اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساعت جدید آغاز به کار ادارات و مشاغل


با بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، کلیه دستگاههای اجرایی موظفند ساعات کار ادارات شهر تهران را با رعایت ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های ذیل آن و مصوبات هیئت محترم وزیران در سقف 44 ساعت در هفته تنظیم و اجرا کنند.

خبرگزاری مهر: با بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، کلیه دستگاههای اجرایی موظفند ساعات کار ادارات شهر تهران را با رعایت ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های ذیل آن و مصوبات هیئت محترم وزیران در سقف 44 ساعت در هفته تنظیم و اجرا کنند.

متن کامل بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

با عنایت به استعلام های بعمل آمده از سوی دستگاه های اجرایی در خصوص ساعات کار ادارات شهر تهران موضوع بخشنامه شماره 1445/200 مورخ 28/1/1390 این معاونت، همچنین پیرو گزارش های مراجع قانونی ذیربط منجمله تاکید دیوان محسبات کشور طی نامه شمراه 60/40000مورخ 3/2/1390 در مورد رعایت مفاد ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های آن به اطلاع می رساند، موضوع بخشنامه یاد شده مربوط به شرایط بحرانی و اضطرار در هوای شهر تهران بوده و اجرای این مصوبه در شرایط فعلی موضوعیت ندارد. لذا کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ساعات کار ادارات شهر تهران را با رعایت ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های ذیل آن و مصوبات هیئت محترم وزیران با موضوع ساعات آغاز به کار ادارات ومشاغل در شهر تهران در سقف 44 ساعت در هفته تنظیم و اجرا نمایند.

بدیهی است چنانچه در هر زمان شرایط بحران و اضطرار از سوی مراجع و مقامات ذیربط اعلام گرددموضوع جهت تغییر در ساعات اداری به دستگاه های اجرایی اعلام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
کار کردن و مشاغل زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساعت کار ادارات و مشاغل مختلف در تهران اعلام شد



ساعت کار ادارات و مشاغل مختلف در تهران اعلام شد

 

کار در سازمان های دولتی و عمومی نیز ۸ و نیم صبح آغاز خواهد شد و بازاریان و اصناف نیز ۹ و نیم تا ۱۰ صبح آغاز به کار خواهند کرد.

 

بر اساس تصمیم هیئت وزیران، سازمان های دولتی و عمومی مکلف شدند ساعات کار را به نحوی تنظیم کنند که یک ساعت زودتر از زمان مقرر پایان یابد و کسری ناشی از این بند، از طریق دورکاری و کار در منزل جبران شود

هیئت وزیران ساعات آغاز بکار ادارات و مشاغل مختلف در شهر تهران را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این مصوبه، ساعت آغاز کار واحدهای نظامی ۶ و نیم تا ۷ ، واحدهای صنعتی ۷، مدارس ۷ و ربع تا ۷ و ۴۵ دقیقه صبح تعیین شده است.

همچنین ساعات آغاز کار بانکها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخشهای آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعم از دانشگاه ها و بیمارستانها ۸ صبح تعیین شده است.

کار در سازمان های دولتی و عمومی نیز ۸ و نیم صبح آغاز خواهد شد.

هیئت وزیران ساعت آغاز کار بازاریان و اصناف را نیز ۹ و نیم تا ۱۰ صبح اعلام کرده است.

بر اساس بند دیگری از مصوبه هیئت وزیران، سازمان های دولتی و عمومی مکلف شدند ساعات کار را به نحوی تنظیم کنند که یک ساعت زودتر از زمان مقرر پایان یابد و کسری ناشی از این بند، از طریق دورکاری و کار در منزل جبران شود.

هیئت وزیران همچنین به دستگاه های دولتی اجازه داد تا پایان سال ۱۳۸۹ ، حداقل بیست درصد از وظایف و خدمات خود را از طریق روش های دورکاری و کار در منزل تعریف کنند.../پایگاه اطلاع رسانی دولت