اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساز مخالف رییس جمهوری آرژانتین برای تهران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ساز مخالف رییس جمهوری آرژانتین برای تهران
ماکری با ایران بر سر پرونده آمیا همکاری نخواهد کرد

رییس جمهوری آرژانتین اعلام کرد کشورش دیگر به پیمان با ایران برای بررسی مشترک پرونده بمبگذاری مرکز یهودیان بوینوس آیرس (آمیا) در سال 1994 میلادی پایبند نخواهد بود.

رییس جمهوری تازه به قدرت رسیده آرژانتین چند ساعتی از مراسم تحلیفش نگذشته بود که اعلام کرد کشورش دیگر به پیمان با ایران برای بررسی مشترک پرونده بمبگذاری مرکز یهودیان بوینوس آیرس (آمیا) در سال 1994 میلادی پایبند نخواهد بود.

به گزارش خرداد، روزنامه "نیویویرک تایمز" با اعلام این خبر افزوده است:"ژرمن گاراوانو" وزیر دادگستری دولت تازه روی کار آمده آرژانتین این خبر را اعلام کرده است. وزیر دادگستری آرژانتین هم چنین گفته است که این تصمیم در سال 2013 میلادی از سوی دولت قبلی اتخاذ شده و خلاف قانون اساسی آن کشور بوده است".

نیویورک تایمز اشاره می کند در حالی که خانم کریستینا فرناندز د کرشنر رییس جمهوری چپگرای پیشین آرژانتین خواستار تجدیدنظر در پرونده و ادعاهای واهی مطرح شده درباره نقش داشتن ایران در این بمبگذاری شده بود با این حال، رییس جمهوری راستگرای تازه آرژانتین که تمایل زیادی به امریکا و اسرائیل دارد خواستار توقف همکاری ها در این زمینه شده است.

پیش از این آلبرتو نیسمن دادستان آرژانتینی رسیدگی کننده به پرونده آمیا به شکلی مرموز جان خود را از دست داد.

نیویورک تایمز اشاره می کند که پیمان همکاری در ژانویه سال 2013 میلادی میان "هکتور تیمرمن" وزیر خارجه پیشین آرژانتین و همتای ایرانی او "علی اکبر صالحی" منعقد شده بود.

پس از اعلام خبر عقب نشینی "موریسیو ماکری" رییس جمهوری جدید آرژانتین از پیمان همکاری با ایران نشریات اسرائیلی از جمله "جروزالم پست" با خوشحالی از این خبر استقبال کردند. این روزنامه اسرائیلی اشاره کرده که رهبران یهودی و خانواده برخی از قربانیان و مخالفان سیاسی دولت کرشنر او را برای همکاری با ایران مورد نکوهش قرار داده بودند.

در جریان بمبگذاری آمیا در سال 1994 میلادی 85 نفر کشته شدند.

 اخبار سیاست خارجی - خردادنیوز

 


ویدیو مرتبط :
مسابقه غیرت رییس جمهور آرژانتین با روزنامه های زنجیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس‌جمهوری افغانستان وارد تهران شد



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, محمد اشرف غنی

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در راس هیات بلندپایه ای وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نخستین سفر محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان به دعوت رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان را در این سفر محمد محقق معاون دوم رییس اجراییه، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور، اکلیل حکیمی وزیر دارایی، داوود شاه صبا وزیر معادن و پترولیم و سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان و جمعی دیگر از مقامات دولتی افغانستان همراهی می کنند.

محمد اشرف غنی و هیات عالی رتبه همراه وی در جریان این دیدار رسمی دو روزه، با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران دیدار و دو طرف درباره راه های توسعه و تقویت همکاری های دو جانبه و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر می کنند.

قرار بود این سفر در ماه گذشته انجام شود که به علت سقوط بهمن و کشته شدن نزدیک به100 نفر در استان پنجشیر افغانستان به تعویق افتاد.

  اخبار  سیاست  خارجی  -  ایرنا