اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سایت "الف" رفع فیلتر شد


دادستان تهران با نظر بازپرس مبنی بر رفع فیلتر تا انجام رسیدگی قضایی و صدور رای دادگاه سایت خبری الف موافقت کرد و سایت خبری الف رفع فیلتر شد.

خبرگزاری فارس: دادستان تهران با نظر بازپرس مبنی بر رفع فیلتر تا انجام رسیدگی قضایی و صدور رای دادگاه سایت خبری الف موافقت کرد و سایت خبری الف رفع فیلتر شد.
 
به دنبال حضور مدیر مسئول سایت الف در بازپرسی و انجام مراحل اولیه دادرسی مقامات دادستانی تهران تصمیم به رفع فیلتر گرفتند و سایت خبری الف رفع فیلتر شد.


گفتنی است روز دوشنبه 19 تیرماه به دستور دادستانی تهران الف فیلتر شد. این اقدام متعاقب پیغامی بود که روز یکشنبه 91.4.18 به الف داده شد تا مطلبی که بنا بر نظر قاضی، کامنت های با محتوای مجرمانه داشت از الف حذف شود.

این دستور حذف مطلب بر اساس تبصره 1 ماده 21 قانون جرائم رایانه ای انجام شد که اگر بلافاصله عمل می شد مانع فیلتر شدن می گردید.

 گرچه الف مطلبی را حذف کرد  ولی ظاهرا مقصود، کامنت های مطلب دیگری بود که حذف نشده باقی ماند و همین موجب دستور فیلتر شدن گردید.


در پی این اقدام مدیر مسئول الف ، احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در دادستانی تهران ضمن قبول مسئولیت پاسخگویی به موضوع نزد بازپرس به استناد دلایلی قانونی درخواست رفع فیلتر تا رسیدگی قضایی به موضوع را ارائه کرد.     


ویدیو مرتبط :
رفع فیلتر فیسبوک ... :D

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واكنش احمد توکلی به فیلتر شدن سایت الف



هیچ حدسی نمی‌زنم

در حال پیگیری هستیم/باید از مسئولینی که دست به این کار زده‌اند پرسید که چرا این کار را کرده‌اند.

ایلنا: مدیر سایت الف درباره فیلتر شدن این سایت گفت: در این زمینه چیزی به ما اعلام نشده بود.

احمد توکلی درباره فیلتر شدن سایت الف در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه همین الان از این موضوع مطلع شدم اظهار کرد: درباره دلیل فیلتر شدن سایت چیزی نمی‌دانم و پیش از فیلتر شدن هم چیزی به ما اعلام نکرده بودند.

وی افزود: باید از مسئولینی که دست به این کار زده‌اند پرسید که چرا این کار را کرده‌اند.

توکلی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید دلیل فیلتر شدن سایت چه بوده است گفت: مگر من خودم را مجرم می دانم که در این باره حدس بزنم؟

گفتنی است از دقایقی پیش سایت الف متعلق به احمد توکلی نماینده تهران فیلتر و دسترسی به این سایت قطع شده است. سایت الف از رسانه های منتقد دولت محسوب می شود./ایلنا