اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سایت نیروی دریایی انگلیس هک شد



 

سایت نیروی دریایی انگلیس هک شد

 

یک نفوذگر وب‌سایت نیروی دریایی انگلیس را هک کرد و از کار انداخت.به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، این هکر رومانیایی که با نام مستعار TinKode شناخته می‌شود، با درج پستی جدید در سایت خود، ادعا کرده که توانسته با رخنه به موانع امنیتی این سایت، به اطلاعات موجود در پایگاه‌داده آن نیز دسترسی یابد.

 

این خبر مهم و تکان‌دهنده تنها چند هفته پس از آن رخ داد که دولت ائتلافی انگلیس از برنامه‌های خود برای مقابله با تروریسم سایبری خبر داده بود.

در استراتژی جدید امنیت ملی بریتانیا که چندی پیش توسط دیوید کامرون نخست وزیر این کشور اعلام شد، حملات سایبری به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌رو مطرح گشته و ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب جهت مقابله با آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

از سوی دیگر دولت انگلیس از محل بودجه عمومی، مبلغ نجومی 500 میلیون پوند را به مقابله با حملات سایبری اختصاص داده است.

بخش عمده‌ای از این پول، برای محافظت از داده‌های نظامی از جمله اطلاعات طبقه‌بندی شده در سایت‌های ارتش انگلیس صرف خواهد شد.../ایتنا


ویدیو مرتبط :
دستگیری کماندوهای ویژه نیروی دریایی انگلیس(SBS)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امریکا: نیروی دریایی انگلیس در خلیج فارس به درد ما نمی خورد



 

 

 

خلیج فارس , نیروی دریایی بریتانیا , ناو

 

 

 

دیلی تلگراف نوشت: بریتانیا مجبور به درخواست از امریکا برای شرکت در به چالش کشیدن قدرت دریایی ایران در خلیج فارس شده بود.

به نقل از دیلی تلگراف، این درخواست پس از آن انجام شد که فرماندهان امریکایی تصمیم گرفتند که حضور نیروی دریایی بریتانیا هیچ کمکی به این ماموریت نمی کند.

منابع دفاعی فاش کرده اند که امریکایی ها تنها زمانی به ناوچه نیروی دریایی انگلیس اجازه ی ملحق شدن به انها را داد که نیکلاس سارکوزی میانجیگری کرد.

این افشاگری که فرماندهان نظامی امریکا ارزش حضور نظامی انگلیس را پایین می دانستند سئوالات زیادی را در مورد قدرت بین الملی بریتانیا پس از کاهش بودجه به وجود آورده است.

در بحوبحه تنش ها در منطقه، نیروی دریایی انگلیس تصمیم به اعزام ناوچه "اچ ام اس" خود به خلیج فارس کرده بود.

یک منبع دیپلماتیک گفت: فرماندهان امریکایی قصد عملیات دریایی تماما امریکایی داشتند و انها زمانی نرم شدند که رهبران اروپا اعتراض کردند.

این منبع افزود: امریکایی ها حضور و مشارکت کشتی های اروپا را به عنوان یک مزیتت نگاه نمی کردند. اما سارکوزی اصرار کرد که فرانسه هم باید خودنمایی کند.../انتخاب