهنوش بختیاری بینی اش را عمل کرده است ولی در حال حاضر این اتفاق در بین عامه مردم و هنرمندان شایع شده است. ایرادی در این کار نمی بینم؛ به هر حال ما سوای اینکه یک بازیگر هستیم یک انسانیم. هر کسی هم میل به زیباتر شدن داردو این ذات انسان است. به نظر من مردم بیشتر باید به توانایی و شخصیت واقعی یک بازیگر توجه کنند تا اینکه بخواهند بدانند که فلان بازیگر چه عمل جراحی را انجام داده است.البته من هم با عمل های افراطی مخالفم ولی فی النفسه این کار را اشکال نمی دانم.

خاطره حاتمی

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

در مورد صحبت های خانم کریمی هنرمند خوب کشورمان مبنی بر رواج عمل های زیبایی بین هنرمندان به خصوص خانم ها، باید بگویم از دیدگاه منتعادل پایه و اساس هر کاری است. عمل زیبایی به خودی خود ایرادی ندارد ولی اگر از حالت تعادل خارج شود و به افراط تبدیل شود من هم با آن موافق نیستم. یک بازیگر به اعتقاد من باید چهره طبیعی و واقعی خودش را جلوی لنز دوربین به مردم نمایش دهد. البته تغییرات جزیی به منظور بهتر نمایان شدن بد نیست ولی اگر بازیگری بخواهد مدام این تغییرات را انجام دهد و چهره اش را از حالت طبیعی خارج کند، بله با نظر خانم کریمی موافقم.

جراحی زیبایی ستاره ها
اگرچه قرن ها از ابداع جراحی زیبایی می گذرد اما آنها در اوایل قرن 20 برای کمک به مجروحان جنگ جهانی اول گسترش پیدا کردند. بر اساس آمار امروز تعداد جراحی های زیبایی غیرضروری بسیار زیاد شده است. خیلی ها معتقدند ستاره های سینما مقصرند

مایکل داگلاس

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

مایکل داگلاس تهیه کننده و بازیگر مشهور فیلم هایی مانند «ترافیک» تاکنون چند بار عمل کشیدن پوست صورت و تزریق بوتاکس انجام داده است.

شراره رخام

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

شراره رخام را معمولا به جای اینکه با بازی هایش بسنجند با تعداد عمل های زیبایی اش می سنجند؛ مانند جراحی بینی، پروتز لب و تزریق بوتاکس.

هلن میرن

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

بازیگر فیلم هایی مانند «ملکه» و «بازنشستگان فوق العاده خطرناک» تاکنون چند عمل جراحی زیبایی مانند لیفتینگ صورت، پروتز گونه، تزریق بوتاکس و جراحی فک انجام داده است.

هانیه توسلی

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

هانیه توسلی جزو بازیگرانی است که بینی اش را عمل کرده است. اگرچه این موضوع چندان جلب توجه نمی کند چون فرم کلی بینی اش به هم نریخته است.

جرج کلونی

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

جرج کلونی اعتراف کرده است که جراحی کشیدن پلک و بوتاکس انجام داده است؛ اگرچه بلافاصله حرفش را پس گرفته.

ناتالی پورتمن

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

بازیگری که در نوجوانی با فیلم «لئون» معروف شد و کارش را با موفقیت ادامه داده، جراحی زیبایی بینی، کاشت ابرو، تزریق بوتاکس و ژل و پروتز گونه انجام داده است.

میکی رورک

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

بازیگری که پس از افول با فیلم های «مرد آهنی 2» و «یک بار مصرف ها» دوباره به سینما برگشت تاکنون چند بار عمل لیفتینگ صورت انجام داده است که خیلی هم بد از آب درآمده.
منبع:مجله تندرستی/برترین ها