اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساندی تایمز: کامرون برای اقدام نظامی علیه سوریه به اوباما فشار می‌آورد



حمله آمریکا به سوریه,حمله کشورهای غربی به سوریه,دیوید کامرون

ساندی تایمز: کامرون برای اقدام نظامی علیه سوریه به اوباما فشار می‌آورد

منابع دولتی انگلیس می‌گویند نخست‌وزیر این کشور تلاش می‌کند آمریکا را به حمله فوری به سوریه متقاعد کند.

به گزارش  فارس، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در تلاش است تا «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را به حمله فوری به سوریه متقاعد کند.
منابع دولتی انگلیس به «ساندی‌تایمز» گفته‌اند سران کشورهای غربی برای انجام حمله‌ به سوریه در حال رایزنی هستند و احتمال دارد در هفته جاری در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

کامرون و اوباما قرار است روز دوشنبه با یکدیگر گفت‌وگو کنند. این دو روز شنبه نیز گفت‌وگوهایی را با موضوع سوریه انجام دادند.
ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک آمریکا هم روز دوشنبه در اردن با همتای انگلیسی‌اش ژنرال «نیک هاوتون» دیدار می‌کند. در این دیدار در مورد گزینه‌های ممکن برای حمله احتمالی به سوریه بحث خواهد شد.

یک منبع دولتی انگلیسی که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید این حمله در صورت وقوع بسیار هدفمند بوده و به کمک ناوهای مستقر در آب‌های مدیترانه انجام می‌گیرد. این منبع می‌گوید انگلیس تلاش می‌کند تا آمریکا را متقاعد کند که این حمله نهایتا در 10 روز آینده به عنوان اقدامی «پیشگیرانه» و برای جلوگیری از «حملات شیمیایی آتی»، انجام شود.

روزنامه «دیلی‌تلگراف» هم گزارش داده است که نیروی دریایی ارتش انگلیس در حالت آماده‌باش قرار گرفته تا زمان حمله به رهبری آمریکا فرا برسد. انگلیس احتمالا در این حمله از زیردریایی‌های «ترافالگار» و «استوت» که قابلیت حمل موشک‌های کروز را دارند، استفاده خواهد کرد.

منابع نظامی انگلیس هم می‌گویند ناوگان سلطنتی در چند ماه اخیر دستکم یکی از زیردریایی‌های خود را در مدیترانه مستقر کرده تا در صورت لزوم از آن برای حمله به سوریه بهره بگیرد.

آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی مدعی‌اند که به احتمال فراوان دولت سوریه عامل حمله‌ شیمیایی به «غوطه» شرقی بوده است. این کشورها تا پیش از آنکه دولت سوریه اجازه بازرسی از این مناطق را صادر کند، مدام از لزوم دسترسی کارشناسان سازمان ملل به این منطقه سخن می‌گفتند. دولت سوریه روز گذشته اجازه بازرسی از این مناطق را صادر کرد و حالا انگلیس می‌گوید بازرسی‌ها اکنون بی‌فایده است چراکه ممکن است مستندات از بین رفته باشند.

این در حالی است که گفته می‌شود روسیه مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد موشک‌های حامل مواد شیمیایی از مناطق تحت کنترل مخالفان به غوطه شلیک شده است.
یک سخنگوی نخست‌وزیری انگلیس به ساندی تایمز گفته است که وضعیت اکنون از «آیا باید پاسخ دهیم» به «چطور باید پاسخ دهیم» تبدیل شده است./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه ( تعرض به حریم سوریه )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهدید آمریکا به اقدام نظامی علیه سوریه/ هیلاری: روسیه زیر بار نمی رود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تهدید آمریکا به اقدام نظامی علیه سوریه/ هیلاری: روسیه زیر بار نمی رود/ روسیه: احساساتی نشوید

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفت: هر روز از کشتار در سوریه مسئله اقدامات جدی‌تر بین‌المللی را تقویت می‌کند

انتخاب : هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفت: هر روز از کشتار در سوریه مسئله اقدامات جدی‌تر بین‌المللی را تقویت می‌کند

وی با بیان این مطلب که "هر روز که می‌گذرد دلایل برای مداخله نظامی در سوریه تقویت می‌شود"، در عین حال گفت: برای مداخله نظامی نیاز به حمایت بین‌المللی از جمله از سوی روسیه است.

هیلاری در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال مداخله نظامی در سوریه اظهار داشت: «هر روز که می‌گذرد دلایل به مداخله نظامی تقویت می‌شود، حتی اگر روسیه در این مورد قانع نشده‌باشد.»

وی افزود که واشنگتن در این‌خصوص به تلاش برای قانع کردن مسکو ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: روس‌ها به من می‌گویند که نمی‌خواهند جنگ داخلی به راه بیفتد، من هم به آنها گفته‌ام که سیاستی که در پیش گرفته‌اند از عوامل بروز جنگ داخلی خواهد بود.

وی افزود: باید روس‌ها را در این زمینه با خود همراه کنیم چراکه خطراتی که با آن روبه‌رو هستیم بسیار ناگوارند و امکان اینکه بسیار بدتر از اینها هم بشود وجود دارد.

سفیر آمریکا هم تهدید کرد

در همین حال ، مهر نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد سوریه را تهدید به دخالت نظامی کرد و گفت که آمریکا و اعضای شورای امنیت خارج از چارچوب سازمان ملل و طرح کوفی عنان ممکن است گزینه ای برای بررسی داشته باشند.

سوزان رایس در سخنانی به شورای امنیت سازمان ملل متحد به خاطر آنچه وی انفعال در قبال مسائل سوریه خواند، هشدار داد.

رایس گفت: اگر شورای امنیت اقدامی فوری برای فشار بر سوریه در راستای پایان سرکوب مردم بعمل نیاورد، اعضای شورا ممکن است خارج از چارچوب سازمان ملل و برنامه کوفی عنان گزینه ای برای بررسی داشته باشند.

وی افزود: در صورت عدم دخالت در سوریه این مناقشه منجر به گسترش و ایجاد بحران حتی در دیگر کشورها و سراسر منطقه خواهد شد.

روسیه: احساساتی نشوید

روسیه می‌گوید که از رژیم بشار اسد در سوریه پشتیبانی نمی‌کند اما به قوانین بین‌المللی و سیاست عدم مداخله در نزاع‌های داخلی دیگر کشورها احترام می‌گذارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه گفت که موضع کشورش در قبال سوریه متوازن، متداوم و کاملاً منطقی است.

وی افزود که خودداری روسیه از حمایت از اقدام‌های بیشتر علیه بشار اسد پس از کشتار حوله بر پایه رویکردی کاملاً عاری از احساسات بنا شده و به گفته او احساساتی شدن در چنین مواردی مناسب نیست./انتخاب