اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساز مخالف اجاره‌بها+قیمت اجاره بها



اجاره‌بهای مسکن,قیمت مسکن,قیمت مسکن در بازار شهرتهران

 قیمت مسكن كاهش یافت اما ...
ساز مخالف اجاره‌بها

از اوایل شهریورماه که قیمت مسکن در بازار شهر تهران با کاهش مواجه شد کارشناسان پیش‌بینی کردند که اجاره بها هم دستخوش تغییراتی می‌شود و با کاهش مواجه می‌شود زیرا از زمستان سال گذشته و همزمان با افزایش قیمت‌ها در خرید و فروش مسکن، اجاره بها هم با رشد زیادی مواجه شده بود. اما در ماه‌های اخیر به رغم كاهش قیمت مسكن، از بار تورمی اجاره‌بها چیزی كم نشده است.

در خیابان شریعتی روبه‌روی ملک آپارتمانی به مساحت 50 مترمربع و پارکینگ و انباری با 10 میلیون تومان رهن و 800 هزار تومان، اجاره داده می‌شود و در برج‌های نواب فاز دو آپارتمانی به مساحت 48 مترمربع با پارکینگ و انباری 25 میلیون تومان رهن داده می‌شود.


همچنین در اشرفی اصفهانی باهنر واحدی 45 متری و یک خوابه با عمر پنج ساله با پارکینگ و انباری با شرایط 20 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان اجاره داده می‌شود و در شمیران (چیذر) واحدی 55 متری و یک خوابه با شرایط 10 میلیون تومان رهن و 700 هزار تومان برای اجاره پیشنهاد شده است.

اجاره‌بهای مسکن,قیمت مسکن,قیمت مسکن در بازار شهرتهران

/دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
اجاره خودرو، اجاره ماشین، 09123585828، اجاره ماشین بدون راننده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خیزش قیمت ‌مسكن، جهش اجاره‌ بها



 

 

 

تصویری كه مركز آمار ایران دیروز از اوضاع بهاری بازار مسكن در شهر تهران ارائه كرد، شباهت زیادی به گزارش چهارشنبه‌ گذشته «دنیای‌اقتصاد» كه معاملات بهاری مسكن را به لحاظ قیمت، آرام تحلیل كرده بود دارد و در عین حال نشان می‌دهد در پایتخت شرایط استفاده از آپارتمان‌های مسكونی یك‌طرفه شده به این معنی كه فعلا با توجه به جهش اجاره‌بها، فقط امكان خرید برای متقاضیان مسكن وجود دارد، این در حالی است كه تقاضای كنونی تحت تاثیر نبود تسهیلات بانكی بیشتر از آنكه میل به خرید داشته باشد، اجاره‌نشینی را دنبال می‌كند.

مركز آمار ارزش معاملات آپارتمان‌های مسكونی در فصل بهار امسال را از روی اطلاعات ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی كه مرحله نهایی خرید‌وفروش ملك محسوب می‌شوند، به دست آورده و اعلام كرده است: در بهار امسال قیمت مسكن در تهران 5/7 درصد افزایش پیدا كرده و به متر مربعی یك میلیون و 920 هزار تومان رسیده است.

«دنیای‌اقتصاد» پیش‌تر این نرخ رشد را 5درصد اعلام كرده بود. نرخ رشد بهاری قیمت مسكن در تهران در مقایسه با نرخ تورم كه در این فصل به حدود 22 درصد رسید، نشان از رشد و خزش ملایم ارزش املاك پایتخت دارد كه با توجه به رشد 19‌درصدی قیمت مسكن در بهار سال گذشته، شرایط كنونی برای خریداران ایده‌آل به نظر می‌رسد. هر چند طی ماه‌های اخیر مشاوران‌ املاك از جمله رییس اتحادیه املاك تهران میزان غیررسمی رشد قیمت مسكن را در حد 10 تا 15 درصد عنوان كرده بودند، اما اكنون روایت «آمار» نصف آن را تایید می‌كند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد برخلاف روند قابل‌قبول قیمت مسكن، اجاره‌بها در اولین فصل از سال‌جاری رشد شدیدی را تجربه كرده است.

گزارش رسمی مركز آمار در این باره حاكی است اجاره‌بهای واحدهای مسكونی در تهران طی بهار امسال 24 درصد نسبت به بهار سال گذشته افزایش پیدا كرده، طوری كه برای اجاره یك آپارتمان 70متری در این شهر باید تا 980 هزار تومان در ماه پرداخت شود.

با استناد به اطلاعات مركز آمار، سطح اجاره‌بها در پایتخت آن هم در فصلی كه نقل‌وانتقال اجاره‌نشین‌ها طبق گزارش سامانه رهگیری معاملات مسكن، زیاد نبوده افزایش یافته كه این می‌تواند هشداری برای مسوولان كنترل بازار اجاره باشد مبنی بر اینكه این احتمال وجود دارد در تابستان امسال طرح «تعزیراتی مهار رشد اجاره‌بها در حد 9درصد» به دلیل ناهمخوانی با وضعیت واقعی بازار اجاره، به شكست بینجامد.

كارشناسان مسكن ضمن طرح این پرسش كه مبنای سقف‌گذاری برای اجاره‌بها چه نوع محاسبه‌ای بوده، با اظهار نگرانی از عدم كنترل نرخ در فصل بهار به دولت توصیه می‌كنند مكانیزم‌های واقعی‌تری‌ برای ساماندهی بازار اجاره اعمال كند.

از متری 8 میلیون تا متری 240 هزار

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، در سه ماه اول امسال منطقه 2 گران‌ترین منطقه در تهران برای اجاره‌نشینی بوده، طوری كه نرخ اجاره ماهانه در آن بیش از 2 برابر متوسط اجاره‌بها در كل شهر تهران بوده است.

همچنین منطقه 15 ارزان‌ترین منطقه برای اجاره‌نشین‌ها معرفی شده است.در بازار خرید مسكن نیز منطقه یك گران‌ترین منطقه در بین مناطق 22گانه محسوب می‌شود، طوری كه در بهار امسال هر متر مربع آپارتمان مسكونی در این منطقه تا قیمت 8 میلیون تومان نیز خرید و فروش شده است.منطقه 20 تهران نیز برای خرید مسكن ارزان‌ترین محل معرفی شده، طوری كه در این منطقه هر متر مربع آپارتمان را می‌توان به قیمت 246 هزار تومان خریداری كرد.... / تحلیل : عصر ایران