اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سامسونگ سومین برند پر ارزش جهان شد


سامسونگ در رتبه‌بندی جدید Brand Finance پس از اپل (رتبه اول) و گوگل (در جایگاه دوم) حالا به سومین برند پر ارزش جهان تبدیل شده است. در ادامه بیشتر در این رابطه می‌خوانیم.

zoomit.ir - امین فیض پور: سامسونگ در رتبه‌بندی جدید Brand Finance پس از اپل (رتبه اول) و گوگل (در جایگاه دوم) حالا به سومین برند پر ارزش جهان تبدیل شده است. در ادامه بیشتر در این رابطه می‌خوانیم. با ما همراه بمانید.

سامسونگ سومین برند پر ارزش جهان شد

در یک سال گذشته محل قرارگیری شرکت‌های ارزشمند دنیای تکنولوژی دائما در حال تغییر بوده است. برای مثال، مدتی پیش آلفابت شرکت مادر گوگل توانست جایگاه اول را پس از مدت‌ها از اپل بگیرد؛ اما این تغییر طولی نکشید و شرکت آیفون‌ساز توانست دوباره به جایگاه اول پر ارزشترین شرکت دنیا بازگردد. سامسونگ حالا با پشت سر گذاشتن غول‌های فناوری و ارتباطات، توانسته نام‌های بزرگی مانند آمازون، مایکروسافت و Verizon را کنار بزند و خود را به عنوان سومین برند پرارزش دنیا معرفی کند.

پس از سامسونگ به ترتیب شرکت‌هایی مانند آمازون، مایکروسافت، ورایزن، AT&T، وال‌مارت، اپراتور چینی China Mobile و Wells Fargo ایستاده‌اند.

در سال ۲۰۱۵ با عرضه‌ی دو پرچم‌دار موفق گلکسی اس 6 و اس 6 اج، شرکت کره‌ای معروف توانست درآمد و سود بسیاری بدست آورد و حالا با اضافه شدن ۱.۵ میلیارد دلار به ارزش برند آن در سال ۲۰۱۵، این شرکتی ارزشی معادل ۸۳.۲ میلیارد دلار دارد.

سامسونگ از بخش‌های بسیار زیادی برخوردار است که بخش موبایل این غول فناوری دلیل بزرگی پشت این اتفاق و ارزش بیشتر شرکت کره‌ای بوده است. با این حال شرکت سامسونگ هنوز متحمل فشار زیادی از رقیب آمریکایی، اپل از یک طرف و شرکت‌های متعدد چینی از طرف دیگر است. گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج نیز امسال آمده‌اند تا با بهبود‌هایی که پیدا کرده‌اند، فروش سامسونگ را همچنان بالا نگه دارند.


ویدیو مرتبط :
مقاله انگلیسی ترجمه شده برند و ارزش ویژه برند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرکت اپل با ارزش‌ترین برند تاریخ جهان شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شرکت اپل با ارزش‌ترین برند تاریخ جهان شد.

شرکت اپل با ارزش مجموع 622 میلیارد دلار به عنوان با ارزش‌ترین برند تاریخ که سهام آن در بورس معامله می‌شود، معرفی شد.

پیش از این شرکت مایکروسافت با ارزش بازاری 618 میلیارد و 900 میلیون دلاری عنوان با ارزش‌ترین برند جهان را در میان برند‌هایی که سهام آنها به طور عمومی در بورس عرضه شده بود، در اختیار داشت.

این عنوان از سال 1999 که ارزش برند مایکروسافت به 618 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید تا کنون در اختیار این شرکت بوده و این در حالی است که در حال حاضر ارزش برند مایکروسافت به 258 میلیارد و 200 میلیون دلار کاهش یافته است.

اکنون اپل موفق شده است با ارزش بازاری 622 میلیارد دلاری این عنوان را از آن خود کند.

ارزش بازاری هر برند بر اساس میزان سهام آن شرکت در بازار سهام ضرب در ارزش سهام آن محاسبه می‌شود.

اپل در ماه اوریل سال جاری میلادی توانسته بود به ارزش بازاری 600 میلیارد دلاری دست پیدا کند و طی سه ماه گذشته ارزش سهام این شرکت 25 درصد افزایش داشته است./ایسنا