اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سالمندان و بانوان فعلا به عتبات نروند


مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز مرحله جدید اعزام های عتبات از هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به شرایط عراق توصیه می شود متقاضیان سالمند، بیمار و حتی بانوان در مرحله جدید اعزام ها به عتبات عالیات نروند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز مرحله جدید اعزام های عتبات از هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به شرایط عراق توصیه می شود متقاضیان سالمند، بیمار و حتی بانوان در مرحله جدید اعزام ها به عتبات عالیات نروند.
 
محسن نظافتی در گفت وگویی افزود: نخستین گروه زائران ایرانی دوشنبه هفته آینده به زیارت عتبات عالیات عراق مشرف می شوند و لیالی قدر را در کربلای معلی یا نجف اشرف خواهند بود.
 
وی گفت: نام نویسی متقاضیان در کاروان های مرحله جدید از دهم تیر ماه آغاز شده و ثبت نام ها همچنان در حال انجام است.
 
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت به کاهش هشت تا 10 درصدی هزینه سفر به عتبات عالیات در مرحله جدید اعزام ها اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه سفر به عتبات در ایام ماه مبارک رمضان، 16 تا 20 درصد است.
 
مرحله جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات از 23 تیر آغاز و تا چهارم مهر ماه امسال ادامه خواهد داشت.
 
 سالمندان و بانوان فعلا به عتبات نروند
 
نظافتی همچنین توصیه کرد با توجه شرایط کشور عراق، متقاضیان سالمند، بیمار و حتی بانوان در مرحله جدید اعزام ها به عتبات مشرف نشوند.
 
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سفر به کاظمین همچنان ممنوع است، گفت: متقاضیان در مرحله جدید سه روز در کربلا و چهار روز در نجف یا بالعکس اقامت می کنند.
 
 انجام عملیات اعزام از هشت ایستگاه پروازی
 
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مرحله جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات فعلا به صورت هوایی انجام می شود، گفت: هشت ایستگاه پروازی در سراسر کشور عملیات اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات در مرحله جدید اعزام ها را انجام می دهند.
 
 نظارت مسئولان سازمان حج و زیارت بر مرمت و ترمیم هتل های عراقی
 
نظافتی به بازسازی و مرمت هتل های محل اقامت زائران ایرانی در عراق اشاره کرد و گفت: مسئولان سازمان حج و زیارت بر نحوه مرمت و بازسازی هتل های عراقی نظارت دارند و روز پنجشنبه هفته جاری یا روز شنبه هفته آینده، کارشناسان سازمان حج و زیارت به عراق می روند تا ضمن تحویل گرفتن هتل ها، شرایط آنها را از نظر بهداشتی و رفاهی بررسی کنند.


ویدیو مرتبط :
شبی با سالمندان، سرای سالمندان مهر سقز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوای 4 کلانشهر ناسالم است: سالمندان و بیماران تهران، کرج، مشهد و اصفهان از خانه بیرون نروند



اخبار,اخبار اجتماعی ,آلودگی هوا

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز چهارشنبه اعلام کرد: هوای کلان شهرهای تهران، کرج، اصفهان و مشهد در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور،به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه می شود از فعالیت های طولانی مدت در فضاهای باز خودداری کنند.

بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از 8 صبح 14 بهمن تا 8 صبح 15 بهمن ماه، به دلیل وجود پوشش ابر درحال عبور در شمال غربی و حاشیه دریای خزر که به تدریج تمام منطقه کوهستانی و مرکز کشور را تا صبح امروز - چهارشنبه - در بر گرفت، تحلیل پدیده گرد و غبار امکان پذیر نیست.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت:سرعت کنونی باد در تهران 2متر بر ثانیه ( 7کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی هشت هزار و رطوبت نسبی نیز 27 درصد است.

او گفت: هوای کنونی تهران غبارآلود و با بیشینه دمای 17 درجه سانتیگراد و کمینه دمای 9 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد، 24 ساعت دوم ابری در ارتفاعات بارش باران یا برف دربعدازظهر کاهش ابر و 24 ساعت سوم صاف پیش بینی شده است.

به گفته وی دمای کنونی تهران 15 درجه سانتیگراد، هوا غبارآلود و جهت باد جنوبی گزارش شده است.
اخبار اجتماعی - ایرنا