اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازمان ملل: داعش در لیبی در حال گسترش است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی

نماینده سازمان ملل در امور لیبی می‌گوید، حملات هوایی احتمالی علیه مواضع تروریست‌های داعش در لیبی می‌تواند به تلاش‌ها برای استقرار دولت وحدت ملی ضربه بزند. به اعتقاد او مبارزه با داعش باید به خود لیبی سپرده شود.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، مارتین کوبلر، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی گفت، رشد سریع گروه داعش در لیبی تلاش برای ایجاد ثبات در کشور را با پیچیدگی مواجه کرده است.

کوبلر که میانجیگر میان جناح‌های سیاسی لیبی است و از ماه نوامبر به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی برگزیده شده است، در عین حال هشدار دارد که زمان برای حملات هوایی احتمالی علیه مواضع داعش هنوز مناسب نیست و این حملات می‌تواند به تلاش‌ها برای استقرار "دولت وحدت ملی" نقشی مخرب داشته باشد.

اکنون دو سال است که لیبی دو پارلمان دارد. هر کدام از پارلمان‌ها دولت ویژه خود را تعیین کرده​اند. یکی از این دولت​ها مورد حمایت ترکیه و قطر است و دیگری زیر چتر حمایت کشور قدرتمند همسایه، مصر قرار دارد.

خلاء قدرت واحد در لیبی موجب گسترش نفوذ گروه داعش در این کشور نفت‌خیز شده است. هم‌اکنون تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد صلح در میان گروه‌های مختلف در جریان است.

کوبلر به خبرگزاری آلمان گفت: حائز اهمیت است که ترتیب امور حفظ شود. او افزود: «در بلندمدت برای مبارزه با دولت اسلامی و بازپس‌گیری شهرها و روستاهایی که در حوالی شهر سرت به کنترل تروریست‌ها درآمده‌اند، نه تنها به حملات هوایی که به نیروی زمینی نیاز است.

وی گفت: برای مبارزه با داعش عملیات زمینی به اندازه حملات هوایی ضروری است و تاکید کرد: «لیبی خود باید با داعش مبارزه کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل گفت: فشارهای فزاینده بین‌المللی بر داعش در سوریه و عراق "احتمالا به ورود مبارزان خارجی بیشتر به لیبی می‌انجامد". هم‌اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد اعضای داعش در لیبی افراد خارجی هستند. به گفته او این میزان در حال افزایش است.

کوبلر درباره تلاش‌ها برای تشکیل "دولت وحدت ملی" گفت که ۹۵ درصد جمعیت لیبی خواهان اجرای توافق وحدت ملی هستند. با این‌همه متذکر شد که این تصمیم‌گیران سیاسی هستند که نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

 
اخبار بین الملل  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نحوۀ مبارزه با داعش از مباحت مجمع عمومی سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان ملل درباره «تهدید جدی» داعش برای لیبی هشدار داد



اخبار,اخباربین الملل, حمله  داعش به لیبی

برناردینو لئون روز شنبه در یک کنفرانس منطقه ای مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد حضور داعش در لیبی در ماه های اخیر گسترش یافته و تعداد هواداران آن از گروه های کوچک به بیش از دو هزار تن افزایش یافته است.

نماینده سازمان ملل در امور لیبی اعلام کرد اگر دولت های رقیب در این کشور نتوانند به یک توافق وحدت ملی دست یابند، افراط گرایان داعش می توانند «به یک تهدید بسیار جدی تبدیل شوند».

به گزارش اسوشیتدپرس از شونه جنوبی (اردن)، برناردینو لئون روز شنبه در یک کنفرانس منطقه ای مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد حضور داعش در لیبی در ماه های اخیر گسترش یافته و تعداد هواداران آن از گروه های کوچک به بیش از دو هزار تن افزایش یافته است.

از زمان تصرف پارسال طرابلس پایتخت لیبی توسط شبه نظامیان وابسته به اسلام گرایان که دولت خود را تشکیل داده اند، این کشور تجزیه شده است.

دولت لیبی که از لحاظ بین المللی به رسمیت شناخته شده، به شرق این کشور عقب نشینی کرده است.

لئون که در حال میانجیگری گفتگوهای وحدت لیبی است، اعلام کرد بدون توافق فوری، «ظرف چند ماه، این (قدرت گرفتن داعش) می تواند به تهدیدی بسیار جدی برای لیبیایی ها و ما تبدیل شود».


اخبار  بین الملل  - تابناک