اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساکت‌ترین مکان جهان


شرکت مایکروسافت موفق شده ساکت‌ترین مکان جهان را بسازد.

جام جم آنلاین: شرکت مایکروسافت موفق شده ساکت‌ترین مکان جهان را بسازد.

این شرکت برای نمایش توانایی بخش تحقیقاتی و پژوهشی خود، در لابراتوار یا همان آزمایشگاهش، مکانی را ساخته که میزان آلودگی صوتی در آن منفی 20 DBA است.

دی بی ای نوعی از مقیاس اندازه گیری صداست و برای این که بدانید آزمایشگاه مایکروسافت چقدر آرام است، باید بدانید میزان صدای نفس کشیدن یک فرد از فاصله یک متری، 25 DBA است.

به این ترتیب میزان آلودگی صوتی در این اتاق، 45 واحد از صدای نفس انسانی که در یک متری شماست؛ کمتر است. رکورد دیگر مربوط به سبزیخوارانی است که همین هفته پیش روز بین المللی شان بود.

قدیمی ترین رستوران سبزیخواران جهان در سال 1898 در زوریخ افتتاح شده و تاکنون هم به وسیله نسل چهارم خانواده موسس رستوران اداره می شود. پس اگر سبزیخوار هستید، برنامه زندگی را طوری تنظیم کنید که حتما سری به این رستوران بزنید.


ویدیو مرتبط :
با ساکت ترین دوربین دار جهان آشنا شوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مکان‌های فیلمبرداری برترین فیلم‌های جهان


بسیاری از فیلم های معروف جهان در مکان هایی فیلمبرداری شده است که می‌توان از این مکان‌ها بازدید کرد.