اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سایت‌های خبری ساماندهی می شوند


معاون مطبوعاتی درباره ساماندهی سایت‌های خبری گفت: تمامی درخواست‌های ارائه شده به هیات نظارت بر مطبوعات تا خرداد امسال، بررسی و پاسخ داده شده است، اما هم اکنون حدود 1200 درخواست در هیات نظارت بر مطبوعات منتظر بررسی است

ایسنا: برخی از سردبیران و مدیران مسئول سایت‌های خبری – تحلیلی کشور عصر امروز با حضور در ساختمان معاونت مطبوعاتی با حسین انتظامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مواردی درخصوص نمایشگاه مطبوعات، تشکیل انجمن سایت‌های خبری، بیمه خبرنگاران، یارانه سایت ها، تسهیل و تسریع صدور مجوز برای سایت های خبری، بازنگری در جدول رتبه بندی سایت ها، معافیت مالیاتی، ایجاد هیات حل اختلاف برای رسانه‌ها بویژه سایت‌ها و ... از سوی فعالان رسانه‌ای مطرح شد.

حسین انتظامی در این دیدار با اشاره به نرم افزار جانمایی بیستمین نمایشگاه مطبوعات، حضور سایت‌های خبری دارای مجوز را در گروه‌های رسانه ای مشخص شده، یک اتفاق نو دانست و گفت: امسال تقسیم بندی نمایشگاه مطبوعات با مشورت تشکل های صنفی قانونی انجام شده است.

معاون وزیر ارشاد درخصوص بیمه خبرنگاران نیز به قاعده جدید معاونت مطبوعاتی در خصوص بیمه از سوی صاحبان امتیاز رسانه ها اشاره و تاکید کرد: این قاعده به صورت دستورالعمل درآمده و در آینده نیز اجرا خواهد شد.

او همچنین در خصوص یارانه سایت های خبری گفت: اعتقاد ما این است که نباید یارانه به صورت نقدی به رسانه ها پرداخت شود و به جای آن از تسهیلات ویژه برای رسانه ها استفاده کرد مانند بیمه، زیرساخت های نرم افزاری، اینترنت و...اما با این حال، دولت مصر است که فعالیت‌هایش را شفاف و با مدل‌های مشخص انجام دهد، بر همین اساس شاخص‌های رتبه بندی به زودی تصویب و منتشر می شود تا یارانه پرداختی بر اساس آن به صاحبان امتیاز سایت‌ها اعطا شود.

انتظامی همچنین از سایت‌ها خواست در مباحث صنفی فارغ از نگاه‌های سیاسی، همدیگر را حمایت و مطالبات صنفی را مطرح و پیگیری کنند.

در این نشست سردبیران و مدیران مسئول سایت‌های «تابناک، عصر ایران، مشرق، الف، انتخاب، فرارو، جهان نیوز، رجانیوز، ورزش 3 و خبرآنلاین» حضور داشتند.


ویدیو مرتبط :
گفتگوی ویژه خبری دکتر معلمی درباره ساماندهی مبادلات مرز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجلیل از سایت خبری - اجتماعی بیتوته در کنفرانس ملی برند پایدار



سایت خبری اجتماعی صبح بخیر برند پایدار

کنفرانس ملی برند پایدار با عنوان «مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی» روز چهارشنبه ، دوم اردیبهشت ماه 1394 به همت موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران و موسسه عصر گفتگو و با شرکت مدیران عالی کشور برگزار شد که در این مراسم از سایت خبری - اجتماعی صبح بخیر تجلیل به عمل آمد.

 به گزارش روابط عمومی سایت صبح بخیر، در این کنفرانس ملی که با هدف قدردانی از برندهای برجسته ملی در حوزه صنعتی و تولیدی و خدمات بازرگانی و نیز آشنایی با اهمیت به کارگیری پیروی اصول حفظ محیط زیست و حقوق شهروندی ٬رضایت مشتری و حمایت از تولید ملی برگزار گردید، از مهندس سعید ابراهیمی، مدیر سایت خبری - اجتماعی صبح بخیر به عنوان یکی از مدیران موفق در ایجاد برند پایدار  با اهدای نشان ویژه کنفرانس تقدیر بعمل آمد.

 

سایت خبری اجتماعی صبح بخیر برند پایدار

 

مراسم افتتاحیه کنفرانس از ساعت 14 در مرکز همایشهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی دکتر مینا علاوش، مدیراجرایی موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران؛ دکترفولادگر، ریاست کمیسیون اصل 44مجلس شورای اسلامی؛ دکتر نقره کار شیرازی، دبیرکل اتاق بازرگانی ، دکتر رجب بیگی ، ریاست سازمان مدیریت صنعتی و دکتر شفیعی ، عضو کمیسیون برند سازمان توسعه تجارت صورت گرفت.

دکتر مینا علاوش در این مراسم طی سخنانی بیان داشت: این کنفرانس با مشارکت کمیته اجتماعی شورای شهر و کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی برگزار می شود که مهمترین هدف آن قدردانی از برندهای برجسته ملی در حوزه صنعتی و تولیدی و خدمات بازرگانی و نیز آشنایی با اهمیت به کارگیری پیروی اصول حفظ محیط زیست و حقوق شهروندی ٬رضایت مشتری و حمایت از تولید ملی می باشد.

دکتر نقره کار شیرازی، دبیرکل محترم اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی ایران نیز گفت: برندی پایدار نمی شود مگر اینکه اول جلب اعتماد عمومی داشته باشد.

 

دکتر شهریار شفیعی، عضو محترم کمیسیون برند سازمان توسعه تجارت گفت: برند پایدار برندی است که:
۱- با مشتری ارتباط برقرار کند.
۲- برند باید تمایز ایجاد کند.(زیبا و زیبنده باشد.)
و ی همچنین گفت: برندهای ایرانی با یک غوغا سازی تبلیغی دارای اسم و رسمی شده اند .


دکتر یحیی آل اسحاق، ریاست محترم اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی تهران در این مراسم با اشاره به اینکه مقوله برند بودن برای واحدهای تولیدی یکی از عوامل موفقیت محسوب می شود، اظهار داشت: پایداری یک برند و مجموعه با سه مفهوم الزامات، فناوری و ارتباطات با سایر حوزه ها معنی می یابد که درغیر اینصورت میرا بوده و پس از گذشت بازه زمانی کوتاه از گردونه رقابتها خارج خواهد گردید.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن و تعالیم دینی و فرهنگ ایرانی-اسلامی مان لزوم فعالیت اجتماعی و خصوصا امور خیریه واجب و ضروری است و خداوند متعال نیز در قرآن کریم فرموده اند: کسانیکه صاحب مکنت هستند ،به اقامه نماز و ادای زکات در جامعه می پردازند که این نشاندهنده وظیفه خطیر مدیران اقتصادی امروز در قبال جامعه اثر می باشد.


آل اسحاق با اشاره به سه بعد اصلی در حوزه فعالیت های اقتصادی، افزود : سود اقتصادی، قوانین و مقررات و آیین نامه ها و مسئولیت اجتماعی (که بحث اصلی کنفرانس و عامل عمده در آمد برای شرکت هاست) سه رکن اصلی این حوزه محسوب می شوند.


وی خاطر نشان کرد: پذیرش مسئولیت اجتماعی ، نقش عمده ای در پایداری برندها دارد و انجام آن اهمیت و جایگاه شرکت ها را مشخص می کند چراکه سود دهی شرکت ها به تنهایی، هرگز عامل موفقیت مجموعه نخواهد گردید و براساس تحقیقات پژوهشی صورت گرفته امروزه  3/4 شرکتهای اقتصادی مطرح جهان به این نکته که پذیرش مسئولیت اجتماعی از مهمترین رموز موفقیتشان خواهد بود، رسیده اند و به آن می پردازند ، درحالی که این فرهنگ از ابتدا در فرهنگ ایرانی - اسلامی ما مورد تاکید قرار داشته است.


ریاست محترم اتاق بازرگانی در پایان، ایجاد خیر و برکت و شادابی و احساس رضایت کارمندان و کارگران مجموعه را از دستاوردهای مقوله پذیرش مسئولیت اجتماعی بنگاهها عنوان کرد.
 

در ادامه این مراسم پانل آموزشی این کنفرانس با عنوان مسئولیت پذیری اجتماعی، راهکاری برای عبور از موانع فعالیت تجاری، توسعه کسب و کار و وفادارسازی مشتریان به ریاست فاطمه دانشور، ریاست کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران و با حضور تنی چند از صاحبنظران این عرصه ازجمله: علیرضا امیدوار، ریاست مرکز ترویج مسئولیتهای اجتماعی شرکت ها، سعید معیدفر، مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی، پیمان دیانی، عضو هیئت مدیریه شورای عالی انجمن ملی اخلاق کسب و کار ایران، میرعلی اصغر ساجدی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، صفارزاده، مدیر کل روابط عمومی شرکت گلدیران و دکتر جعفری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برپا گردید.

 

سایت خبری اجتماعی صبح بخیر برند پایدار


دانشور، ریاست کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران در ابتدای این پانل 5محور را در مفهوم مسئولیت اجتماعی تاثیرگذار عنوان کرد و بیان داشت: مسئولیت اجتماعی در رهبری، بازار و صنعت، نگاه به جامعه و مشارکت با نهادهای اجتماعی( خیریه ها، NGO ها و ...) ، توجه به محیط کار و رفاه کارمندان و جامعه و بُعد زیست محیطی این 5 عامل اصلی را شامل می شوند که توجه و پرداخت به آنها برای هر مجموعه اقتصادی و اجتماعی محوری گریز ناپذیر می باشد.

 

سایت خبری اجتماعی صبح بخیر برند پایدار

 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی) ا ز نگاه دینی به مسئولیت اجتماعی صحبت کردند و گفتند مسئولیتی ذاتی است به دلیل احترام انسانی به انسان و کرامت انسان.


وی  درباره آثار منفی و مثبت بنگاه های اقتصادی بر مصالح و مفاسد دیگران با مثال از آیات قران صحبت کردند.


جناب دکتر حسین میر محمد صادقی، ریاست محترم موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی و معاونت حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلت نظام به ابعاد چهار گانه مسئولیت پذیری بنگاههای اقتصادی را مسئولیت پذیری اجتماعی ٬ مسئولیت پذیری حقوقی ٬ مسئولیت پذیری ملی و مسئولیت پذیری اخلاقی اشاره کردند.

 

 بخش بعدی این کنفرانس، رونمایی از تمبر ویژه اجلاس بود که با حضور دکتر الهام امین زاده، معاون محترم حقوقی ریاست جمهوری و تعدادی از مدیران برتر اقتصادی و اجتماعی کشور صورت گرفت.

 

سایت خبری اجتماعی صبح بخیر برند پایدار

 

سایت خبری اجتماعی صبح بخیر برند پایدار

 
 الهام امین‌زاده معاونت محترم حقوقی ریاست جمهوری در کنفرانس ملی برند پایدار؛ مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی که در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد، اظهارداشت: مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در فضای کسب و کار مسایلی مانند انتظارات اقتصادی، اخلاقی و زیست محیطی را ایجاد می‌کند که اگر این پاسخگویی به عنوان وظیفه شناخته شود می‌تواند برند پایدار و توسعه پایدار را ایجاد کند.

وی افزود: اگر بنگاهی نتواند خود را با شرایطی مانند مشارکت کارکنان و کارگران و نهادینه شدن ساز و کارهای مختلفی مانند گزینش و استخدام ها انطباق دهد، ماندگار نخواهد بود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور انجام مسئولیت اجتماعی مانند شرکت در امور خیریه را از اقدامات فعالان اقتصادی کشورمان دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم در برنامه ششم توسعه به این مسئولیت توجه جدی شود و به صورت برنامه در دستور کار قرار گیرد به طوری‌که مسئولیت اجتماعی از اجزاء اصلی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی شود.

امین‌زاده افزود: تحقق این امر مزایا و فوایدی را برای شرکت‌ها مانند افزایش ارزش سهام و نشان تجاری، دسترسی به منابع مالی بیشتر و وفاداری مشتریان به بنگاه‌ها به دنبال خواهد داشت.

وی درباره نقش ایجاد مسئولیت های اجتماعی در بنگاه های اقتصادی در مصرف کنندگان، تصریح کرد: ایجاد این مسئولیت در بهره مندی مصرف کنندگان از کالای باکیفیت و مرغوب بسیار موثر است.

معاون حقوقی رییس جمهور رعایت ارائه خدمات پس از فروش را از جمله مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه در برخی موارد حتی شرکت های خارجی هم در کشورمان برای ارایه خدمات پس از فروش پاسخگو نیستند که اکنون از این مسئولیت به عنوان مسئولیت سبز البته بیشتر در حوزه های زیست محیطی یاد می‌کنند.

امین‌زاده ادامه داد: باید کالا و خدمات از استانداردهای تجاری برخوردار باشد و شرکت های تجاری، تعامل خود را با بخش های مختلف اجتماعی قطع نکنند.

وی در خصوص توسعه برند پایدار و مسوولیت اجتماعی گفت: چند سالی در حوزه برند سازی و مسئولیت اجتماعی رشد مناسبی داشتیم اما اکنون برندهای خوشنام رو به اضمحلال هستند که امیدواریم با قواعد حاکم بر کسب و کار این مشکل برطرف شود زیرا اگر برند ایرانی در سطح بین‌المللی بدرخشد باید تعهدات خود را انجام دهد که معاونت حقوقی ریاست جمهوری آمادگی لازم را برای حذف قوانین مزاحم دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره مزایای تدوین مسوولیت اجتماعی برای بنگاه‌های اقتصادی اظهارداشت: خلاقیت در ایجاد مسئولیت اجتماعی، امکان سنجی برای اجرای مسئولیت اجتماعی و شیوه نامه اجرای مسئولیت اجتماعی در درون و برون سازمان از جمله این مزایاست.

 

درپایان این کنفرانس از برندهای برتر  با اهدای نشان ویژه کنفرانس تقدیر بعمل آمد که در این بین سایت خبری اجتماعی صبح بخیر  به عنوان تنها وب سایت حاضر در این کنفرانس ضمن معرفی برند برتر موفق به دریافت این نشان ویژه شد .

 

سایت خبری اجتماعی صبح بخیر برند پایدار

 

 

سایت خبری اجتماعی صبح بخیر برند پایدار

 

 

سایت خبری اجتماعی صبح بخیر برند پایدار

 

سایت خبری اجتماعی صبح بخیر برند پایدار