اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سبحانی‌فر : اکثریت مجلس دهم در اختیار اصلاح‌طلبان خواهد بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصلاح‌طلبان

نماینده مردم سبزوار در مجلس نهم گفت: اکثریت در مجلس دهم در اختیار نمایندگانی خواهد بود که بر محور اعتدال و عقلانیت تاکید دارند و از این جهت ائتلاف اصلاح‌طلبان در مجلس دهم در اکثریت قرار خواهند داشت.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و«لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، اعلام کرد: اصلاح‌طلبان و جریان‌های نزدیک به دولت شعار امید و آرامش و رونق اقتصادی که خواسته عموم مردم بود را مطرح کردند و به همین دلیل مردم پای صندوق‌ها آمدند و به این طیف روی خوش نشان داده و همزمان به ندای رهبری مبنی بر این‌که چه موافقان و چه مخالفان نظام پای صندوق بیایند، لبیک گفتند.

او با تاکید بر حماسه بزرگ ۷ اسفند، یادآور شد: اکثریت در مجلس دهم در اختیار نمایندگانی خواهد بود که بر محور اعتدال و عقلانیت تاکید دارند و از این جهت ائتلاف اصلاح‌طلبان در مجلس دهم در اکثریت قرار خواهند داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم اعلام کرد: اولویت اصلی مجلس دهم باید مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باشد و امیدواریم نمایندگان در مجلس دهم بتوانند، برنامه‌هایی را پیش ببرند که منجر به رونق اقتصادی در کشور شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس نهم همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات دور دوم، خاطرنشان کرد: مردم نباید بی‌انگیزه باشند و همچون دور نخست و حتی بیش از آن، پای صندوق‌های رای بیایند و با توجه به این‌که تکلیف یک‌چهارم نمایندگان در دور دوم مشخص خواهد شد، لازم است مردم با حضور گسترده خود در حوزه‌های انتخابیه باقی‌مانده، از کسانی که شعارهای به‌حق مردم را پیگیری می‌کنند، حمایت کنند.

او اضافه کرد: همچنین تمامی جریان‌های سیاسی نزدیک به تفکر اعتدال و اصلاحات نیز باید با حمایت تام و تمام خود از کسانی که باید در دوردوم به رقابت انتخاباتی خود ادامه دهند، مسیر را برای تحقق خواسته‌های مردم هموار سازند.

نماینده منتخب مردم سبزوار در انتخابات مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره نقش محوری خاتمی در پیروزی «لیست امید» گفت: به هر حال هنگامی که یک جریان فکری با شعارهایی مشخص وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شود، آن‌چه موجب حمایت مردم از این جریان‌ها می‌شود، اولاً خود این شعارهایی است که این جریان‌ها به آن توجه می‌کنند و ثانیاً اعتمادی که مردم به این جریان‌ها دارند.

او ادامه داد: این دو شاخصه معمولاً در نتیجه انتخابات‌ها تاثیرگذار هستند و فارغ از این‌که چه اشخاصی یک جریان را هدایت و راهبری می‌کنند، نفس تفکرات و اندیشه درونی این جریان‌ها در موفقیت یا شکست آن‌ها نقشی کلیدی دارد.

سبحانی‌فر در پایان گفت: نکته مهم در این خصوص، میزان اعتمادسازی این جریان‌ها است و این جریان‌های سیاسی به میزان اعتمادی که مردم به آن‌ها دارند، از این جریان‌ها استقبال خواهند کرد.

 

 اخبار  سیاسی -   ایلنا 


ویدیو مرتبط :
کواکبیان: 25 نفر از اصلاح‌ طلبان مجلس دهم در انتخابات ثبت نام کرده اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی اصلاح طلبان در مجلس دهم = فتنه جدید



اخبار ,اخبار سیاسی ,اصلاح طلبان

 

اخبار سیاسی - پیروزی اصلاح طلبان در مجلس دهم = فتنه جدید

محمدرضا باهنر از «خطر تغییر جریان در مجلس آینده» خبر داده و گفته «فتنه‌گران می‌خواهند فتنه جدیدی را به وجود آورند»؛ هشدار این چهره ی تاثیرگذار جریان اصولگرا، به خاطر رویکرد مثبت اصلاح طلبان به شرکت با قدرت در انتخابات مجلس دهم و تغییر فضای سیاسی به نفع اصلاح طلبان است.

همانطور که باهنر می گوید، «یخ اصلاح‌طلبان نیز با آمدن دولت جدید، در حال آب شدن است» و این از رسیدن تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب به کرسی های وزارت، معاونت و حتی معاون اولی دولت جدید پیداست، کرسی هایی که تا روز قبل از انتخابات 24 خردا 92 کسی تصور نمی کرد روزی در اختیار کسانی قرار بگیرد که فتنه گر خوانده می شدند.

پس از انتخابات 24 خرداد که با همراهی، تشویق و دعوت اصلاح طلبان به انتخاب حسن روحانی منجر شد، فضای سیاسی برای فعالیت اصلاح طلبان تا حدی زیادی باز شد، نشریات اصلاح طلبان با خودسانسوری کمتری فعالیت می کنند و اصلاح طلبان برای سخنرانی و حضور در مجامع عمومی امکان نسبتا متفاوتی با 4 سال گذشته پیدا کرده اند که نمود آن در انعکاس خبر فعالیت آنها در رسانه ها پیداست.

از سوی دیگر، با شکست کاندیداهای رقیب اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، به صورت طبیعی ترکیب مجلس نیز دچار تغییر خواهد شد، به ویژه اینکه اصلاح طلبان بر خلاف موضع عدم شرکت در انتخابات مجلس نهم، بنا دارند که در انتخابات آتی شرکتی موثر داشته باشند.

بخشی از اصولگرایان مانند آقای باهنر در این روزها تلاش می کنند با ایراد اتهام به اصلاح طلبان و ارایه ی تحلیل هایی به یک دست شدن اصولگرایانی در انتخابات مجلس آینده برسند که وحدتشان را در انتخابات 24 خرداد از دست داده بودند؛ ضمن اینکه این اتهامات می تواند بهانه ای برای ردصلاحیت کاندیداهای رقیب بشود.

چند روی پیش، آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان که مسوول بررسی صلاحیت های انتخابات مجلس است، در موضعی حمایت آمیز از اصولگرایان، بر «ایجاد امید در مجموعه دوستان اصولگرا» تاکید کرده و گفته بود: اصولگرایان حرکت کنند، از گذشته عبرت بگیرند، نقاط ضعف خود را بشناسند و آنها را برطرف کنند.

آقای جنتی نیز مانند باهنر البته بدون آوردن نام از اصلاح طلبان گفت: بعضی‌ها برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دارند طراحی می‌کنند و نقشه می‌کشند، باید مراقب بود که به اهداف شوم خود نرسند.

البته دبیر شورای نگهبان برای اینکه خیال «دوستان اصولگرا» راحت باشد، یادآور شد: شورای نگهبان با اقتدار در چارچوب قانون به وظایف خود عمل می‌کند.

منظور آقای جنتی از «وظایف خود»، رد صلاحیت کسانی است که از نظر «دوست اصولگرایان»، صلاحیت کاندیدا شدن در انتخابات را ندارند و یا به قول محمدرضا باهنر، به دنبال ایجاد «فتنه جدید» هستند.
اخبار سیاسی - انصاف نیوز