اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساز چینی‌ ها در تهران کوک شد


اعضای ارکستر فیلارمونیک چین تمرین‌های خود را در تالار وحدت آغاز کردند.

خبرگزاری ایسنا: عضای ارکستر فیلارمونیک چین صبح 21 مردادماه تمرین خود را با علی رهبری - مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران - آغاز کردند.

علی مرادخانی - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - و بهرام جمالی - مدیرعامل بنیاد رودکی - نیز در هنگام تمرین این ارکستر در تالار وحدت حضور داشتند.

«لانگ یو» مدیر هنری ارکستر فیلارمونیک چین نیز در این تمرین حضور دارد.

حدود 100 نفر از نوازندگان ارکستر فیلارمونیک چین همراه مدیر هنری این ارکستر بعدازظهر 20 مردادماه به تهران وارد شدند. قرار است این ارکستر 22 و 23 مردادماه دو اجرا در تالار وحدت داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
کلیپ ساز زمانه کوک کوک حامد همایون + متن کامل آهنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوک شدن ساز عراقی‌ ها در تهران


نوازندگان ارکستر سمفونیک "عراق" در غیاب ارکستر سمفونیک کشورمان همزمان با جشنواره موسیقی فجر، سازشان را در تهران کوک کردند.

خبرگزاری ایسنا: نوازندگان ارکستر سمفونیک "عراق" در غیاب ارکستر سمفونیک کشورمان همزمان با جشنواره موسیقی فجر، سازشان را در تهران کوک کردند.

ارکستر سمفونیک عراق که ارکستر با سابقه‌ای هم محسوب می‌شود‌، شامگاه 30 بهمن ماه اجرایش را در دو بخش در تالار وحدت به صحنه برد.

این ارکستر نوازندگان با سابقه‌ای داشت که میانگین سنی آنها حدود 40 سال بود، بخش اول اجرا به رهبری هنرمند ایرانی آرش امینی به روی صحنه رفت و چینش قطعات بخش اول را خودش برعهده داشت.

اجرای قطعاتی از "موتزارت"، "برامس" ‌،"چایکوفسکی" و همچنین قطعه‌ای از لوریس چکناوریان‌ از برنامه‌های این ارکستر بود که با کنسرت مایستری "جنید محمود حمد" همراه شد.

اجرای این ارکستر نشان داد که کشور عراق در این سال‌ها ارکستر منسجمی با مدیریتی حساب شده داشته است زیرا این ارکستر از سال 1940 تاکنون بدون تعطیلی فعالیت داشته است.

این در حالی بود که تالار وحدت یکی از روزهای خلوت خود را پشت سر گذاشت.

استقبال از این کنسرت به حدی کم بود که درهای بالکن تالار باز نشد و همه مخاطبان در طبقه همکف نظاره‌گر کنسرت شدند و طبقه همکف هم تعداد زیادی صندلی خالی داشت.

بخش دوم این کنسرت با رهبری محمد امین عزت هنرمند عراقی ادامه پیدا کرد و او قطعه‌ای از خودش را نیز به عنوان ایام زمان به همراه چند قطعه دیگر اجرا کرد.

حضور مخاطبان عراقی نیز در این کنسرت جلب توجه می‌کرد.