اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازمان ملل ازهند، پاكستان و اسرائيل...



 

سازمان ملل ازهند، پاكستان و اسرائيل

 

با بررسي پیشنهاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای؛

سازمان ملل از هند، پاكستان و اسرائيل مي‌خواهد به ‌ان‌پي‌تي بپيوندند


بر اساس پيش‌نويس قطعنامه‌ كنفرانس بررسي پيمان ان‌پي‌تي، انتظار مي‌رود كه از همه كشورهاي منطقه خاورميانه از جمله ايران دعوت شود تا براي گفت‌وگوها درباره خاورميانه‌اي عاري از تسليحات هسته‌اي سال 2012 گردهم آيند.

در کنفرانس بررسی پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای (ان‌پی‌تی) در سازمان ملل متحد انتظار مي‌رود كه از کشورهای خاورمیانه خواسته شود تا برای بررسی پیشنهاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای گرد هم‌آیند.
بر اساس پيش‌نويس قطعنامه‌ نهايي كنفرانس بررسي پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي كه سه‌شنبه منتشر شد، انتظار مي‌رود كه از همه كشورهاي منطقه خاورميانه از جمله ايران دعوت شود تا براي گفت‌وگوها دراين باره در سال 2012 ميلادي گردهم آيند.
گفته‌شده كه خاورميانه به عنوان منطقه‌اي عاري از سلاح هسته‌اي مسئله ‌مورد توجه تمامي 189 كشور شركت‌كننده در كنفرانس بررسي ان‌پي‌تي بوده است.
در اين قطعنامه از تمامي كشورهاي منطقه خايج فارس خواسته مي‌شود تا در كنفرانس سال 2012 ميلادي شركت كنند، كنفرانس كه هدف آن ايجاد خاورميانه‌اي بدون تسليحات هسته‌اي و هرگونه تسليحات كشتارجمعي است.
در اين قطعنامه همچنين از رژيم‌صهيونيستي، هند و پاكستان خواسته مي‌شود تا به پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اي (ان‌پي‌تي) بپيوندند.
كشورهاي عربي همواره از اسرائيل به دليل در پيش گرفتن سياست ابهام در برنامه‌هاي هسته‌اي خود انتقاد كرده‌اند.
بنا براين گزارش، پیش‌نویس این طرح که توسط «لیبران کاباکتولان»، از فیلیپین و رئیس کنفرانس بررسی پیمان ان‌پی‌تی ارائه شده است، قرار است در روزهای آینده در این کنفرانس یک ماهه به بحث گذاشته شود.
بر اساس قوانين کنفرانس بررسي ان‌پي‌تي اعلامیه نهایی در این باره باید توسط تمام کشورهای امضاکننده ان‌پی‌تی مورد موافقت قرار گیرد.
كنفرانس بررسي منع گسترش تسليحات هسته‌اي جمعه به كار خود پايان مي‌دهد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
نمایندگان سازمان های غیردولتی در سازمان ملل در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ايران از آمريكا به سازمان ملل شكايت مي‌كند



 

 

ايران از آمريكا به سازمان ملل شكايت مي‌كند

 

مهمانپرست در نشست خبري:

ايران از آمريكا به سازمان ملل شكايت مي‌كند


اين شكايت به دليل اظهارات، بيانيه‌هاي مسوولين آمريكايي صورت مي‌گيرد، تهديدات آمريكايي‌ها عليه يك ملت است و از ديدگاه ما بزرگ‌ترين شكل تروريسم دولتي تلقي مي‌شود.

سخنگوي وزارت خارجه گفت: ايران به دليل تهديدات آمريكا اقدام حقوقي را براي شكايت از اين كشور به سازمان ملل آغاز كرده است و اين كار در دست انجام است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، رامين مهمانپرست در نشست هفتگي خود با خبرنگاران با بيان اينكه اقداماتي به جهت تهديدات به كارگيري سلاح‌هاي هسته‌اي عليه يك كشور غيرهسته‌اي از سوي ايران تقديم به مسوولين سازمان ملل خواهد شد اظهار داشت: اين شكايت به دليل اظهارات، بيانيه‌هاي مسوولين آمريكايي صورت مي‌گيرد، تهديدات آمريكايي‌ها عليه يك ملت است و از ديدگاه ما بزرگ‌ترين شكل تروريسم دولتي تلقي مي‌شود.
وي افزود: آمريكايي‌ها با تهديدات خود منشور سازمان ملل و مواد 255 و 985 شوراي امنيت سازمان ملل را نقض كرده‌اند و بايد اقدامات لازم در اين زمينه صورت گيرد.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين با اشاره به حضور خود در اجلاس اوراسيا كه قرار است در كشور قزاقستان برگزار شود گفت: اين اجلاس يك اجلاس رسانه‌اي است كه كشورهاي مختلفي در آن شركت مي‌كنند.
وي تصريح كرد: يكي از موضوعات اجلاس قزاقستان فرهنگ ايراني است كه در اين زمينه تلاش خواهد شد آگاهي‌بخشي مناسبي صورت گيرد...../تحلیل:ایلنا