اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازمان ملی جوانان، منحل شد


رئیس جمهور امروز برای "دبیر شورای عالی جوانان"، حکم صادر کرد، در حالی که این شورا، سالهاست به نام "سازمان ملی جوانان" خوانده می شود. همایون حمیدی از چهره های نزدیک به مشایی این پست رااشغال کرده

محمود احمدی نژاد امروز بی سر و صدا، سازمان ملی جوانان را منحل کرد و تشکیلات فعلی "سازمان ملی جوانان" را به نام "شورای عالی جوانان" خواند.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، امروز رئیس جمهور برای "دبیر شورای عالی جوانان" حکم صادر کرد تا بی سر و صدا، سازمان ملی جوانان به وضعیت سال 76 خود بازگردد که به نام "شورای عالی جوانان" نامیده می شد.

اکنون بار دیگر، عالی ترین مقام قوه مجریه برای یکی از چهره های سیاسی حکمی صادر کرده و در آن، همایون حمیدی را به عنوان "دبیر شورای عالی جوانان" خوانده.

همایون حمیدی، یکی از چهره های نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی است که پیش از این در اسفند 88 به عنوان معاونت هماهنگی، پیگیری های ویژه و خدمات مدیریت نهاد ریاست جمهوری منصوب شده بود.

همایون حمیدی و اسفندیار رحیم مشایی در مراسم معارفه این مسئول

احمدی نژاد در این حکم، به استناد بند (15) ماده (4) اساسنامه شورای عالی جوانان مصوب 1371.5.6 شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی جوانان را نصب کرده، در حالی که این شورا از سال 71 با ریاست رئیس‌جمهور وقت از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد و 6 سال بعد در سال 78 به مرکز ملی جوانان تغییر نام داد.

این مرکز از سال 76 همچنان زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد و وظیفه‌ای ستادی مانند طراحی برنامه جامع ساماندهی امور جوانان و تطبیق وضعیت دستگاه‌های اجرایی را براساس مدیریت پروژه‌های فرابخشی در دستور کار قرار داد. سرانجام در سال 1379 براساس قانون سوم توسعه مرکز ملی به سازمان تغییرنام داد. این سازمان نیز سال گذشته با طرحی که مجلس به تصویب رساند قرار شد با سازمان تربیت بدنی ادغام شود تا "وزارت ورزش و جوانان" تشکیل شود.

اکنون رئیس جمهور بار دیگر سازمان ملی جوانان را به وضعیت 14 سال پیش بازگرداند تا تشکیل "وزارت ورزش و جوانان" به دلیل نبود سازمان ملی جوانان، باز هم در ابهام فرو رود.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
استعفای رییس سازمان ملی جوانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب خبر انحلال سازمان ملی جوانان



 

 

 

تکذیب خبر انحلال سازمان ملی جوانان

 

معاون سازمان ملی جوانان با تکذیب خبر انحلال این سازمان از سوی برخی رسانه‌ها گفت: منتظر نظر شورای نگهبان برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان هستیم ولی کارها طبق برنامه بدون حضور سرپرست پیش می‌رود.

پرویز کرمی گفت: از رسانه ها درخواست دارم در فضای کنونی بر این شایعات دامن نزنند.

وی افزود: فاصله زمانی تائید شورای نگهبان در مورد ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی (وزارت ورزش و جوانان) و همچنین انجام امور محوله سازمان بدون سرپرست موجب شده تا فعلا سرپرستی برای سازمان ملی جوانان انتخاب نشود.

کرمی گفت: اگر هم شورای نگهبان وزارت ورزش را تصویب کند ساختار سازمان ملی جوانان تغییر نمی کند و تنها ادغام انجام می شود....../تحلیل:عصرایران