اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب: به احتمال 70 درصد دوشنبه عید فطر است



ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب: به احتمال 70 درصد دوشنبه عید فطر است

بوژمهرانی گفت: در تقویم قمری این احتمال وجود دارد که سه ماه قمری متوالی 29 روزه و یا چهار ماه قمری متوالی 30 روزه باشد.

یک عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه گروه های استهلال سراسر کشور روز شنبه 28 مرداد برای رؤیت هلال ماه به نقاط مختلف اعزام می‌شوند، گفت: احتمال اینکه یکشنبه اول شوال و عید فطر باشد 30 درصد است.

"علیرضا بوژمهرانی" عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: روز جمعه 27 مرداد هلال ماه شوال به هیچ عنوان قابل رؤیت نیست. وی در ادامه گفت: از شنبه 10 گروه استهلال در استان تهران اعزام می شوند و 10تا 12 گروه هم برای استهلال به استان های غربی کشور اعزام می شوند. 

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری همچنین یادآور شد: احتمال 70 درصد رؤیت هلال ماه برای روز یکشنبه وجود دارد که در این صورت رمضان 30 روزه خواهد بود و دوشنبه عید فطر خواهد بود. بوژمهرانی گفت: در تقویم قمری این احتمال وجود دارد که سه ماه قمری متوالی 29 روزه و یا چهار ماه قمری متوالی 30 روزه باشد. 

هر سال برای رفع هرگونه شبهه و نگرانی، گروههایی متشکل از متخصصین به منظور رؤیت هلال ماه در نقاط مختلف کشور فعال می شوند تا امکان خطا و اشتباه به صفر برسد. ارتقاعات توچال و رصدخانه حضرت عبدالعظیم(ع) ازجمله مناطق تهران هستند که گروه های استهلال در آنها مستقر می‌شوند . اطلاعات به دست آمده از سوی گروه های مختلف به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری می رسد تا با بهره‌گیری از این اطلاعات دقیق و جامع، امکان اعلام دقیق فراهم شود و سپس اطلاعات لازم به سمع و نظر مردم خواهد رسید./مهر

 


ویدیو مرتبط :
خلاصه دیدار رهبر معظم انقلاب با جانبازان 70 درصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ستاد استهلال روز عید فطر را مشخص کرد



اخبار,اخباراجتماعی,رویت  هلال ماه


 اخبار اجتماعی - ستاد استهلال: سه‌شنبه عیدفطر است

رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: احتمال رویت هلال ماه شوال در غروب یکشنبه نزدیک به صفر است، بنابراین به احتمال قوی روز سه‌شنبه عید فطر خواهد بود.

به گزارش  فارس، حجت‌الاسلام احمد مروی رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز در نشست خبری گفت: نظر کارشناسان درباره رویت هلال ماه شوال بر این است که رویت در غروب روز یکشنبه بیست و نهم ماه مبارک بسیار ضعیف و احتمال آن نزدیک به صفر است.

وی ادامه داد: اما بر اساس وظایفی که بر عهده داریم، ۱۵۰ گروه رصدی را به نقاط مختلف کشور اعزام می‌کنیم تا به استهلال بپردازند.

رئیس ستاد استهلال اظهار داشت: اگر هلال ماه در غروب یکشنبه رویت شد و این رویت برای رهبر معظم انقلاب اطمینان‌آور بود، به اطلاع مردم روزه‌دار خواهد رسید و اگر رویت اطمینان‌آوری مشاهده نشود، باید بر طبق تقویم عمل کرد، بنابراین، ماه مبارک رمضان ۳۰ روزه خواهد بود.

حجت‌الاسلام مروی در پایان بار دیگر تأکید کرد: به احتمال بسیار قوی، روز سه‌شنبه عید سعید فطر است.
اخباراجتماعی - فارس