اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سایت دولت: مرتضوی با قاطعیت در سازمان تامین اجتماعی مشغول انجام وظیفه است



با توجه به طرح شایعات مجدد از سوی برخی سایت های زنجیره ای مبنی بر عدم حضور مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی که با اهداف خاصی مطرح شده است، سایت شبکه ایران نوشت: سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی با اقتدار در محل کار و پشت میز خود، مشغول رسیدگی به مسایل مربوط به این صندوق است.

 

به گزارش شبکه ایران با توجه به طرح شایعات مجدد از سوی برخی سایت های زنجیره ای مبنی بر عدم حضور دکتر مرتضوی در صندوق تامین اجتماعی که با اهداف خاصی مطرح شده است، خبرنگار شبکه ایران کسب اطلاع کرد وی با اقتدار در محل کار و پشت میز خود، مشغول رسیدگی به مسایل مربوط به این سازمان است.

 

گفتنی است یکی از نماینگان مجلس، امروز در اظهاراتی گفته است مرتضوی جسته گریخته به سازمان می‌رود و ظاهرا پشت میزشان نمی نشینند!

 

شایان ذکر است چندی پیش نیز در جریان استیضاح وزیر کار؛ مرتضوی در گفت و گو با ایرنا، دیدار و سخنان برخی از نمایندگان مجلس در طرح ادعاهای گوناگون را قویا تکذیب کرده و بود و تصریح داشت: بنده تلاش کردم دروغگویی ها خاتمه یابد ولی ظاهرا با وجود این تلاش ها، این هدف محقق نشد.

 

تکذیبیه مرتضوی در پی آن صورت گرفت که برخی از طراحان اصلی طرح استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی، در صحن علنی ادعاهای مختلفی از جمله دیدار مرتضوی با آنان را مطرح و تماس تلفنی و نقل قول هایی را به وی نسبت داده بودند.

 

همچنین پیش از این نیز، صمد فدایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در گفت‌وگو با زندگی، به نقل از وزیر کار در مورد قول شرف! توضیح داده بود که وزیر شخصا در جریان موضوع بوده و این مساله صحت ندارد و مرتضوی قولی نداده است و در جریان استیضاح نیز نگفته که اگر نمایندگان استیضاح را منتفی کنند، استعفا می دهد.

 

با توجه به تذکر مشاوران دکتر مرتضوی، بار دیگر خاطر نشان می شود، هر گونه اطلاع رسانی در زمینه فعالیت های ایشان در صندوق تامین اجتماعی، از سوی پایگاه‌های خبری رسمیت نداشته و تنها مرجع رسمی در این زمینه پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی است.

 

منبع:پایگاه خبری اعتدال


ویدیو مرتبط :
سازمان تامین اجتماعی دیروز، امروز، فردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شگرد دولت برای ابقای مرتضوی: تغییر اساسنامه تامین اجتماعی



شگرد دولت برای ابقای مرتضوی: تغییر اساسنامه تامین اجتماعی

طبق تصمیم امروز دولت، اصلاحیه اساسنامه صندوق تامین اجتماعی برای اجرا ابلاغ شد که بر اساس آن شرایط انتصاب مدیر عامل سازمان شامل؛ داشتن مدرک تحصیلی حداقل کار‌شناسی ارشد و داشتن پنج سال سابقه کار تخصصی در امور مدیریتی یا اقتصادی یا مالی یا حسابداری یا انفورماتیک و گروه پزشکی است.

طبق تصمیم امروز دولت، اصلاحیه اساسنامه صندوق تامین اجتماعی برای اجرا ابلاغ شد که بر اساس آن شرایط انتصاب مدیر عامل سازمان شامل؛ داشتن مدرک تحصیلی حداقل کار‌شناسی ارشد و داشتن پنج سال سابقه کار تخصصی در امور مدیریتی یا اقتصادی یا مالی یا حسابداری یا انفورماتیک و گروه پزشکی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی و به استناد ماده (۱۷) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی ـ مصوب ۱۳۸۳ ـ با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی موافقت کرد.

بر اساس اصلاحات ماده (۱) این صندوق، به موجب قانون اصلاح ماده (۱۱۳) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی مدیریت سازمان تامین اجتماعی – مصوب ۱۳۸۸- صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی تغییر نام می‌یابد.

همچنین متن «هیئت امنای سازمان علاوه بر سازمان تامین اجتماعی در حکم هیئت امنای کلیه صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستاییان و عشایر خواهد بود» به ابتدای ماده (۷) اضافه می‌شود.

بر این اساس، تبصره ماده (۱۴) به عنوان تبصره (۱) تلقی و سه تبصره دیگر به آن الحاق می‌شود که بر اساس آن شرایط انتصاب مدیر عامل سازمان شامل؛ داشتن مدرک تحصیلی حداقل کار‌شناسی ارشد، داشتن پنج سال سابقه کار تخصصی در امور مدیریتی یا اقتصادی یا مالی یا حسابداری یا انفورماتیک و گروه پزشکی است.

همچنین بر اساس این اصلاحیه، منظور از مدیریتی شامل مواردی همچون؛ مدیریت دولتی شامل وزراء، معاونان و مشاوران و مدیران کل و همتراز آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی، مدیریت بازرگانی و صنعتی شامل اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکتهای دولتی و شرکتهای فعال در حوزه بازرگانی و صنعتی و تجارت پذیرفته شده در بازار بورس و فرابورس، مدیریت حقوقی و قضایی شامل معاونان و مدیران ستادی قوه قضائیه و روسای کل دادگستری و دادستانهای مراکز استان و معاونان حقوقی دستگاه‌های اجرایی در سطح معاونان وزیر و سایر مدیریت‌ها از جمله روسای دانشگاه‌ها ‌دانشکده‌ها ‌و مراکز آموزش عالی حسب مورد پس از تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور است.

بر اساس اصلاح این اساسنامه، احراز شرایط مدیر عامل منتخب موضوع تبصره‌های ۲ و ۳ با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و تایید نهایی رئیس شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی خواهد بود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است..../عصر ایران