اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساموئل: از حضور در ایران لذت می‌برم


هافبک ترینیداد و توباگویی استقلال می‌گوید از حضور در لیگ برتر ایران لذت می‌برد، زیرا باعث می‌شود چیزهای جدیدی را یاد بگیرد.

ایسنا: جی‌لوید ساموئل، هافبک دفاعی ترینیداد و توباگویی استقلال دومین فصل حضورش را در این تیم پشت سر می‌گذارد. او در گفت‌وگویی با پایگاه اینترنتی "voice-online" درباره زندگی در ایران و بازی در تیم استقلال به اظهارنظر پرداخت.

ساموئل 32 ساله درباره حضور در لیگ ایران گفت: از حضور در ایران لذت می‌برم و هر روز چیزهای جدیدی را یاد می‌گیرم. البته فرهنگ اینجا با انگلیس که چند فصل در آن توپ زدم، متفاوت است اما توانسته‌ام با فرهنگ اینجا خو بگیرم و از آن لذت ببرم. مردم ایران احترام زیادی برای من قائل هستند و به همین خاطر تلاش می‌کنم تا خودم را در فرهنگ آنها جا بیندازم. برای یک بازیکن فوتبال مهم است که با فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف آشنا شود و بازی در کشورهای مختلف این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد. این نه تنها می‌تواند روی شیوه زندگی شما تاثیر بگذارد که می‌تواند روی فوتبال شما نیز تاثیر مثبتی بگذارد. وقتی شما در کشورهای مختلف فوتبال بازی کنید باعث می‌شود تا سطح فوتبال‌تان بالا برود.

ساموئل در ادامه درباره تفاوت فوتبال ایران با لیگ برتر انگلیس گفت: شیوه فوتبال در ایران را شیوه‌ای تکنیکی توصیف می‌کنم. تیم‌های ایرانی معمولا از دفاع، حمله را شروع و سعی می‌کنند که با فوتبال تکنیکی توپ را به جریان درآورند. مالکیت توپ در بین تیم‌های ایرانی اهمیت زیادی دارد و وقتی شما توپی را از دست می‌دهید، باعث می‌شود تا امتیاز بزرگی را از دست داده باشید. این شیوه فوتبال خیلی خوب است. من واقعا آن را تحسین می‌کنم. بر خلاف ایران در انگلیس این طور نیست و تیم‌ها کمتر ریسک می‌کنند و نمی‌گذارند که توپ زیاد در مناطق خطرناک زمین قرار داشته باشد اما در ایران تیم‌ها با مالکیت توپ سعی می‌کنند آن را در همه جای زمین نگه دارند.

ساموئل که سابقه حضور در تیم زیر 21 سال انگلیس را در کارنامه خود دارد درباره حضور بازیکنان جوان در کشورهای خارجی گفت: بازیکنان جوان قطعا از حضور در فوتبال کشورهای دیگر سود خواهند برد. در انگلیس یک بازیکن جوان همه چیز دارد. بهترین امکانات تمرینی، بهترین ورزشگاه‌ها و خیلی از مسائل دیگر و تنها دلیلی که به بازیکنان جوان انگلیسی توصیه می‌کنم که فوتبالشان را خارج از انگلیس دنبال کنند این است که بتوانند در شرایط سخت خودشان را امتحان کنند.

هافبک دفاعی تیم استقلال در پایان درباره علاقه مردم ایران به فوتبال اروپا گفت: فوتبال اسپانیا و آلمان در ایران هواداران زیادی دارد. شاید به این خاطر فوتبال این دو کشور به فوتبال ایران نزدیک است. هواداران فوتبال در ایران البته علاقه زیادی به دیدن بازی‌های لیگ برتر انگلیس دارند. جوانان اغلب از من درباره بازی در انگلیس و تجربه‌ام در این کشور سوال می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
من از آزار دیگران لذت می برم - Pest

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ولاسکو: از حضور در ایران لذت می‌برم


سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: در حال حاضر بیشتر از دوره‌های قبلی فعالیتم راضی هستم و واقعاً از حضور در ایران لذت می‌برم.

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: در حال حاضر بیشتر از دوره‌های قبلی فعالیتم راضی هستم و واقعاً از حضور در ایران لذت می‌برم.

خولیو ولاسکو، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری چمپیونات روسیه از شرایط حضورش در ایران و وضعیت والیبال ایران می‌گوید.

در طول اردوی تیم ملی والیبال ایران در روسیه و مسابقات دوستانه با تیم ملی این کشور، خبرگزاری چمپیونات روسیه به سراغ خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران رفت و با او مصاحبه‌ای ترتیب داد.

این خبرگزاری نوشت، بیش از 20 سال است ولاسکو را می‌شناسیم. در سال 1989 در طی چهار ماه تمرین با تیم ملی والیبال ایتالیا، مدال طلای قهرمانی اروپا را به دست آورد. پنج سال را هم در فوتبال فعالیت کرد. سپس مجددا به رشته مورد علاقه‌اش بازگشت و در سال 2011 سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد.

* آیا شما از عملکرد تیم ملی ایران راضی هستید؟

البته؛ در سال اول حضورم قهرمان آسیا شدیم. سال گذشته تنها با اختلاف یک ست از دست داده به المپیک لندن راه نیافتیم ولی در فاصله چند ماه بعد در مسابقات انتخابی لیگ جهانی پیروز شدیم و به این مسابقات راه یافتیم. من از این نتایجی که کسب کردم راضی‌ام ولی خوشحالی من از تغییر نگرش ایران به والیبال است. در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی برای دفاع از عنوان قهرمانی آسیا هستیم. بازیکنانم خیلی فنی‌تر شده‌اند و کمتر مرتکب اشتباه می‌شوند. آنها فقط به پیروزی فکر می‌کنند.

* شما مربی تیم‌های ملی و باشگاهی آرژانتین، ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی بودید. یک دفعه راه‌تان به طرف آسیا رفت؛ چه چیزی نظر شما را جلب کرد؟

قطعاً در حال حاضر بیشتر از دوره‌های قبلی فعالیتم راضی هستم و واقعاً لذت می‌برم. مخصوصاً در سال اولی که به ایران آمدم. همه چیز متفاوت بود، ولی شبیه جهان قدیم نبود. خیلی سخت نبود که خودم را به شرایط وفق دهم. بیشتر سعی کردم نگاه شاگردانم را به مسابقه تغییر دهم.

* به نظر شما تفاوت والیبال اروپا و آسیا در چیست؟ آیا این تفاوت خیلی مشهود است؟

به نظر من تفاوت مشهودی وجود ندارد. تیم ایران به عنوان یک تیم آسیایی قبلاً سعی کرده بود که این شرایط را کپی کند. سعی خودشان را کرده بودند، به طوری که با الگو برداری از تیم‌های خوب اروپا و همچنین برزیل و آمریکا، سعی کردند از تیم‌های آسیایی فراتر روند و امروز من ثمره کارهایم را می‌بینم. ایرانیان دیگر در آسیا بازی نمی‌کنند. شاید به طور کامل شبیه اروپا نشده باشند، ولی نزدیک به تیم‌های خوب قاره اروپا هستند.

* شما هنوز هم باید در مسابقات قاره خودتان با تیم‌های آسیایی بازی کنید. بهتر نیست بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های آسیایی به جای روسیه انجام دهید؟

نه؛ نظر من این است که برای بازی‌های دوستانه باید با بهترین تیم‌های جهان بازی کنیم. مطمئن باشید که این روش برای تیم ایران مفیدتر است.

* به نظر شما تفاوت محسوس بین مسابقات تیم ملی روسیه در المپیک 2012 لندن و لیگ جهانی 2013 چه بود؟

اول از همه، به نظر من پیروزی در این دوره لیگ جهانی یک دستاورد بزرگ برای روسیه است. طبق یک قاعده پس از مسابقات المپیک بسیاری از تیم‌ها در حال کسب تجربه هستند و نتایج خوب کاهش می‌یابد، چرا که بعد از مسابقات المپیک بازیکنان جوان به تیم‌ها دعوت می‌شوند و حتی تغییرات در موضع مربیگری به وجود می‌آید. پیروزی روسیه در هر مسابقه نه تنها حکم پیروزی در لیگ جهانی را داشت، بلکه روس‌ها اقتدارشان را ثابت می‌کردند.

* در والیبال در طول دوره‌ای، زمان برتری یک تیم بوده است. طی دوره‌ای طولانی مدت تیم شوروی قهرمان بود. سپس آمریکایی‌ها تیم اول والیبال جهان شدند. مدتی بعد جهان والیبال تحت موقعیت اول تیم ایتالیا به مربیگری شما بود. از سال اول قرن بیست و یکم برزیلی‌ها والیبال را دیکته کردند؛ حالا شما فکر می‌کنید الان زمان روسیه است؟

من قبلاً گفتم، در حالی که زیاد به چنین موضوعاتی عقیده ندارم. تنها نکته‌ای که من واقعاً به آن معتقد هستم؛ رهبری طولانی مدت یک تیم در طول دوره‌ای به نفع والیبال جهان نیست. برای روسیه اگر چنین است، آن خوبه (می‌خندد)، اما برتری یک تیم در مدت زمان طولانی مانند اتحادیه شوروی، پس از آن ایالت متحده آمریکا و بعد ایتالیا، اصلا خوب نیست. بسیار بهتر و مفیدتر است که در هر مسابقه یک تیم برنده شود.

*تا چند سال دیگر مربی‌گری را ادامه می دهید؟ آیا این حرفه حدود سنی مشخصی دارد؟

نمی‌دانم؛ تا حالا به این موضوع فکر نکرده‌ام. هنوز زود است! من حدود 60 سال دارم.