اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سال ۸۷:می خواهند دولت را زمین بزنند/سال ۸۸: ستاد ضد دولت تشکیل شده! /سال ۹۰: می‌خواهند با من تسویه حساب کنند/ سال ۹۱: برخی‌ها توطئه می‌کنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازخوانی سخنان جالب 5 سال اخیر رییس جمهور در خصوص مسائل اقتصادی

سال ۸۷:می خواهند دولت را زمین بزنند/سال ۸۸: ستاد ضد دولت تشکیل شده! /سال ۹۰: می‌خواهند با من تسویه حساب کنند/ سال ۹۱: برخی‌ها توطئه می‌کنند

در هفت سال گذشته مسائل مهمی همچون رفع نا‌به سامانی بازار سکه و ارز، تورم، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ... در کشور با تعریف و تمجیدهای فراوان و مقدمه چینی‌های چندین ماهه‌ای آغاز و همزمان با زمین خوردن این اقدامات و شکست در اجرا،‌‌ همان جمله همیشگی مطرح شد: «نگذاشتند کار کنیم».

 

سرویس سیاسی «فردا»؛ « نمی‌خواهند کار کنیم، نمی‌گذارند دولت اجرا کند، جوسازی می‌کنند، اتاق فکر علیه دولت راه انداخته‌اند، در کار دولت اخلال ایجاد می‌کنند، چوب لای چرخ دولت می‌گذارند، دست‌هایی پشت پرده است و...» این‌ها تنها نمونه‌هایی از توجیهات چند ساله رییس دولت خطاب به مردم در جریان سفرهای استانی است.

البته دولت هیچ‌گاه از اینکه چه کسانی در انجام کارهای دولت مانع تراشی می‌کنند سخنی به میان نیاورد و همواره پرسش اساسی «پس چه شد؟» مردم شهرهای مختلف در مقابل کوتاهی‌های دولت بی پاسخ ماند.

 

برپایی عدالت، مبارزه با مفاسد اقتصادی، پرداخت یارانه نقدی، پاسخ مستقیم و سریع رئیس جمهور به نامه‌ها، ایجاد محدودیت برای مفسدان اقتصادی و... از جمله شعارهایی بود که در طول انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم از سوی احمدی‌نژاد برای جذب آراء مردم به گوش رسید، شعارهایی که چندی بعد با بهانه «نمی‌گذارند» از سر راه برداشته و وعده‌ای دیگر جایگزین آن می‌شود.

 

در هفت سال گذشته مسائل مهمی همچون ایجاد اشتغال، رفع نا‌به سامانی بازار سکه و ارز، تورم، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و مهم‌تر از همه اجرای مساوی عدالت در کشور با تعریف و تمجیدهای فراوان و مقدمه چینی‌های چندین ماهه‌ای آغاز و وعده‌هایی مستحکم از سوی شخص رئیس جمهور و اعضای کابینه مبنی بر به سرانجام رساندن آن داده می‌شد، اما همزمان با زمین خوردن این اقدامات و شکست در اجرا،‌‌ همان جمله همیشگی مطرح شد: «نگذاشتند کار کنیم».

 

گویی این گونه موضع گیری‌ها در سال‌های پایانی عمر دولت، رنگ جدی تری به خود گرفته است، چراکه رئیس دستگاه مجریه پای دستگاه اطلاعاتی کشور را هم به میان کشاند و بر عدم مدیزیت  بازار سکه و ارز را به گردن آنان انداخت!. او گفت: اخلال در بازار طلا و سکه و ارز یک پروژه توطئه‌آمیز بود که متأسفانه دولت به سبب نداشتن اطلاعات لازم گرفتار آن شد. در خارج هم عده‌ای در یک طرح هماهنگ‌شده تلاش کردند تا با بستن راه‌ها بهانه را به دست داخلی‌ها بدهند و به طور کامل بازار را مختل کنند. البته دولت نیروهای اطلاعاتی و عناصر امنیتی مؤمنی را در اختیار دارد اما در یک طراحی پیچیده این عناصر اطلاعاتی درگیر پروژه‌های کاذب شدند و از توجه به مسئله اصلی دور ماندند.

با توجه به این امر بی مناسبت نیست مروریی داشته باشیم بر همه توجیهات و واکنش های رییس دولت طی سال های گذشته. تو جیهاتی مه هر بار مسئله ناشی از سو مدیریت دولت به جایی ناپیدا منتسب می شود

 

۲۸ فروردین ۱۳۸۷/ دور دوم سفر استانی به قم(واکنش به گرانی مسکن)

*   در سه ماه اخیر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول در اختیار افراد خاصی قرار داده شده است که وارد بازار مسکن شوند. در ادامه‌ روند تحقیقاتی از این موضوع بحث‌های فراوانی وارد شد و برخی عوامل شروع به مقاومت کردند و تا امروز این مقاومت‌ها ادامه دارد، اما بالاخره دوستان ما ایستادند و برخی بانک‌ها هم به استناد یک قانون از ارایه اطلاعات به دولت خودداری می‌کردند تا این‌که گزارش این تحقیقات دیروز (سه‌شنبه) به دست من رسید و در شورای راهبردی ارائه شد و مشاهده کردیم که تحلیل روز اول ما حقیقت داشت.

 

* متاسفانه برخی از افراد در داخل کشور در جلسات خود می‌گفتند که ما فلانی را زمین خواهیم زد، او هر کار و تلاشی کند ما دو جا را در اختیار داریم یک نفت و دیگری بانک‌ها، شما در نظر بگیرید بنده برای وزارت نفت ۴ نفر را معرفی کردم نفر اول برادر حزب الهی و ضد فساد رامعرفی کردیم که یکباره شب نامه‌هایی منتشر شد و وی را منتسب به مافیا کردند تا نفر دوم و سوم که در ‌‌نهایت ما مجبور شدیم به دلیل اینکه امور کشور به ویژه نفت عقب نماند نفر چهارم رامعرفی کنیم.

 

۲۹ فروردین ۱۳۸۷/ مدرسه فیضیه، دیدار با علما، فضلا و طلاب استان قم

* برخی از این مشکلات ناشی از تصمیم گیری و بد عمل کردن است و بخش مهم آن به خاطر فشار دشمن و شرایط جهانی است.

* قیمتهای جهانی در سال گذشته، رشد سرسام آوری داشته است که برخی ازاین بحران جهانی، در داخل کشور تاثیر گذاشت. ضمن اینکه مدام عناصری با برنامه‌های اقتصادی دولت به بهانه‌های مختلف مقابله می‌کنند.

۲۹ خرداد ۱۳۸۷/ نهاد ریاست جمهوری، دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع)

عده‌ای اصرار دارند تا دولت را به عرصه‌های بحران‌زا بکشانند، می‌خواهند توان دولت را در بازی‌های مقطعی هدر دهند ولی دولت بی‌توجه به این بازی‌ها، به حوزه‌های مختلف، نگاه راهبردی و استراتژیک دارد.

۲۰ آبان ۱۳۸۸/ مهمانی مجلس و دولت به میزبانی اهالی بهارستان

پیش از این برخی به دنبال جوسازی علیه دولت با حرف و حدیث‌هایی بودند اما درحال حاضر ستادی برای زمین زدن دولت تشکیل داده‌اند تا دولت را در زمینه اقتصادی زمین بزنند، حتی رئیس ان را هم می‌شناسم.

 

۲۳ شهریور ۱۳۹۰/ در جمع مردم اردبیل

* چند ماه است عده‌ای تلاش می‌کنند به دولت ضربه زده و دولت را بدون هیچ محدودیتی متهم می‌کنند، انگار که این موضوع –اختلاس- رسیدگی نخواهد شد.

* این‌ها‌‌ همان اشکالاتی است که ما چند سال فریاد می‌زدیم اما همراهی نمی‌کردند و بعضی هم به ما اعتراض می‌کردند که چرا در پی اصلاح نظام بانکی هستیم.

 

۱۳ مهر ۱۳۹۰/ برنامه گفتگوی ویژه شبکه دوم سیما

* چرا برخی می‌خواهند از ملت به خاطر رأیی که داده‌اند انتقام بگیرند؟ به خاطر اینکه هدفمندی خوب اجرا شده هم می‌خواهند از ملت انتقام بگیرند!

* من شش سال است در مورد نظام بانکی حرف می‌زنم اما بسیاری من را مورد شماتت قرار دادند.

* برخی فکر کردند با وجود اتفاق اخیر در سیستم بانکی فرصت آن است که با احمدی‌نژاد تسویه حساب کنند ولی دولت هیچ نقشی در این اتفاق نداشت و خود سیستم بانکی این اتفاق را کشف کرد.

 

۱۷ دی ۱۳۹۰/ مراسم معارفه علی اکبر محرابیان به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور

برخی در مسیر اقدامات دولت با هیاهو و جنجال قصد کارشکنی و اخلال دارند.

 

۲۱ اسفند ۱۳۹۰/ در جمع مردم کرج

* عده‌ای تنها در گوشه‌ای نشسته و فقط می‌گویند نمی‌شود بیکاری را رفع کرد، عده‌ای دیگر هم مدام در مقابل طرح‌های دولت مانع تراشی می‌کنند.

* تمام توطئه‌ها طی چند ماه اخیر برای اخلال در نظام اقتصادی کشور بود و خارجی‌ها و بدخواهان داخلی نمی‌خواستند هدفمندی‌ یارانه‌ها با موفقیت پیگیری شود.

* ایجاد اخلال در بازار ارز و طلای کشور توسط عده‌ای ضربه زدن به سیاست‌های اقتصادی دولت است. عده‌ای با گرانی‌های کاذب در رسانه‌هایشان دائما منفی حرف زدند و فشار آوردند.

 

۲۸ اسفند ۱۳۹۰ / گفتگوی تلویزیونی

اگر اجازه می‌دادند مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا می‌کردیم، ۷۰-۸۰ هزار تومان تو جیب مردم می‌گذاشتیم تا سفر بروند، اما نشد، سخت شد اجرای مرحله دوم.

 

۲۲ فروردین ۱۳۹۱/ ورزشگاه تختی بندرعباس

* اجرای عدالت در داخل کشور مخالفانی دارد. این اقلیت با رفاه، توزیع عادلانه و آسایش مردم مشکل دارند و بار‌ها نارضایتی خود را با سنگ اندازی و گفته‌های خود آشکارا نشان داده‌اند. این افراد با بهانه تراشی و ایجاد اختلاف و فتنه سعی در کمرنگ کردن فعالیت‌های دولت دارند. بازی ارز و سکه یک برنامه طراحی شده میان خارجی‌ها و داخلی‌ها بود.

 

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ / در جمع مردم پارسیان هرمزگان

* برخی‌ها توطئه می‌کنند و مشکلات خود ساخته بازار ارز و گرانی به گردن هدفمندی یارانه‌ها می‌اندازند.

* توطئه ارز و گرانی درست کردند تا هدفمندی یارانه‌ها را زیر سئوال ببرند.

۲۱ اردیبهشت ۹۱/ صحن جامع رضوی مشهد مقدس

* مساله‌ای که در بازار ارز و طلا مشاهده کردید حاصل یک توطئه‌ مشترک داخلی و خارجی بود.

* ما عناصر اطلاعاتی هوشمند فراوانی داریم، اما آن‌ها به عنوان مقدمه‌ توطئه، با طرح موضوعات دروغین و کاذب، ذهن و اندیشه عناصر اطلاعاتی ما را به حوزه‌های غیرواقعی معطوف کردند تا بتوانند توطئه خود را اجرا کنند. آن‌ها آمده و ضربه‌ای زدند و خیال کردند که از ملت و دولت انتقام گرفته‌اند.

و...

گرچه رئیس جمهور به رسم همیشگی  دولت را بی‌تقصیر  و گناه کم کاری را به گردن این و آن –که هیچ‌گاه مشخص نشد چه کسانی هستند- می‌اندازد، اما نکته درخور توجه تضاد و سؤالی است که ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده است و آن اینکه چه کسانی نمی‌خواهند و نمی‌گذارند رئیس جمهور اوضاع  را سر و سامان دهد و مدام پیش روی دولت  سنگ اندازی می‌کنند.

شاید چندان بیراه هم نباشد که آقای احمدی‌نژاد در سال آخر فعالیت خود، هویت این «عده‌ای» را برای مردم افشا کند تا دولت بعدی هم بتواند با این قشر سنگ انداز مقابله کند . در غیر این صورت قضاوت افکار عمومی چیز دیگری است./فردانیوز


ویدیو مرتبط :
سال 1394 سال همدلی دولت و ملت دریک تیم واحد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد در آخرین جلسه هیت‌دولت در سال ۹۱: همه را از ته دل بخشیدیم/مرا حلال کنید



اخبار,محموداحمدی‌نژاد,جلسه هیت‌دولت

اخبار سیاسی - احمدی‌نژاد در آخرین جلسه هیت‌دولت در سال ۹۱: همه را از ته دل بخشیدیم/مرا حلال کنید

رئیس‌جمهور در آخرین سخنرانی در جمع همکارانش در دولت هم از «کارشکنیهای خارجی» سخن گفت و هم از «حرف و حدیث‌های مختلف داخلی».

محمود احمدی‌نژاد در آخرین جلسه هیات دولت در سال 91 گفت: امسال سالی بسیار پرکار، پرتلاش و به ظاهر سخت بود و فشارها به طور همزمان از داخل و خارج به دولت وارد می‌شد و ما هیچ دولتی را سراغ نداریم که چنین تحت فشار نا نوشته‌ای از داخل و خارج کشور قرار گرفته باشد.

وی با اشاره به تلاش بدخواهان برای فشار به کشور برای از هم پاشیدن شیرازه اقتصادی کشور گفت: آنها حق داشتند که با این حجم از کارشکنی‌ها و محدودیت‌هایی که ایجاد کردند تصور کنند که شیرازه اقتصادی کشور از هم بپاشد زیرا بر اساس محاسبات مادی باید این اتفاق به وجود می‌آمد. فشار زیادی به مردم وارد آمد اما امروز کشور ما سرپاست. اقتصاد قدرتمند است و علی‌رغم تمام فشارها ما رشد اقتصادی داریم، البته نمی‌گویم که ضعفی در کشور وجود نداشت اما کشور هم‌اکنون در شرایط بسیار مساعدی قرار دارد و من صمیمانه از شما به خاطر تلاش‌هایتان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تا زمانیکه خداوند هست و او بهترین قضاوت‌کننده محسوب می‌شود نیازی به تشکر هم نیست، گفت: در زمانیکه فشارها به دولت بسیار زیاد شده و حرف و حدیث‌های مختلفی بیان می‌شد و همه هم علیه دولت بود یکی از دوستان به من گفت فلانی چه خبر؟ من گفتم همه چیز عالی و بسیار خوب است، چرا بد باشد تا زمانی که خداوند به عنوان بهترین وعادلترین داوران هست چه جای نگرانی است؟

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت برداشته شدن فشارها از روی مردم گفت: البته برخی از اینها دست ما نیست و حتی از اراده ملت نیز خارج است. بالاخره بدخواهان به دنبال ایجاد مشکل هستند اما اکثریت اعضای دولت به دنبال خدمت صادقانه به مردم هستند و باید از خدا بخواهیم تا این فرصت خدمت را نصیب ما بکند.

احمدی‌نژاد گفت: به نظر من، باید در لحظه سال تحویل امام زمان را بخواهیم، خود امام را بخواهیم چرا که اگر هرچیزی را کمتر از آن از خدا بخواهیم به معنای خسران است.

کینه ها را کنار بگذاریم

وی در ادامه خطاب به اعضای هیئت دولت گفت: بیایید که در سال جدید تمام کینه‌ها را کنار بگذاریم و همدیگر را حلال کنیم، به خصوص بنده را، چرا که گاهی مواقع ظرفیت حل مشکلات و مسائل خارج از توان انسان است و بالاخره صدای آدم بالا می‌رود. من از شما می‌خواهم که مرا حلال بکنید. بالاخره ما کار اجرایی داریم،‌باید تصمیم بگیریم و بلافاصله آن را انجام دهیم، ما یک مؤسسه پژوهشی نیستیم و اگر کار پژوهشی نیز انجام می‌دهیم باید برای کار اجرایی باشد.

احمدی‌نژاد با اظهار امیدواری به اینکه سال جدید سالی پر از موفقیت باشد و هیچ یک از فشارهای بدخواهان کارگر نباشد گفت: امیدوارم سال آینده سال رسیدن به موعود و سال عزت و پیشرفت برای ملت ایران باشد.

افزایش حداقل 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان و تعطیلی چهارشنبه آخر سال

رئیس‌جمهور همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز جلسه هیئت دولت مقرر شد که حقوق تمام کارمندان و بازنشستگان دولت در سال آینده حداقل 20 درصد افزایش پیدا کند و همچنین مقرر شد تا چهارشنبه هفته جاری نیز تعطیل باشد و مدیران مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی ساعت کاری را از اضافه‌کار کارمندان مستهلک کنند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه پیامی برای ملت ایران در سال جدید دارید، گفت: انشالله سال آینده سالی خوب و خوش برای ملت ایران خواهد بود و این ملت در سال آینده کار بزرگی خواهد کرد و تمام بداخلاقی‌ها را کنار خواهد زد/خبرآنلاین