اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سال پر نزاعی در پیش است؟


سازمان پزشکی قانونی استان تهران به تازگی آماری را منتشر کرده که نشان از افزایش تعداد مراجعین نزاع و مرگ ناشی از سلاح سرد طی دوماه اخیر در تهران دارد.

خبر آنلاین: براساس اداره کل پزشکی قانونی استان تهران،در دو ماه ابتدایی امسال بیش از 17 هزار و 989 نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده اند.ا ین آمار در مقایسه با تعداد مراجعین به دلیل نزاع در مدت مشابه سال گذشته که 16 هزار و 886 نفر بوده است رشد 6.5 درصدی را نشان میدهد.

از کل مراجعین به دلیل نزاع در دو ماه اول امسال 11 هزار و 746 نفر مرد و 6 هزار و 243 نفر زن بوده اند.همچنین در این گزارش آمده است در اردیبهشت ماه امسال تعداد مراجعین به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان با رشد 8.6 درصدی به 10هزار و 457 نفر رسیده است.

سال پر نزاعی در پیش است ؟ / افزایش تعداد مراجعین نزاع و مرگ ناشی از سلاح سرد طی دوماه

مرگ ناشی از سلاح سرد در استان افزایش یافته است

همچنین براساس آمار رسمی این مرکز ، در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال 18 مورد فوت ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 92 که فوت ناشی از سلاح سرد 11 مورد بود افزایش 63.6 درصدی را نشان می دهد.

سال پر نزاعی در پیش است ؟ / افزایش تعداد مراجعین نزاع و مرگ ناشی از سلاح سرد طی دوماه

همچنین در این گزارش آمده است تمام کشته شدگان با سلاح سرد در دو ماه اول امسال مرد بوده اند. درحالی آمارها از افزایش وقوع نزاع و جرایم خشن در جامعه حکایت دارد که کارشناسان معتقدند افزایش بیکاری ،تورم و فقر از جمله عوامل مهم در رشد جرایم و نزاع طی سال‌های اخیر در کشور بوده است.در همین حال برخی عوامل دیگری را در رشد جرایم خشن و نزاعهای خیابانی مهم می دانند.


ویدیو مرتبط :
پر بیننده ترین کلیپ سال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سال آخر دولت دهم، پر التهاب خواهد بود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتقاد عباسپور از اقدامات فراقانونی دولت؛

سال آخر دولت دهم، پر التهاب خواهد بود

متاسفانه دولت این حرکات را خارج از چهار چوب های قانونی انجام می دهد؛ دولت باید در کلان منافع ملی را در نظر بگیرد ، اما به نظر می آید که این دولت منافع ملی را فراموش کرده است و تنها به فکر منافع حزب خاص خود و جریان انحرافی است و این شایسته کشور جمهوری اسلامی نیست

 

علی عباسپور تهرانی فرد رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با انتقاد از اقدامات اقتصادی دولت گفت: دولت با این اوضاع اقتصادی که ایجاد کرده می خواهد زمین سوخته تحویل دولت آینده دهد تا دولت بعدی اصلا نتواند قد علم کند.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح های و اقدامات دولت در این یکسال و اندی باقی مانده ، نشان از این دارد که  دولت قصد دارد با یک سری حرکت ها و مانورهای عامه پسندانه پول زیادی را تحت عناوین مختلف و از جمله با هدفمندی یارانه ها به مردم بدهد ، تا تمام منابع کشور وارد سیستم پولی شود؛ این حرکات دولت نباید بیش از این ادامه پیدا کند ، همین الان نیز دولت پول های را که به نام هدفمندی یارانه ها در اختیار مردم گذاشته و به حساب آنها واریز کرده است ، غیر قانونی است و مجلس نیز این حرکت غیر قانونی را محکوم کرده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متاسفانه دولت این حرکات را خارج از چهار چوب های قانونی انجام می دهد؛ دولت باید در کلان منافع ملی را در نظر بگیرد ، اما به نظر می آید که این دولت منافع ملی را فراموش کرده است و تنها به فکر منافع حزب خاص خود و جریان انحرافی است و این شایسته کشور جمهوری اسلامی نیست.

 

عباسپور خاطرنشان کرد: رییس جمهور و دولت باید در تلاش برای حفظ منافع ملی باشند و شرایط اقتصادی کشور را در نظر بگیرد ، اینگونه  حرکات خوب نیست ؛ مردم ، نمایندگان ، کارشناسان ، تولیدکنندگان و صنعتگران  به نحوی از وضعیت اقتصادی موجود به چه کنم ، چه کنم ، افتاده اند و ضربه بدی به توان اقتصادی کشور و ارزش پول ملی وارد شده است.

نماینده مردم تهران در خاتمه گفت: بر این باورم که سال آخر دولت دهم ، سالی پر التهاب خواهد بود و البته امیدوارم مجلس نهم به عنوان یکی از مکانیزم های مهار این بی قانونی های لجام گسیخته به درستی عمل کند./اعتدال

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب