اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازمان ملل: 10 میلیون نفر در جهان زندانی هستند



جمعیت زندانیان در سراسر جهان,تحولات قوانین بین المللی حقوق بشر

سازمان ملل: 10 میلیون نفر در جهان زندانی هستند

مندز در گزارش خود گفته است که مقررات استاندارد حداقل سازمان ملل در مقررات مربوط به رفتار با زندانیان که بیش از پنجاه سال پیش به تصویب رسیده ، با تحولات اخیر در قوانین بین المللی حقوق بشر همخوانی نداشته و عقب تر است .

  یک مقام سازمان ملل روز سه شنبه با بیان این که جمعیت زندانیان در سراسر جهان رو به افزایش است، گفت ، ازدحام بیش از حد زندانی ها شرایطی ایجاد می کند که به منزله بدرفتاری یا حتی شکنجه است .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک ، ˈ خوآن مندز ˈ گزارشگر ویژه سازمان ملل همزمان با تلاش خود در مجمع عمومی سازمان ملل برای بازنگری در قوانین این نهاد در مورد رفتار با زندانیان ، موضوع ازدحام بیش از حد ظرفیت زندان ها را برجسته ساخت .

وی گفت : میزان فزاینده زندانیان ، ˈ بارمالی عظیمی برای کشورها ˈ بوجود آورده و براورد می شود که در سطح جهان بیش از 10 میلیون زندانی وجود داشته باشد.

بحران جهانی زندان تاثیر نامطلوبی بر شرایط بازداشت داشته و به شرایطی منجر شده است که به منزله ˈ بدرفتاری یا حتی شکنجه ˈ است .

مندز در گزارش خود گفته است که مقررات استاندارد حداقل سازمان ملل در مقررات مربوط به رفتار با زندانیان که بیش از پنجاه سال پیش به تصویب رسیده ، با تحولات اخیر در قوانین بین المللی حقوق بشر همخوانی نداشته و عقب تر است .

وی فقدان ممنوعیت مطلق شکنجه در چارچوب استانداردها را به عنوان یک مسئله خاص مطرح کرده و پیشنهاد داد مقررات بهتری در مورد ˈ کاربرد سلولهای انفرادی ˈ وضع شود.

وی همچنین پیشنهاد کرد که دامنه این مقررات تا موسسات روانی و ایستگاه های پلیس گسترش یابد./ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
تقاضاى ١٦٦ هزار نفر از سازمان ملل جهت بررسى برداشت اجبارى اعضاء بدن در چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان ملل: وضع اقتصادی در برخی مناطق جهان رو به بهبودی است



 

 

وضع اقتصادی

 

 

 

نیویورك - سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود اعلام كرد: اقتصاد كشورهای آمریكای لاتین و جزائر كارائیب تا پایان سال جاری (2010) كلا شش درصد رشد خواهد داشت.

در این گزارش كه روز دوشنبه منتشر شد؛ عنوان شده است نتایج تدابیری كه توسط شماری از كشورهای آمریكای لاتین و جزائر كارائیب به منظور مقابله با بحرانهای مالی اتخاذ شده، اثرات مثبتی بر روی روند رشد اقتصادی آن مناطق برجای گذاشته است.

در گزارش مورد اشاره، چنین آمده است كه بهبودی وضع اقتصادی منجر به كاهش روند بیكاری و افزایش ایجاد فرصتهای شغلی در منطقه شده كه رقم موجود در این خصوص نیز اكنون 6/7 دهم درصد است.

گزارش بر این امر تصریح دارد كه اگر چه رشد اقتصادی در كشورهای منطقه به یك میزان نیست، اما بیشتر كشورها روند مثبتی را در همین خصوص طی سال 2010 گزارش داده اند.

آمریكای جنوبی تا پایان سال جاری 6/6 دهم درصد رشد اقتصادی خواهد داشت .

در همین گزارش عنوان شده كه پاراگوئه بیشترین رشد اقتصادی با 7/9 درصد را در منطقه از آن خود خواهد كرد و پس از آن كشورهای اروگوئه با 9 درصد, پرو با 6/8 درصد، آرژانتین با 4/8 درصد، برزیل با 7/7 درصد، مكزیك و شیلی نیز با 3/5 درصد در مكانهای بعدی جدول قرار می گیرند.

در كنار كشورهای فوق، انتظار می رود كشورهای ونزوئلا و هائیتی تا پایان سال جاری با افت رشد اقتصادی به ترتیب 6/1 درصد و هفت درصدی روبرو شوند...../تحلیل:ایرنا