اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«ساعت تهران» به داد پایتخت می‌رسد!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از اجرای طرح نمادین “ساعت تهران” در روز دوشنبه ۲۲ تیرماه و با هدف توسعه فرهنگ مدیریت مصرف برق در سطح ادارات پایتخت خبر داد..!

سیدمحمد هاشمی با اعلام این خبر گفت: این شرکت در نظر دارد با این طرح که با عنوان ساعت تهران (سه ساعت مدیریت مصرف برق) مطرح شده است با پیاده‌سازی راهکارهای ساده و اثربخش در ساختمان‌های اداری برای کاهش پیک بار اقدام نماید.

وی افزود: هدف این طرح، اثبات فرصت‌های متعدد مصرف بهینه برق در ساعات اوج بار و نشان دادن تاثیر اقدام‌های بسیار ساده در کاهش مصرف برق در بخش ادارات و تاثیر بسزای آن در تامین برق مطمئن با منابع محدود است.

هاشمی با اعلام اینکه این طرح از ساعت ۱۲ الی ۱۵ به مدت ۳ ساعت اجرا می‌شود؛ اظهار داشت: همکاری حدود ۲۳۰۰ ساختمان اداری با قدرت مصرفی ۱۰۰۰ مگاوات در کاهش ۲۰ درصدی مصرف در پیک بار از دیگر اهداف این طرح است.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت این طرح حمایت همه جانبه مسئولین است که امید است با اجرای این طرح نمادین، پتانسیل‌های موجود برای استفاده بهینه از نعمت برق هرچه بیشتر مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح کاهش مصرف قریب به ۷ هزار میلیارد ریال ارزش اقتصادی حاصل خواهد شد.

بیش از یکصد سازمان، وزارتخانه و ادارات شهر تهران در اجرای این طرح همکاری خواهند داشت.

اخبار اجتماعی - مبنا


ویدیو مرتبط :
بیش از 60 درصد قاچاق کشور در تهران به مصرف می رسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش 8 درجه ای دمای پایتخت در 24 ساعت آینده/ فردا دمای تهران به صفر می‌رسد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,دمای هوای تهران

 

اخبار اجتماعی - کاهش 8 درجه ای دمای پایتخت در 24 ساعت آینده/ فردا دمای تهران به صفر می‌رسد

مدیرکل پیش بینی و هوای سریع سازمان هواشناسی از کاهش 8 درجه ای دمای هوای تهران طی 24 ساعت آینده خبر داد و گفت: دمای هوای تهران فردا به صفر می رسد.

عبدالرضا  امیدوار شهری گفت: بر اساس اخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز فعالیت سامانه بارشی همچنان در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس و به تدریج دامنه های جنوبی البرز خواهد بود که پیامد آن افزایش ابر، وزش باد، کاهش دما، بارش باران و در نواحی مرتفع و سردسیر برف است.

وی گفت:با نفوذ هوای سرد از سمت شمال به سواحل دریای خزر پیش بینی می شود که امشب بارش باران و برف و کاهش دما در سواحل جنوبی دریای خزر و اردبیل روی دهد. امشب بارشها در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و دامنه های زاگرس شدت بیشتری خواهد داشت.

امیدوار شهری بیان کرد: فردا سامانه بارشی در سواحل مرکزی و شرقی خزر دامنه های شرقی البرز شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور فعال بوده و به تدریج از اواخر وقت سه شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

وی ادامه داد: فردا آسمان تهران نیمه ابری در ارتفاعات همراه با بارش برف است بیشنه دمای پایتخت با 8 درجه کاهش نسبت به امروز برابر 7 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما با 3 درجه کاهش نسبت به امروز معادل صفر درجه سانتیگراد خواهد بود.
 اخبار اجتماعی - مهر