اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سامانه مجازی "انتخاب رشته كنكور" مجدد فعال شد



سامانه مجازی "انتخاب رشته كنكور" مجدد فعال شد

سرپرست سازمان سنجش: رشته‌های دارای شانس قبولی‌بالا به كنكور‌ی‌ها پیشنهاد می‌شود

سرپرست سازمان سنجش آموزش كشور از طراحی سامانه مجازی انتخاب رشته در كنكور 91 خبر داد و گفت: این سامانه با هدف كمك به انتخاب رشته مجازین كنكور همزمان با اعلام نتایج اولیه كنكور در نیمه مرداد ماه فعال خواهد شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سامانه انتخاب رشته كنكور - دكتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا، با بیان اینكه نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی كنكور برای انتخاب رشته آزمون سراسری 91 همزمان با اعلام نتایج اولیه كنكور و مهلت انتخاب رشته مجازین كنكور از طریق سایت سازمان سنجش فعال می‌شود، گفت: این نرم‌افزار با هدف تسهیل انتخاب رشته، حداكثر بین 250 تا 300 كدرشته با شانس قبولی بالا را به مجازین پیشنهاد می‌كند.

رییس سازمان سنجش با اشاره به نحوه ورود به سایت سازمان سنجش برای استفاده از این نرم افزار، اظهاركرد: داوطلبان برای ورود به این سامانه به اطلاعات كارنامه، اطلاعات محرمانه كارت اعتباری، مشخصات داوطلبی و یا پرونده و كد رهگیری احتیاج دارند و زمانی كه داوطلب برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته به سایت مراجعه كند، حدود 250 تا 300 كد رشته به صورت پیشنهادی دریافت می‌كند.

وی با بیان اینكه كلیه مجازین كنكور با پرداخت هزینه‌ای می‌توانند از تسهیلات فراهم شده برای انتخاب رشته آگاهانه استفاده كنند، افزود: در واقع می‌توان این ادعا را كرد كه این سیستم كه در جهت راهنمای انتخاب رشته راه‌اندازی شده، دقیق‌ترین راهنما در كشور است، چرا كه با استفاده از همه اطلاعات موجود و مرتبط با داوطلب و آشنایی با ضوابط كامل راهنمایی می‌كند.

سرپرست سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینكه داوطلبان باید براساس علاقه، رغبت، هوش و استعداد، ‌اهداف و انگیزه خود برای آینده، ‌توانایی و مهارتها و ویژگی‌های شخصیتی خود اقدام به انتخاب رشته آگاهانه كنند، خطاب به كنكوریها توصیه می‌كند كه انتخاب رشته مجازی می‌تواند در انتخاب رشته صحیح كمك مناسبی برای داوطلبین باشد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور - سامانه مجازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرم افزار انتخاب رشته مجازی كنكور فعال شد


نرم افزار انتخاب رشته مجازی كنكور در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی فعال شد.

خبرگزاری ایسنا: نرم افزار انتخاب رشته مجازی كنكور در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی فعال شد.

متقاضیان برای دریافت و استفاده از این نرم‌افزار باید به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه كرده و از 3 روش جستجو بر اساس مشخصات کارت اعتباری زمان ثبت نام آزمون سراسری،‌ جستجو بر اساس کدرهگیری زمان ثبت‌نام كنكور و جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره داوطلبی مندرج بر روی کارنامه اقدام كنند.

سیستم «فروش اینترنتی کارت‌های اعتباری» نیز فعال شده و متقاضیان می‌توانند برای استفاده از تسهیلات آن به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه كنند، بر این اساس داوطلب باید شماره سفارش خود را تا پایان مراحل ثبت‌نام حفظ كند،همچنین درصورت پرداخت وجه و خرید کارت اعتباری، مبلغ کارت اعتباری خریداری شده قابل استرداد نیست.

این نرم افزار امكان انتخاب رشته براساس اطلاعات آزمون سراسری سال 90 را فراهم می‌كند كه كلیه داوطلبان مجاز می‌توانند قبل از انتخاب رشته اصلی با وارد كردن برخی از اطلاعات آزمونی خود در این نرم افزار، شانس قبولی را براساس انتخاب‌های داوطلبان سال قبل مشاهده نموده و از آن در انتخاب رشته اصلی خود استفاده كنند.

داوطلبان از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و دستگاههای خود پرداز بانك‌های ملی و صادرات و واریز مبلغ 100 هزار ریال می‌توانند به این نرم افزار دسترسی داشته باشند، این نرم‌افزار شانس قبولی داوطلبان را در بیش از 250 رشته اعلام می كند.

ویژه‌نامه انتخاب رشته كنكور نیز از 9 مرداد منتشر شده و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد پس از دریافت كارنامه با توجه به نتایج آن و با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، نسبت به انتخاب رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود در گروه‌های آزمایشی مجاز شده و كنترل و اطمینان از صحت كد رشته‌های انتخابی اقدام كنند.

مهلت انتخاب رشته مجازین كنكور 91 از سه‌شنبه 17 مرداد تا 23 مرداد ماه تعیین شده است كه داوطلبان مجاز می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت كد رشته محل‌های انتخابی خود بر اساس اولویت و علاقه اقدام كنند.

همچنین كتاب "انتخاب رشته، انتخاب آینده" منتشر شده كه در ویرایش جدید این كتاب، فرآیند اجرایی انتخاب رشته و اطلاعات تكمیلی مربوط به آن مشخص شده كه می‌تواند داوطلبان، مشاوران، والدین و كارشناسان آموزشی را در انتخاب هرچه بهتر، شناخت عوامل اثرگذار بر آن و همچنین مسائل فنی و تخصصی انتخاب رشته راهنمایی كند.

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از طریق اطلاعیه‌ای كه بر روی سایت قرار گرفته از نحوه انتشار این كتاب مطلع شوند.