اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازمان حج و زیارت، شیوه اعزام به عمره مفرده را اعلام كرد



 

 

سازمان حج و زیارت، شیوه اعزام به عمره مفرده را اعلام كرد

 

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای، شیوه تشرف متقاضیان به عمره مفرده امسال را اعلام كرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج، در اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف از 22 دی ماه به ترتیب اطلاعیه‌های هر یك از استان‌ها در جراید محلی آغاز و عملیات اعزام معتمرین طی یك دوره حداكثر شش ماهه -تا آغاز ماه مبارك رمضان- ادامه دارد.

اطلاعیه سازمان حج و زیارت یادآورشد: از همه كسانی‌كه واجد شرایط تشرف در سال‌جاری هستند دعوت می‌شود با توجه به نكات مندرج در فراخوان این سازمان اقدامات لازم را معمول كنند.

بر این اساس، تشرف معمترین در هر زمان منوط به صدور به موقع روادید از طرف سفارت دولت عربستان و تایید جداول پروازی است.

* مشمولین تشرف عمره مفرده

1 - همه دارندگان قبوض بانك ملی ثبت نامی در سنوات1363،76 و82 تا 5 فرودین سال 1386 كه تاكنون به هردلیلی مشرف نشده اند و اسناد بعد از 5 فروردین سال 1386 چنانچه با مجوز دفاتر حج و زیارت استانی صادر و ظهرنویسی شده باشد.

2 - دارنندگان اولویت های 1 تا180 بانك ملت كه در ثبت نام عمومی سال 1387 شركت كرده و كارت ثبت نام دارای اعتبار را در دست دارند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، متقاضیان به منظور اطلاع از اولویت های تشرف می توانند با مراجعه به سایت بانك ملت به آدرسwww.bankmellat.ir، مراجعه به شعب مربوطه، تماس با شماره تلفن 1556 -مركز ارتباطات مردمی بانك ملت- و یا ارسال شماره ثبت نام خود به مركز پیام بانك ملت به شماره 300034 -از طریق پیامك- از اولویت تشرف خود مطلع شوند.

3- همه افراد بند های یادشده كه در سالهای قبل اقدام به ثبت نام نزد كارگزاران مجازكرده ولی به علتی مشرف نشده اند و وجوه آنان نزد یكی از شركت‌های مجاز از طرف سازمان یا بانك بوده و بستانكار هستند - منوط به اینكه قبل از مراجعه به كارگزاران در روز ثبت نام حتما نسبت به اخذ تاییدیه از دفاتر حج و زیارت در استان اقدام و قبض خود را در شعب بانك مربوطه پایدار كنند.

ب - تاریخ پذیرش مشمولین تشرف

1-اسامی و آدرس دفاتر زیارتی مجاز به همراه تاریخ پرواز،گروه قیمتی و هزینه آن و سایر اطلاعات لازم در هر استان توسط دفاتر حج و زیارت استان در روز 20 دی ماه از طریق جراید كثیرالانتشار محلی اعلام و پذیرش متقاضیان نیز در دفاتر زیارتی آغاز خواهد شد. .

2-تا قبل از اعلام رسمی كارگزاران در جراید، هیچ یك از كارگزان مجاز به پذیرش متقاضیان و اخذ مدارك از آنان به هیچ وجه و تحت عناوین رزرو، لیست انتظار نبوده و ثبت نام فقط در روز و ساعت اعلام شده از سوی دفتر حج و زیارت استانها با حضور ناظرین مربوط انجام خواهد شد.

سازمان حج و زیارت تصریح كرد: چنانچه در مهلت مقرر -برابر اطلاعیه استانی دفاتر حج و زیارت - مراجعه واجدین شرایط برای ثبت نام و تكمیل ظرفیت های پروازی صورت نگیرد‏، سازمان حج و زیارت با دعوت از اولویت های بعدی نسبت به تكمیل ظرفیت گروه ها اقدام خواهند كرد. از این‌رو از هم اكنون توصیه می‌شود كه متقاضیان ظرف مهلتی كه تعیین می‌شود به كارگزاران مجاز در سطح استان، شهرستان مربوط مراجعه موثر كنند.

ج - نحوه ثبت نام و مدارك لازم:

1- تشرف معتمرین با گذرنامه عادی بین المللی -باحداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ پرواز كاروان-خواهد بود. دریافت گذرنامه جدید و یا تمدید اعتبار آن و همچنین پرداخت عوارض خروج از كشور به عهده متقاضی بوده و اخذ گذرنامه انفرادی برای سایر افراد خانواده - فرزندان دختر و پسر كه در زمان پرواز 17سال تمام داشته باشند الزامیست.

2- متقاضی با مراجعه به هریك از دفاتر خدمات زیارتی امكان انتخاب گروه و تاریخ پرواز مورد نظر خود را دارد ازاین رو توصیه می شود افراد با مراجعه به نزدیكترین كارگزار - محل سكونت یا كار- و نسبت به انتخاب گروه و رزرواسیون -درصورت وجود ظرفیت خالی- اقدام كنند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت ، هنگام ثبت نام اولیه -رزرواسیون- اصل قبض بانكی دارای اولویت به همراه كارت یا شماره ملی ، اصل و كپی شناسنامه ، و سایر مداركی كه در اطلاعیه های استانی ذكر می‌شود را جهت خود و همراهان درجه اول - همسر-فرزند-پدر-مادر-برادر-خواهر- به كارگزار مبدا -رزروكننده- ارایه می‌شود و برگه رزور جا را دریافت می‌كنند.

اطلاعیه سازمان حج و زیارت یادآورشد: برای متقاضیان كه اقدام به ثبت نام در پروازهای یك ماه نخست عملیات می كنند، ارایه اصل گذرنامه دارای اعتبار الزامی بوده و در اسرع وقت می بایست مراحل بعدی ثبت نام را دنبال و ثبت نام خود را قطعی كنند.

3- با توجه به اینكه ظرفیت هر گروه تعیین و قابلیت افزایش ندارد، لذا هنگام مراجعه به دفتر زیارتی به نحوی اقدام شود كه جهت خود و همراهان و سایر افرادی كه تمایل دارند باهم مشرف شوند و اولویت تشرف نیز دارند، ثبت نام و رزرواسیون انجام دهند زیرا پس از تكمیل ظرفیت گروه، افزایش ظرفیت مقدور نیست از این‌رو هنگام ثبت نام اولیه (رزرواسیون) دقت لازم را مبذول كرده و مندرجات برگه رزرواسیون تحویلی مطالعه شود.

اطلاعیه سازمان حج و زیارت تصریح كرد: دارندگان قبوض بانك ملی كه سیستم در تایید اطلاعات آنان اعلام مغایرت و اشكال جزیی می كند، می بایست قبل از مراجعه به كارگزار مقصد و قطعی كردن ثبت نام حتما به یكی از شعب بانك ملی مراجعه و رفع مغایرت كنند، لیكن امكان رزرواسیون و ثبت نام اولیه برای اینگونه افراد فراهم است.

4 - خروج از كشور مشمولین وظیفه عمومی و پرسنل نیروهای مسلح تابع مقررات مربوطه خواهد بود از این‌رو ثبت نام آنان در پروازهای یك ماه نخست عملیات منوط به هماهنگی لازم و ارایه گذرنامه معتبر و یا دارای اجازه خروج ازكشور خواهد بود.

اطلاعیه سازمان حج و زیارت ادامه داد: امكان انجام ثبت نام اولیه و رزرو جا در همه كارگزاران مجاز سطح استان كه در جراید محلی دفاتر حج و زیارت منتشر می‌شود وجود دارد، لیكن قطعی كردن ثبت نام منوط به مراجعه به كارگزار مقصد در مهلت تعیین شده خواهد بود.

این اطلاعیه افزود: هزینه های سفر مشمولین تشرف كه بخش اصلی آن شامل هزینه ارزی و ریالی سفر و بلیط هواپیمایی است طی قبض ما به التفاوت توسط متقاضی در بانك عامل قابل واریز خواهد بود .علاوه بر آن بخش دیگری از هزینه تشرف كه شامل هزینه جلسات آموزشی، هزینه های اداری كارگزاران، مدیر و معاون راهنما است و بر اساس ظرفیت هر گروه، ایستگاه پروازی متغیر است -كه می باید برابر قیمت های مصوب دفتر حج و زیارت این جدول در محل ثبت نام كارگزار نصب و قابل رؤیت باشد- به حساب بانكی كارگزار مربوط واریز می شود.

اطلاعیه سازمان حج و زیارت افزود: هر دفتر زیارتی برای انجام ثبت نام اولیه از متقاضی در سایر دفاتر زیارتی مبلغ بیست هزار ریال به ازای هر نفر دریافت می‌كند. بنابراین رگونه وجه غیر از مبالغ یادشده در بند فوق تحت هیچ عنوانی به صورت واریز به حساب و یا پرداخت نقدی مجوزی ندارد.

این اطلاعیه یادآورشد كه برخی از گروهها جهت تهیه و تامین ساك یك شكل معتمرین، البسه و لوازم احرام و طواف و همچنین حمل و نقل از محل سكونت به فرودگاه در داخل كشور و بالعكس به صورت یكجا اقدام می كنند كه در این صورت باید در جلسات اول نسبت به انتخاب 3 نفر نماینده از بین زایرین اقدام و با نظارت آنان هزینه‌های خرید وسایل مذكور و حمل و نقل محاسبه، دریافت و انجام شود.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت حدود 800 هزار نفر در این دوره به سفر عمره مفرده اعزام می شوند...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
احکام عمره مفرده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام جزئیات اعزام به عمره مفرده



ثبت نام حج عمره ,زمان ثبت نام حج عمره

اعلام جزئیات اعزام به عمره مفرده

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت جزئیات اعزام به عمره مفرده را تشریح کرد و گفت: 6 میلیون نفر پشت نوبت اعزام به عمره مفرده هستند.

ناصر خدرنژاد با بین این مطلب افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده ثبت نام در کاروانهای عمره مفرده سال 92-93 از هفته آینده در سراسر کشور آغاز می شود .

وی گفت: در تاریخ 6 و 7 آذرماه ثبت نام عمره در تمامی استانها آغاز می شود و در 8 آذرماه نیز ثبت نام در کاروانها در تهران آغاز خواهد شد. همچنین دستور العمل نام نویسی و شرایط ثبت ن ام در کاروان ها نیز اوایل هفته آینده در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر می شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 میلیون نفر پشت نوبت اعزام به عمره مفرده قرار دارند ، تاکید کرد: یک میلیون نفر از افرادی که در سالهای گذشته و قبل از سال 90 ثبت نام کرده اند هنوز به عمره مشرف نشده اند برهمین اساس این افراد در اولویت ثبت نام در کاروانها قرار دارند و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت اعزام از ثبت نامیهای سال 90 دعوت خواهد شد.

به گفته خدر نژاد، در عملیات عمره ۹۳-۹۲، تمامی ثبت نام شدگان سال  87 كه در بانك‌ملت ودیعه‌گذاری کرده و همچنین تمامی دارندگان اسناد ودیعه‌گذاری بانك ملی مربوط به تاریخ پیش از5 فروردین 86 که اقدام به تبدیل فیش ثبت‌نامی خویش به اسناد جدید هشت میلیون ریالی كرده‌اند، می‌توانند در این گروه‌های اعزامی ثبت‌نام كنند.

این مقام مسئول در سازمان حج اظهار داشت: دارندگان فیش های ثبت نام قبل از سال 90، یک میلیون نفر هنوز به عمره اعزام نشده اند که در اعزام های پیش رو این افراد فراخوان می شوند. اضافه کرد: در صورتی که ظرفیت کاروان ها تکمیل نشود، دارندگان فیش های ثبت نام مربوط به سال 90، فراخوان می شوند.

وی با اشاره به کاهش هزینه اعزام به عمره نیز گفت: برای تعیین قیمت عمره مذاکراتی با شرکت هواپیمایی سعودی انجام شده که بزودی نتیجه آن مشخص و اعلام خواهد شد .

خدرنژاد افزود: ظرفیت اعزام به عمره در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و پیش بینی می شود در عمره امسال 750 هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا اعزام می شوند.

/مهر