اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازمان ملل نسبت به احتمال کشیده شدن درگیری‌های سوریه به اسرائیل هشدار داد



درگیری‌های سوریه , خبرهای سیاست خارجی

سازمان ملل نسبت به احتمال کشیده شدن درگیری‌های سوریه به اسرائیل هشدار داد

نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه روز گذشته با حضور در شورای امنیت، نسبت به تبعات ادامه درگیری‌ها در نزدیکی بلندی‌های جولان و احتمال کشیده شدن درگیری‌های سوریه به اسرائیل هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «دبکا»، «رابرت سری» نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه روز سه‌شنبه نسبت به احتمال کشیده شدن درگیری‌های سوریه به اسرائیل و بر هم خوردن آتش‌بس در بلندی‌های جولان هشدار داد.

درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و مخالفان دولت سوریه در نزدیکی بلندی‌های جولان و مناطق حایل اخیرا بالا گرفته است. این درگیری‌ها پنج‌شنبه گذشته به اوج خود رسید، به نحوی که چند خمپاره و یک گلوله تانک به مناطق حایل اصابت کرد.

سری دیروز در مورد تبعات ادامه درگیری‌ها در نزدیکی بلندی‌های جولان به اعضای شورای امنیت هشدار داده و گفته است تداوم این روند می‌تواند به تضعیف آتش‌بسی که از سال 1974 در این منطقه برقرار شده، بینجامد.

مناطق حایل علاوه بر درگیری میان ارتش و مخالفان، درگیری‌های داخلی میان گروه‌های مختلف مخالفان مسلح دولت سوریه را نیز شاهد بوده است. این گروه‌ها حتی در چند مورد اقدام به ربایش نیروهای حافظ صلح مستقر در این منطقه کرده‌اند. همین امر بسیاری از کشورهای را وادار کرده تا نیروهای صلح‌بانشان را از این منطقه خارج کنند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
سوریه-تقدیر دبیر کل سازمان ملل از سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت سوریه از اسرائیل به سازمان ملل



اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم صهیونیستی

 

اخبار بین الملل - شکایت سوریه از اسرائیل به سازمان ملل

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت از حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به نزدیکی دمشق شکایت کرد.

وزارت خارجه سوریه در این دو نامه که آن را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و همچنین رئیس شورای امنیت فرستاد، اعلام کرد: اسرائیل جنایت جدیدی را علیه خاک سوریه و حاکمیت این کشور با هدف قرار دادن مناطق امن در دیماس و نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق مرتکب شده است.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها اعلام کرد: این دشمنی اسرائیل در چارچوب سیاست هدفمند این دولت برای سرپوش گذاشتن بر حمایتی است که از گروه‌های تروریستی مسلح به عمل می‌آورد و سوریه پیشتر بارها نسبت به این خطر هشدار داده است.

تلویزیون سوریه عصر یکشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق و شهرک دیماس در مرز با لبنان را هدف قرار دادند.
اخبار بین الملل - ایسنا