اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سایت ناجا پاسخگوی مشمولان سربازی


رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از راه اندازی سیستم پاسخ گویی به استعلامات مشمولان از طریق اینترنت در هفته ناجا خبر داد و گفت: مردم با ورود به سایت وظیفه عمومی می توانند 12 موضوع را استعلام کنند.

ایرنا: سردار «حمید صدرالسادات» با حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا (197) پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم در حوزه نظام وظیفه بود.
 
رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در خصوص ارایه خدمات در هفته نیروی انتظامی، گفت: ساعات فعالیت سامانه تلفن گویا و سامانه خدمات الکترونیک سازمان را افزایش داده ایم و درخواست های حضوری مردم را با سرعت بیشتری پیگیری می کنیم.
 
صدرالسادات با اشاره به نا آگاهی بعضی از مردم نسبت به برخی از قوانین در ملاقات های حضوری، افزود: با شناسایی این خلا ها، نسبت به آنها اطلاع رسانی کرده و اصلاحاتی را در سیستم انجام می دهیم.
 
وی به کاهش مراجعات مردمی به سازمان نظام وظیفه طی چند سال اخیر، اشاره کرد و افزود: البته مردم برای پیگیری و رسیدگی به برخی از کارها طبق قانون باید به سازمان مراجعه کنند، همانند شرکت در شوراهای پزشکی و هیات رسیدگی به کفالت اما تلاشمان این است که تعداد مراجعان را به حداقل برسانیم.
 
رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از راه اندازی سیستمی به منظور پاسخ گویی به استعلامات از طریق اینترنت خبر داد و گفت: در هفته نیروی انتظامی موفق به راه اندازی این سیستم شدیم و مردم عزیز 12 موضوع را می توانند از طریق ورود به سایت وظیفه عمومی استعلام کنند و همان لحظه از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند بدون آنکه به سازمان مراجعه داشته باشند.
 
صدرالسادات ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا از طریق این سیستم بسیاری از درخواست های مردم همانند درخواست خروج از کشور و اعزام را دریافت کنیم، البته ما آمادگی لازم را داریم تنها نیازمند به هماهنگی با رده های مربوطه هستیم.
 
به گفته رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، در این صورت دیگر نیاز نیست تا مردم به مراکز پلیس +10 مراجعه کنند و تنها با ورود به سایت و ظیفه عمومی از طریق اینترنت، درخواست های خود را به سازمان ارسال کرده و پاسخ می گیرند.
 
وی در خصوص تبلور تلاش جهادی در سازمان وظیفه عمومی براساس شعار هفته ناجا، بیان داشت: ویژگی تلاش جهادی، انجام کار خالصانه برای کسب رضای خدا، در خدمت مردم بودن و کار بی وقفه انجام دادن است و دراین راستا باید تلاش کنیم تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری از ما خدمات دریافت کنند. با هدایت مسئولان و دریافت نظرات و پیشنهادات مردم برای رسیدن به این اهداف باید بکوشیم.
 
رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در خصوص خدمت وظیفه عمومی نیز گفت: خدمت به خصوص برای جوانان به لحاظ قانونی یک تکلیف و به لحاظ میهنی، اسلامی و ملی یک وظیفه است، بنابراین جوانان، باید خود را با شرایط قانونی تطبیق دهند و با اطلاع از جزییات قانون به راحتی می توانند برنامه زندگی خود همانند تحصیل و ازدواج را تنظیم کنند، عدم توجه به قانون خدمت و بی اطلاعی از آن می تواند مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند.
 
صدرالسادات در پاسخ به این سوال که آیا افزایش خدمت سربازی، می تواند در افزایش و یا کاهش غیبت مشمولان تاثیر داشته باشد، گفت: البته پیامد این موضوع را باید به مرور زمان مشاهده کنیم و سپس به تجزیه و تحلیل آن بپردازیم.
 
این مقام ارشد نظامی ادامه داد: هرچند گذراندن خدمت همانند ادامه تحصیل، مشکلات و محدودیت هایی را به دنبال دارد اما جوانان باید با مدیریت، دوران خدمت را که تجربه مفیدی در زندگی برای آنان دارد، بگذرانند.


ویدیو مرتبط :
اعلام بخشودگی غیبت مشمولان غایب سربازی توسط فرمانده ناجا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست ناجا از مشمولان غایب سربازی



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان وظیفه عمومی ناجا

 

اخبار اجتماعی - درخواست ناجا از مشمولان غایب سربازی

این اطلاعیه می افزاید: با توجه به اینکه این موضوع در لایحه بودجه سال 94 پیش بینی شده لذا در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی ، این مقررات با در نظر گرفتن مبلغ جریمه تعیین شده از سال 94 اجرایی خواهد شد.

سازمان وظیفه عمومی ناجا: جریمه تعیین تکلیف وضعیت خدمتی مشمولان غایب پس از تصویب مجلس اعلام خواهد شد لذا متقاضیان به سازمان وظیفه عمومی مراجعه نکنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: مقررات جریمه در نظر گرفته شده برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی مشمولانی است که بیش از 8 سال غایب و بین سنین 27 تا 50 سال هستند.

این اطلاعیه می افزاید: با توجه به اینکه این موضوع در لایحه بودجه سال 94 پیش بینی شده لذا در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی ، این مقررات با در نظر گرفتن مبلغ جریمه تعیین شده از سال 94 اجرایی خواهد شد.

سازمان وظیفه عمومی ناجا به محض دریافت بخشنامه مربوط به جزئیات این مقررات، اخبار مربوط به آن را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان در سایت پلیس به نشانی www.vazifeh.police.ir اطلاع رسانی خواهد کرد، لذا متقاضیان از مراجعه به سازمان وظیفه عمومی خودداری کنند. 

اخبار اجتماعی - واحد مرکزی خبر