اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سال 94 چند روز تعطیل رسمی داریم؟


اگر قصد برنامه ریزی برای سال 94 را دارید خوب است بدانید که در سال آینده در مجموع 27 روز تعطیل رسمی است و برای مسافرت های تابستانی هم باید به فکر ذخیره مرخصی باشید چون تابستان کم تعطیلاتی در پیش است.

عصر خبر: اگر قصد برنامه ریزی برای سال 94 را دارید خوب است بدانید که در سال آینده در مجموع 27 روز تعطیل رسمی است و برای مسافرت های تابستانی هم باید به فکر ذخیره مرخصی باشید چون تابستان کم تعطیلاتی در پیش است.

نخستین موضوعی که برای خیلی ها جالب توجه است اطلاع از وضعیت تعطیلات نوروزی است تا مردم بتوانند برنامه ریزی برای ایام عید داشته باشند.

 ساعت دو 15 دقیقه 11 ثانیه روز شنبه اول فروردین سال 94 آغاز می شود و دور اول تعطیلات نوروزی تا سه شنبه ،چهارم فروردین ادامه دارد.

 دور دوم این تعطیلات از روز چهارشنبه 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی آغاز می شود و تا جمعه 14 فروردین ادامه خواهد یافت ، بر این اساس روز طبیعت پنجشنبه است و روز شنبه 15 فروردین هم نخستین روز مدارس خواهد بود.

 البته تا روز شنبه 12 اردیبهشت خبری از تعطیلات نیست و البته چهارشنبه 26 فروردین هم مبعث پیامبر است و تعطیل رسمی.

سال 94 چند روز تعطیل رسمی داریم؟

تعطیلات سه روزه ای در خرداد قرار دارد ، که مناسبت آن ها، روز نیمه شعبان و ولادت امام عصر(عج) در چهارشنبه 13 خرداد و پنجشنبه و جمعه نیز رحلت امام(ره) و سالگرد قیام 15 خرداد است.

ماه رمضان بر اساس تقویم رسمی، از روز 28 خرداد آغاز می شود و یکشنبه 14 تیر شب قدر اول، سه شنبه 16 تیر شب قدر دوم را در پیش داریم و روز چهارشنبه17 ام تیر شهادت حضرت علی (ع) است و پنجشنبه نیز سومین شب قدر خواهد بود.

 اگر ماه رمضان مطابق با تقویم رسمی باشد تعطیلات سه روزه ای در پایان ماه رمضان قرار دارد و شنبه 27 و یکشنبه 28 تیر ایام تعطیل به مناسبت عید فطر است و این سه روز تنها تعطیلات پیوسته فصل تابستان خواهد بود.

 در سال 94 دو روز سه شنبه تعطیل است که موضوع هر دو امام ششم شیعیان است به عبارتی سه شنبه 20 مرداد شهادت امام صادق(ع) و سه شنبه 8 دی ولادت امام صادق (ع) و میلاد پیامبر دو تعطیلی سه شنبه در سال آینده است.

جالب است بدانید که شهریور سال 94 تنها ماه بدون تعطیلی است و اگر بنای مسافرت دارید باید برای مسافرت های شهریور به فکر ذخیره مرخصی باشید.

 در ماه مهر دو عید بزرگ قرار دارد،عید قربان 5شنبه دوم مهر و عید غدیرخم روز جمعه دهم مهر است.

 مناسبت دیگری که اطلاع از آن برای برنامه ریزی مردم جهت شرکت در مراسم های آن اهمیت دارد تاسوعا و عاشورای حسینی است که اولی در روز جمعه اول آبان و عاشورا هم در روز شنبه دوم آبان قرار گرفته است.

 مناسبت های مذهبی پایان صفر هم به این شکل است که روز چهارشنبه 11 آذر به مناسبت اربعین حسینی تعطیل است و روز پنجشنبه 19 آذر رحلت پیامبر اکرم ، و روز شنبه شهادت شهادت امام رضا(ع) خواهد بود.

تنها تعطیلی ماه بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است که 5شنبه روزی است.

 یک ماه بعد هم آخرین تعطیلی سال 94 در روز یکشنبه 23 اسفند را خواهیم داشت که سالروز شهادت حضرت زهرا(س) است.

پایان بخش سال 94 هم روز ملی صنعت نفت است که شنبه خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
سال 94 چند روز تعطیل دارد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسکن سال آینده گران می شود؟/ ساخت و سازها تعطیل نیمه رسمی شد



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - مسکن سال آینده گران می شود؟/ ساخت و سازها تعطیل نیمه رسمی شد

بررسی های آماری نشان می دهد، رکود بخش مسکن در نیمه اول سال آینده با بحران کمبود واحدهای مسکونی هم روبرو می شود.

به گزارش خبرآنلاین، براساس اطلاعاتی که مرکز آمار ایران منتشر کرده میزان صدور پروانه های ساختمانی به شدت کاهش یافته است. گزارشی که پیش از این منتشر شده بود نیز نشان می داد که 40 درصد پروانه های ساختمانی صادر شده در سال 91 در سال 92 به مرحله ساخت نرسیده است. مدتی قبل معاون وزیرراه و شهرسازی نیز خبر داده بود که یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی روی دست کشور مانده است.

با این وجود بررسی اطلاعات مرکز آمار ایران تایید می کند همچنان روزانه 300 واحد مسکونی جدید در کشور به مرحله ساخت می رسد. با این وجود تحلیلگران بازار اعتقاد دارند با توجه به وضعیت ساخت و سازها در نیمه دوم سال آینده بازار با کمبود شدید مسکن مواجه می شود. از سوی دیگر اقتصاددانانی مانند سعید لیلاز اعتقاد دارند با توجه به کاهش قدرت خرید شهروندان، همچنان مشتری جدید برای مسکن پیدا نمی شود. هرچند که بیت الله ستاریان کارشناس دیگر بازار اعتقاد دارد در نیمه دوم سال 94 قیمت ها در بازار مسکن با جهش مواجه می شود. گزارش های رسمی مرکز آمار ایران تایید می کند، میزان رشد قیمت مسکن در فصل پاییز به عدد 9 درصد رسیده که این نرخ نیز از عدد رسمی تورم پایین تر است.

آمارها مشخص می کند که حتی میزان زیربنای ساخته شده نیز کاهش قابل توجه ای را تجربه کرده است. بهار امسال 3/4693 هزار مترمربع ساختمان در سراسر کشور ساخته شده که این عدد در قیاس با فصل گذشته 3/33 درصد و در مقایسه با سال گذشته 5/50 درصد کاهش داشته است. براساس همین میزان متراژ، در بهار امسال باید 26 هزار و 493 ساختمان ساخته می شد که این رقم نیز در قیاس با سال قبل 3/53 درصد کاهش را تجربه کرده است.

صنعت ساختمان ایران در حال حاضر به میزان بیش از 90 درصد در اختیار بخش خصوصی و سازندگان خرد قرار دارد. آمار صدور پروانه های ساختمانی هم نشان می دهد مطلوب ترین تعداد طبقات برای این گروه ساختمان های 5 طبقه است. این نوع ساختمان ها به طور معمول توسط سازندگان خرد به بازار ارائه می شود.

 

اطلاعات مرکز آمار نشان می دهد 94.4 درصد ساختمان ها به گروه پنج طبقه اختصاص دارد. در همین دوره زمانی زیربنای ساختمان های احداث شده در قیاس با سال گذشته 40.9 درصد کاهش را تجربه کرده است. این آمارها نشان می دهد میزان ساخت و سازها در تهران نیز در نسبت با سال های گذشته کاهش داشته است. برهمین مبنا از میان ساختمان های احداث شده تنها 24.2 درصد ساختمان ها به تهران اختصاص یافته و 75.8 درصد ساختمان های دیگر در سایر شهرهای کشور احداث شده اند.

به گفته کارشناسان بازار، طی فصل زمستان میزان ساخت و سازها به دلیل تغییرات جوی کاهش قابل توجهی را تجربه می کند. برهمین اساس در این دوره زمانی بازار بازهم با رکود ساخت مواجه می شود.
اخبار اقتصادی - خبرآنلاین