اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساعت آغاز به کار بانکها مشخص شد



ساعت آغاز به کار بانکها,مصوبه هیات دولت برای ساعت کاری بانکها

ساعت آغاز به کار بانکها مشخص شد

براساس مصوبه هیات دولت ساعت آغاز به کار بانک‌ها ۷:۳۰ صبح تعیین شد.

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: اداره نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری با صدور و ابلاغ بخشنامه ای به مدیران عامل بانکهای ملی، سپه، مسکن، صنعت و معدن، توسعه صادرات ایران، قرض الحسنه مهر ایران، پست بانک و کشاورزی ساعت آغاز به کار بانکها را حسب مصوبه هیات محترم دولت 7:30 اعلام کرد./عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
مزیت ساعت کاری مشخص برای کارمندان چگونه است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراقچی خبرداد: آغاز به کار کمیسیون مشترک ایران و 1+5 / مشخص شدن زمان دور بعدی مذاکرات



اخبار,دور بعدی مذاکرات هسته ایی

 

اخبار سیاست خارجی - عراقچی: تمایل طرفین برای پیدا کردن راه‌حل و زمینه‌های مشترک وجود دارد/دور بعدی مذاکرات دهه آخر اردیبهشت در وین

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: بحث‌ها در فضای خوبی مطرح شد در برخی موضوعات اختلافات کمتر شده در برخی موضوعات فاصله‌ها به قوت خود باقی است ولی تمایل طرفین برای پیدا کردن راه‌حل و زمینه‌های مشترک وجود دارد.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای امشب (سه‌شنبه) پس از پایان روز اول سومین دور مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: مذاکرات بین ایران و 1+5 امروز از ساعت 9:30 صبح شروع تا 6 بعدازظهر ادامه یافت و با برخی ملاقات‌های دوجانبه یکسره این مذاکرات ادامه داشت. هدف این دور از مذاکرات آخرین بحث‌ها و بررسی‌ها در خصوص موضوعات در دستورکار است و تلاشی که دو طرف انجام می‌دهند که دیدگاه‌هایشان درباره هر موضوع و مسئله به هم نزدیکتر شود. هر دو طرف دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند و سؤالات خود را مطرح و در مجموع بحث‌های کلان برای رسیدن به یک درک نزدیک‌تر از هم و کم کردن فاصله‌ها و آماده شدن برای ورود به جزییات از جلسه آینده صورت می‌گیرد.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: مذاکرات اصلی ما که وارد جزییات و وارد نگارش متن توافق نهایی خواهیم شد از دور آینده مذاکرات خواهد بود. این جلسه امروز و فردا روی کلیات بحث خواهیم کرد و در کلیات سعی می‌کنیم دیدگاه‌هایمان را نزدیک کنیم و در دور آتی مذاکرات در اردیبهشت وارد جزییات می‌شویم.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: بحث‌ها در فضای خوبی برگزار شد و طرفین بر مواضع خود هستند، در برخی موضوعات اختلافات کمتر شده و در برخی موضوعات هنوز فاصله‌ها به قوت خود باقی است، ولی تمایل طرفین برای پیدا کردن راه‌حل و زمینه‌های مشترک وجود دارد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای عنوان کرد: بحث‌های امروز مفید و برخی قسمت‌ها سازنده و فضا دوستانه و مناسبی بود، ولی بحث‌ها جدی است و از پیچیدگی‌های خود برخوردار است.

عراقچی ادامه داد: فردا بعد از پایان مذاکرات اولین جلسه کمیسیون مشترک بین ایران و 1+5 در سطح کارشناسان برگزار می‌شود که مرور می‌کند بر توافق ژنو.

وی با بیان اینکه اراک یکی از موضوعات در دستورکار ماست، گفت: پذیرفتیم نگرانی‌ها مربوط به اراک را پوشش دهیم. از نظر ما رآکتور اراک به کار خود ادامه خواهد داد و در این زمینه دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده و فکر می‌کنیم می‌شود با استفاده از شیوه‌ها و فناوری‌های جدید این نگرانی ها را پوشش داد.

وی درباره دور بعدی مذاکرات گفت که دهه آخر اردیبهشت ماه و در وین خواهد بود.

معاون وزیر خارجه درباره تعهدات طرف مقابل گفت: در توافق ژنو آمده غنی سازی ادامه خواهد یافت و برداشته شدن همه تحریم‌هاست.

عراقچی ادامه داد: یکی از مباحث ما در دور قبلی و اکنون تحریم‌ها بوده است. همه تعهداتی که طرف مقابل باید به آن متعهد شود در دستور کار بوده است.

وی در پاسخ به سوالی تصریح کرد: هیچ موضوعی غیر از برنامه هسته ای ایران موضوع مذاکره نیست. نه به آنها اجازه می‌دهیم وارد موضوعات دیگر شوند و نه آنها می‌شوند.

عراقچی درباره اظهارات جان کری درباره غنی سازی و موشک‌های بالستیک، گفت: موضوع ابعاد و دامنه برنامه غنی سازی ایران یکی از موضوعات مذاکره هست و ما بر اساس توافق ژنو غنی سازی ایران ادامه خواهد یافت ولی ابعاد و اندازه‌های آن موضوع مذاکره است.

وی درباره موشک‌های بالستیک گفت: موضوع موشک در دستور کار ما نیست و سیستم‌های دفاعی کشور را به هیچ وجه مورد مذاکره قرار نخواهیم داد.

معاون وزیر خارجه در خصوص زمان مورد نیاز برای مذاکره، گفت: از دور آینده وارد جزییات و نگارش متن خواهیم شد. برخی خوشبین و برخی بدبین هستند. هر دو طرف اراده لازم را دارند که قبل از پایان شش ماه بتوانیم توافق نهایی را داشته باشیم.

عراقچی همچنین گفت که ایران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکرات شده و از حقوق مردم خود ذره‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث نظارت ما به طور اصولی مشکلی نداریم از این جهت که چیزی برای مخفی کردن نداریم. برنامه پنهان و مخفی نداریم همه ابعاد برنامه ما صلح آمیز است. با سوء استفاده از نظارت مشکل داریم.

وی درباره اظهارات کری گفت: ما دنبال سلاح نیستیم، آنچه مقامات آمریکایی در کنگره برای راضی کردن اعضای کنگره می‌گویند خیلی تعیین کننده نیست.

عراقچی در پاسخ به سوالی گفت: ما در مورد هر موضوعی که در مذاکره وجود دارد بحث ها‌ را مطرح و از جلسه آینده وارد بحث‌های کلی خواهیم شد.

وی در پاسخ به سوالی گفت باید بین اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا تفاوت قائل بود. پارلمان اروپا نقش حاشیه‌ای در اروپا دارد و تصمیماتی که می‌گیرد و قطعنامه‌ای صادر می‌کند حالت الزام آور برای کشورهای اروپایی ندارد.

عراقچی اضافه کرد: درباره این قطعنامه سبک و غیرواقعی که پارلمان اروپا صادر کرد موضع گیری محکمی توسط ظریف و سخنگوی وزارت خارجه صورت گرفته و ظریف در مجلس توضیحات کافی دادند و این توضیحات را در شام کاری دادند. ما اروپا را در موضعی نمی‌بینم در بحث حقوق بشر قضاوتی داشته باشند. کسانی که با حدود 40 درصد مشارکت مردم انتخاب شدند حق ندارند درباره انتخاباتی که 70 درصد در آن مشارکت داشتند اظهارنظر داشته باشند.

وی گفت که فردا آخرین جلسه است که مواضع را درباره هر موضوعی بدانیم و ما تلاش می‌کنیم که اختلافات را کم کنیم.

عراقچی در پاسخ به اینن سوال که آب سنگین به آب سبک تبدیل شود، تصریح کرد: تکنولوژی تغییر پیدا نمی‌کند. رآکتور اراک آب سنگینن است و آب سنگین خواهد ماند.

تلاشمان بر این است تمام موضوعات یک بار مرور شود و از نشست بعدی وارد جزییات شویم.

وی درباره طولانی شدن مذاکرات گفت: ما عجله نداریم که به هر قیمت شده که به توافقی برسیم که خواسته‌های ما لحاظ نشده باشد.
اخبار سیاست خارجی - فارس