اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سانا:کمک نفتی 3.6 میلیارد دلاری ایران به سوریه



کمک نفتی ایران به سوریه,کمکهای مالی ایران به سوریه


سانا:کمک نفتی 3.6 میلیارد دلاری ایران به سوریه

بر طبق این قرار داد ما به ازای پول نفت دریافت شده از ایران بر اساس این خط اعتباری از طریق سرمایه گذاری های ایران در زمینه های مختلف در سوریه تامین خواهد شد.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)از امضای یک توافقنامه بین ایران و سوریه برای اعطای یک خط اعتباری نفتی ایران به ارزش 3.6 میلیارد دلار به سوریه خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه این توافقنامه که روز دوشنبه و در آخرین روزهای پایان دولت دهم در تهران و بین بانک های مرکزی ایران و سوریه رسیده است، مقرر می کند در ازای اعطای یک خط اعتباری نفتی ایران به سوریه به ارزش 3.6 میلیارد دلار ، ایران بتواند در زمینه های مختلف در این کشور سرمایه گذاری کند.

بر طبق این قرار داد ما به ازای  پول نفت دریافت شده از ایران بر اساس این خط اعتباری از طریق سرمایه گذاری های ایران در زمینه های مختلف در سوریه تامین خواهد شد.
خبرگزاری سانا به نوع سرمایه گذاری های آتی ایران در سوریه اشاره ای نکرده است.

سوریه هم اکنون به دلیل جنگ داخلی ،نیازمند واردات نفت از خارج از کشور شده است.
این در حالی است که پیش از جنگ داخلی ، این کشور نه تنها نیازهای داخلی خود را تامین می کرد بلکه بخش کوچکی از نفت استحصالی خود را به خارج صادر می کرد.
ایران پس از آغاز جنگ داخلی سوریه، میلیارد ها دلار از طریق اعطای خطوط اعتباری به این کشور کمک کرده است./عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
کمک ایران به سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمک 200 میلیون دلاری ایران به مردم سوریه



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

امیرعبداللهیان اعلام کرد: کمک 200 میلیون دلاری ایران به مردم سوریه

معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان با تشکر از شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت در میزبانی کنفرانس بین‌المللی اهداکنندگان به سوریه تاکید کرد که تهران از تلاش‌های بین‌المللی برای کاستن از مشکلات مردم سوریه حمایت می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اهداکنندگان به سوریه که با حضور 72 کشور و سازمان بین‌المللی در کویت برگزار شد، در نشستی خبری با اعلام حمایت تهران از مردم سوریه و طرح‌های پیشنهادی بشار اسد، رییس جمهور سوریه برای پایان دادن به بحران این کشور گفت که دولت ایران در ارتباط مستمر با دولت سوریه و گروه‌های مخالفی است که به درپیش گرفتن راه حل سیاسی ایمان دارند.

وی با تاکید بر این که گفت‌وگوی ملی و تفاهم سیاسی تنها راه برای حل بحران سوریه است، افزود که ایران اولین کنفرانس گفت‌وگوی ملی میان دولت سوریه و مخالفان را در تهران برگزار کرد و طرح شش گانه‌ای را برای پایان دادن به بحران ارائه کرد هم‌چنان که از تلاش‌های اخضر الابراهیمی، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه برای حل بحران حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری کویت، امیرعبداللهیان با اعلام قدردانی ایران از تلاش‌های انجام شده در این کنفرانس و کشورهایی که کمک‌هایی را برای یاری رسانی به ملت سوریه تقدیم کردند گفت که تهران کمک‌های بشردوستانه‌ای را به ملت سوریه در داخل و خارج به ارزش 200 میلیون دلار ارائه کرد و علاوه بر آن به بازسازی خسارت‌های وارده به نیروگاه‌های برق و بیمارستان‌ها پرداخت.

وی ادامه داد که دولت ایران به زودی کمک‌های لازم را به پناهندگان سوری مستقر در مرزهای اردن –سوریه ارسال خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان درباره روابط تهران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بیان کرد: این روابط، روابطی مبتنی بر گفت‌وگو، دوستی ، همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه است و گفت‌وگوها و ارتباطات ما با همه کشورهای عربی مستمر است و متوقف نخواهد شد./ایسنا