اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازمان اوقاف: برخی آقایان انتظار دارند ما اصل سرمایه وقف را به آنها بدهیم!



رئیس سازمان اوقاف,سازمان اوقاف و امور خیریه,حجت الاسلام علی محمدی

سازمان اوقاف: برخی آقایان انتظار دارند ما اصل سرمایه وقف را به آنها بدهیم!

رئیس سازمان اوقاف به نمونه ای اشاره کرد و گفت: ساختمانی سه طبقه در تهران داشتیم که وقف بود و به مستأجر گفتیم باید ساختمان تعمیر شود و هزینه کنیم، یکی از مستأجرها گفت پولی نمی دهم و بجایش برای واقف فاتحه و قرآن می خوانم شما فکر کنید اگر کل کشور بجای دادن اجاره وقف قرآن بخوانند چه می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اهمیت وقف در کشور گفت: متاسفانه همه از وقف طلبکارند در صورتیکه باید به فرهنگ وقف کمک کنند.
به گزارش مهر، حجت الاسلام علی محمدی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری با اشاره به نظرسنجی سالهای 88 و 89 گفت: از 24 هزار ایرانی در امامزاده ها، مسافرین و متولیان نظرسنجی کردیم و در آخر فهمیدیم 70 درصد جامعه از وقف، احکام، آثار و برکات آن بی اطلاع هستند. از ابتدای ورودم به سازمان، ترویج فرهنگ وقف را در اولویت قرار دادم.

وی افزود: جشنواره وقف و رسانه در چهار دوره و جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در سه دوره برگزار شده که این تعامل با رسانه ها موجب شده است تا بعد از 33 سال شاهد افزایش وقف در کشور باشیم.
علی محمدی پیامبر(ص) و امام حسن عسگری(ع) را به عنوان واقفانی عنوان کرد که هم از مال و هم از جان خود برای وقف مایه گذاشتند.

رئیس سازمان اوقاف در سخنرانی خود به مدیر روابط عمومی و مقاوم اوقاف دستور داد تا جلسه ای خاص با هنرمندان و اهالی رسانه داشته باشد تا تمامی چالش ها فنی و عالمانه بررسی شود.

علی محمدی گفت: نباید به وقف یک بعدی نگاه کنیم زیرا جنبه دینی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی دارد، ولی به جنبه اقتصادی آن کم توجه شده است حتی برخی از برنامه های نظام که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین می شود، به وقف توجه نشده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی آقایان انتظار دارند ما اصل سرمایه وقف را به آنها بدهیم، می‌گویند خانه و زمین به ما بدهید در حالی که واقف گفته است از عواید وقف هزینه شود.

رئیس سازمان اوقاف به نمونه ای اشاره کرد و گفت: ساختمانی سه طبقه در تهران داشتیم که وقف بود و به مستأجر گفتیم باید ساختمان تعمیر شود و هزینه کنیم، یکی از مستأجرها گفت پولی نمی دهم و بجایش برای واقف فاتحه و قرآن می خوانم شما فکر کنید اگر کل کشور بجای دادن اجاره وقف قرآن بخوانند چه می شود.

علی محمدی اظهار داشت: همه از دستگاه وقف طلبکارند در حالی که ما بدهکار وقف هستیم، بسیاری از مساجد کشور وقف است، یک‌هزار و 400 مدرسه موقوفه داریم و 40 دانشگاه هم موقوفه است، متاسفانه در زمان نادر شاه، رضا شاه و محمدعلی شاه به وقف خیانت شد و امروز از اهالی رسانه و هنر می خواهیم تا نه برای سازمان بلکه برای فرهنگ وقف وارد شود./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
فوتوکلیپ عملکرد اوقاف و امور خیریه کردستان در هفته وقف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنرانی احمدی‌نژاد در سازمان ملل: مدیریت حاكم بر جهان عامل حوادث تلخ جامعه بشری / نظام سرمایه‌داری به بن‌بست رسیده



سخنرانی احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل/كامل

رییس‌جمهور: عامل حوادث تلخ جامعه بشری، مدیریت حاكم بر جهان است/حاكمان باید عاشق مردم باشند

رییس‌جمهور گفت: با وجود مجاهدت پیگیر صالحان و عدالت‌طلبان و تحمل رنج‌های فراوان توسط توده مردم برای نیل به شادكامی و پیروزی جز در موارد اندك تاریخ بشر پر از تلخ‌كامی‌ها و شكست‌هاست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینكه "آمده‌ایم تا با هم‌اندیشی، زندگی بهتری را برای جامعه بشری و ملت‌هایمان فراهم كنیم"، اظهار كرد: من از سرزمین ایران، سرزمین شكوه و زیبایی، علم و فرهنگ و مهد فلسفه و عرفان، دیار مهر و نور و سرزمین دانشمندان، حكیمان، فلیسوفان و عارفان و ادیبان، سرزمین بوعلی‌سینا، فردوسی، مولوی، حافظ، عطار، خیام و شهریار و به نمایندگی از سرزمین به نمایندگی از ملت بزرگ و از پایه‌گذاران تمدن بشری و از میراث‌داران ارجمند جهانی به نمایندگی از مردمانی آگاه، آزادی‌خواه، دوستدار صلح، مهربان و صمیمی كه طعم تلخ تجاوزها و جنگ‌های تحمیلی را كشیده و عمیقا قدرشناس ثبات، صلح و آرامشند در جمع شما خواهران و برادران خود از سراسر جهان حضور یافته‌ام تا برای بار هشتم در ماموریت خدمتگزاری به مردم شایسته كشورم به جهانیان نشان دهم كه ملت شریف ایران همچون گذشته تانباك تاریخی‌اش اندیشه‌ جهانی دارد و از هرگونه تلاش و مجاهدت برای تحكیم و توسعه صلح و ثبات و آرامش در جهان كه تنها از طریق همفكری و همكاری و مدیریت مشترك میسر است استقبال كرده و آن را مهم تلقی می‌كنم.

رییس‌جمهور خطاب به حضار ادامه داد: اینجا هستم تا پیام الهی و انسانی مردان و زنان فرهیخته كشورم را به شما حضار محترم و به همه مردم جهان ابلاغ كنم؛ پیامی كه خدای سخن ایران زمین سعدی در دو بیت ماندگار تاریخی به همه بشریت چنین هدیه كرده است؛ بنی آدم اعضای یكدیگرند / كه در آفرینش ز یك گوهرند / چه عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه "طی هفت سال گذشته از چالش‌ها و راه‌های برون‌رفت و افق آینده جهان سخن گفته‌ام و امروز می‌خوا‌هم از منظر دیگری به آن بپردازم"، تصریح كرد: هزاران سال از پراكنده شدن و زندگی فرزندان حضرت آدم در بخش‌های مختلف زمین می‌گذرد، فرزندانی كه با رنگ‌ها، سلایق و زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون و در آرزوی ساختن جامعه‌‌ای متعالی و رسیدن به زندگی زیباتر و استقرار وفاق و صلح پایدار تلاش گسترده‌ای به عمل آورده‌اند اما با وجود مجاهدت پیگیر صالحان و عدالت‌طلبان و تحمل رنج‌های فراوان توسط توده مردم برای نیل به شادكامی و پیروزی جز در موارد اندك تاریخ بشر پر از تلخ‌كامی‌ها و شكست‌هاست.

وی در ادامه سخنرانی خود خطاب به حاضران گفت: اگر خودبرتربینی‌ها، بی‌اعتمادی‌ها، بداخلاقی‌ها و دیكتاتوری‌ها نبود و هیچ كس به حق دیگری دست‌اندازی نمی‌كرد و اگر به جای میزان برخورداری و مصرف، ارزش‌های انسانی معیار شان اجتماعی بود و اگر بشر دوره سیاه قرون وسطی را تجربه نكرده بود و قدرتمندان مانع از شكوفایی علم و اندیشه سازنده نمی‌شدند، اگر جنگ‌های صلیبی و دوران برده‌داری و استعمار واقع نشده بود و میراث‌داران آن دوره سیاه در ادامه راه انسانی عمل می‌كردند،

اگر جنگ‌های اول و دوم در اروپا و جنگ كره و ویتنام و جنگ‌های آفریقا و آمریكای لاتین و بالكان اتفاق نمی‌افتاد و به جای اشغال فلسطین و تحمیل حكومت جعلی و نسل‌كشی و آواره كردن میلیون‌ها نفر، حقیقت حوادث جنگ دوم اعلام و به عدالت رفتار می‌شد، اگر تجاوز صدام علیه ایران نبود و زورمداران به جای حمایت از صدام، از حقوق ملت ایران حمایت می‌كردند، اگر حادثه تلخ یازده سپتامبر و لشكركشی به افغانستان و عراق و كشتار و آوارگی میلیون‌ها نفر اتفاق نمی‌افتاد و به جای كشتن و به دریا انداختن یك متهم بدون محاكمه و اطلاع‌رسانی به مردم آمریكا و جهان، به جای این یك حقوق مستقل و حقیقت‌یاب امكان آگاهی عمومی از كیفیت حادثه و مجازات عاملان آن را فراهم می‌كرد،

اگر از افراط‌گرایی و تروریسم برای پیشبرد سیاست‌ها استفاده نمی‌شد، اگر سلاح‌ها به قلم تبدیل می‌شد و هزینه‌های نظامی صرف رفاه و دوستی ملت‌ها می‌گردید، اگر بر طبل اختلافات قومی و مذهبی و نژادی كوبیده نمی‌شد و از وجود اختلافات و بزرگنمایی آن مقاصد سوء سیاسی و اقتصادی دنبال نمی‌شد، اگر به جای ژست دروغین آزادی‌خواهی و دادن فرصت برای توهین به مقدسات بشری و انبیای الهی كه پاك‌ترین و مهربان‌ترین انسان‌ها و هدایای بزرگ خدا به بشریت هستند، حق انتقال به سیاست‌های سلطه‌جویانه و اقدامات صهیونیسم جهانی به رسمیت شناخته می‌شد و شبكه‌های رسانه‌ای جهان مستقل و آزاد حقایق را منتشر می‌كردند،

اگر شورای امنیت تحت سیطره چند دولت نبود و سازمان ملل می‌توانست عادلانه عمل كند و اگر نهادهای اقتصادی بین‌الملل تحت فشار نبودند و منصفانه و كارشناسانه و بر اساس عدالت عمل می‌كردند، اگر سرمایه‌داران جهانی برای منافع خود، اقتصاد ملت‌ها را به ضعف نمی‌كشاندند و برای جبران اشتباهات خود ملت‌ها را قربانی نمی‌كردند، اگر صداقت بر روابط بین‌الملل حاكم بود و همه ملت‌ها و دولت‌ها می‌توانستند با حق یكسان و عادلانه آزادانه در امور جهانی مشاركت و برای سعادت بشری تلاش كنند و خلاصه اگر ده‌ها وضعیت نامطلوب دیگر در حیات بشری رخ نمی‌داد، تصور كنید زندگی در آن صورت چقدر زیبا و تاریخ چقدر دوست داشتنی بود.

توسعه نظام سرمایه‌داری سیاستی شكست‌خورده است

رییس‌جمهور در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به وضع امروز جهان گفت: از نظر اقتصادی فقر در حال گسترش است و 18 كشور قدرتمند دنیا 60 تریلیون دلار بدهی دارند كه بازگشت نیمی از آن هم می‌تواند فقر را ریشه‌كن كند.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد اضافه كرد: مسابقه مصرف‌گرایی به نفع عده‌ای معدود و سرمایه‌دار تمام شده است و خلق دارایی‌های كاغذی با اتكا به مراكز قدرت، بزرگترین سوءاستفاده از تاریخ است. تنها یك دولت 32 تریلیون دلار دارایی كاغذی خلق كرده است. برنامه توسعه نظام سرمایه‌داری موجب رقابت در میان سرمایه‌داران و در عمل سیاستی شكست‌خورده است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی هم می‌بینیم كه مكارم اخلاقی مانند جوانمردی، پاكی و صداقت از منظر سیاستمداران حاكم بر جهان ارتجاعی و مانع رسیدن به اهداف آنها تلقی می‌شود، آنها از عدم حاكمیت اخلاق سخن می‌گویند و فرهنگ‌های بومی و قدیمی و بزرگ جهان را مانع پیشرفت در جهان امروز می‌دانند. و بسیاری از این فرهنگ‌ها در معرض انقراض است. آنها می‌خواهند یك شیوه خاصی از زندگی اجتماعی را به ملت‌ها تزریق كنند، شیوه‌ای كه در آن نظام خانواده بسیار تضعیف شده است و نقش سازنده آن رو به نابودی است.

رییس‌جمهور خاطرنشان كرد: شخصیت زن كه مظهر مهربانی خداوند است، توسط قدرت‌های حاكم دچار آسیب‌های فراوان شده است و روح انسانی مكدر شده است.

احمدی‌نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: در حوزه امنیت، استانداردهای چندگانه و تحمیل جنگ و ناامنی و بسط سلطه مراكز حساس جهان را شاهدیم. مسابقه اتمی و تسلیحاتی رایج شده است و قدرت‌های زورگو با آزمایش‌های تسلیحاتی مدرن زبان به تهدید ملت‌ها می‌گشایند و می‌خواهند دل ملت‌ها را با این كار خالی كنند. رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌های بی فرهنگ از نمونه بارز این اقدامات تلخ است كه ملت ما را تهدید می‌كنند. امروز بر روابط بین‌الملل بی‌اعتمادی حاكم است و حتی كسانی كه هزاران تن سلاح انبار كرده‌اند نیز احساس امنیت نمی‌كنند.

رییس‌جمهور همچنین یادآور شد: در حوزه محیط زیست، به واسطه تاخت و تاز عده‌ای بی‌مسوولیت و تخریب گسترده محیط زیست، حیاط انسانی به مخاطره افتاده است و علی‌رغم برخی پیشرفت‌ها هنوز آرزوهای فرزند انسان محقق نشده است. آیا ادامه نظم موجود می‌تواند انسان را به خواسته‌هایش برساند. به نظر می‌رسد همه از آینده مایوس هستند.

احمدی‌نژاد: عامل اصلی حوادث تلخ جامعه بشری، مدیریت حاكم بر جهان است

احمدی‌نژاد در ادامه سخنرانی خود در سازمان ملل گفت: آدم‌ها شایسته وضعی كه در آن قرار داریم نیستند و خداوند نیز چنین وضعی را برای انسان نمی‌خواهد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور با بیان اینكه "خداوند از انسان می‌خواهد بهترین زندگی را برای خود برپا كند"، افزود: این سوال پیش می‌آید كه مسئول حوادث تلخ جامع بشری چه كسی است؟ عده‌ای می‌گویند این حوادث طبیعی و خواست خداست و ملت‌ها خود در این اتفاقات نقش دارند، اما چنین افرادی به نظر من تحت تاثیر گروه‌های قدرت هستند.

وی خاطرنشان كرد: مقصر جلوه دادن ملت‌ها، اعمال زشت اقلیت حاكم را توجیه می‌كند ولی چنین ادعاهایی نمی‌تواند توجیه‌كننده استمرار نظام ظالمانه فعلی باشد.

احمدی‌نژاد اضافه كرد: برخی برای توجیه قدرت خود، اصل تنزاع برای بقای نژاد برتر را مطرح می‌كنند در حالی كه اكثر مردم خواهان عدالت و كرامت و رفاه هستند. آنها هیچ‌گاه به دنبال جهان گشایی نبوده‌اند و اختلافی در اصول نداشتند و در حوادث نیز مقصر نبودند بلكه آنها قربانیان این حوادث بوده‌اند.

رییس‌جمهور با بیان اینكه "مسلمان، مسیحی، یهودی و هندو همه در كنار هم در فضای دوستی زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند"، گفت: باور من این است كه برآیند مطالبات و گرایشات ملت‌ها همواره مثبت و الهی بوده است و عامل اصلی حوادث تلخ جامعه بشری، مدیریت حاكم بر جهان و مدعیان دلسپرده به شیطان هستند. نظمی كه ریشه در برده‌داری و استعمار دارد، محصولی جز فقر، جهل و ستم نخواهد داشت.

حاكمان باید عاشق مردم باشند

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار كرد: مدیریت نظم امروز حاكم بر جهان ویژگی‌هایی دارد كه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در تشریح این ویژگی‌ها گفت: مدیریتی مبتنی بر تفكر مادی و غیرمتعهد به ارزش‌های اخلاقی بر اساس خودخواهی، فریب و نفرت شكل گرفته است. این مدیریت بر اساس درجه‌بندی انسان‌ها، تحقیر برخی ملت‌ها و تضییع حقوق دیگران و سلطه‌طلبی پایه‌گذاری شده است. به دنبال بسط سلطه‌گری از راه تشدید تفرقه و درگیری بین اقوام و ملت‌ها است و همچنین به دنبال ایجاد انحصار در قدرت، ثروت و علم و فناوری برای گروهی معدود است. این مدیریت بر پایه ادبیات سلطه و غلبه بر دیگران استوار است. مراكز مدیریت جهان همه برای كسب قدرت هستند و نه برای ایجاد صلح و خدمت به مردم.

رییس‌جمهور ادامه داد: آیا می‌شود باور كرد كه عده‌ای هم برای خدمت به انسان‌ها صدها میلیون دلار در تبلیغات انتخاباتی هزینه كنند؟ به زعم احزاب بزرگ در كشورهای سرمایه‌داری جهانی، هزینه‌های انتخاباتی در واقع نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و مردم این كشورها مجبور به انتخاب احزاب هستند، در حالیكه احزاب درصد كمی از مردم را در عضویت خود دارند.

احمدی‌نژاد تاكید كرد: اراده و نظر توده‌های مردم از جمله در ایالات متحده آمریكا و اروپا در عرصه‌های مهم و مستمر تصمیم‌گیری به ویژه در سیاست‌های اصلی داخلی و خارجی كمترین تاثیر را دارد و فریاد آنها به جایی نمی‌رسد، حتی اگر 99 درصد جامعه خود را تشكیل دهند.

وی افزود: ارزش‌های اخلاقی و انسانی قربانی كسب رای شده است و توجه به مطالبات مردم فقط به ابزار تبلیغاتی در زمان انتخابات مبدل شده است.

رییس‌جمهور در تشریح ویژگی‌های نظم حاكم بر جهان امروز گفت: نظم حاكم امروزی، تبعیض‌آلود و بر اساس بی‌عدالتی است.

احمدی‌نژاد در عین حال تصریح كرد: سوال این است كه چه باید كرد و راه برون‌رفت كدام است؟ شكی نیست كه جهان نیازمند اندیشه و نظم جدیدی است، نظمی كه انسان در آن به عنوان برترین مخلوق خداوند از ابعاد مادی و معنوی برخوردار باشد و به جای تحقیر و درجه‌بندی انسان‌ها و ملت‌ها، به دنبال احیای كرامت و پذیرش حرمت آدمیان و كمال و سعادت همگانی باشد.

وی گفت: در نظم جدید باید به دنبال صلح و امنیت پایدار و رفاه برای كل جامعه بشری بود و جهان باید بر مبنای اعتماد و محبت به نوع انسان و نزدیك كردن اندیشه‌ها، قلب‌ها و دست‌ها و رفع فاصله‌ها پایه‌گذاری شود، حاكمان باید عاشق مردم باشند.

رییس‌جمهور ادامه داد: این نظم باید بر اساس عدالت و یكسانی همه در برابر قانون و بر پایه‌ی استاندارد یگانه باشد و در آن مدیران حاكم بر جهان خود را خادم مردم و متعهد به آنها بدانند و نه برتر از مردم. مدیریت امانتی مقدس از سوی مردم در دست مدیران جهانی است و نه فرصتی برای كسب ثروت و قدرت بیشتر.

احمدی‌نژاد افزود: چنین نظمی آیا جز با مشاركت همگانی در مدیریت جهانی محقق می‌شود؟ بدیهی است روزی كه آحاد مردم و دولت‌ها جهانی بیندیشند و با التزام به این مبانی نسبت به مسائل مهم بین‌المللی احساس مسئولیت كرده و به مشاركت فعال در تصمیم‌گیری‌ها مبادرت كنند، آرزوها فرصت تحقق پیدا خواهند كرد. با ارتقای سطح آگاهی‌ها، مطالبه‌ی مدیریت مشترك جهانی و فرصت‌های استقرار آن روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی تاكید كرد: امروز روز ملت‌ها است و خواست و اراده آنها تعیین‌كننده جهان فردا می‌باشد؛ بنابراین شایسته است همه با هم به خداوند توكل كنیم و با تمام توان در برابر اقلیت زیاده‌خواه بایستیم تا منزوی شوند و دست آنها از مراكز قدرت تصمیم‌ساز در تعیین سرنوشت ملت‌ها كوتاه شود.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: بارش لطف و رحمت خداوند را باور و آن را در انسجام و وحدت جوامع بشری جستجو كنیم. ملت‌ها و دولت‌های برآمده از اراده آزاد آنها باید به توانایی‌های بی‌پایان خود مومن باشند و بدانند كه با اعتماد به نفس در مبارزه با نظام ناعادلانه و دفاع از حقوق انسانی پیروز هستند.

رییس‌جمهور گفت: با پافشاری بر اجرای عدالت در همه‌ی مناسبات و تقویت وحدت، دوستی وگسترش تعاملات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در قالب نهادهای مستقل و تخصصی زمینه تحقق نظم جهانی را فراهم كنیم.

وی اظهار كرد: برای اصلاح ساختار سازمان ملل بر محور منافع همگان و مصلحت جهان تلاش مشترك و هماهنگی را سازماندهی كنیم.

احمدی‌نژاد توضیح داد:‌سازمان ملل متعلق به ملت‌ها است و از این رو وجود تبعیض بین اعضا اهانت بزرگی به ملت‌ها محسوب می‌شود. وجود تبعیض و انحصار در سازمان ملل به هیچ صورت و در هیچ اندازه‌ای پذیرفتنی نخواهد بود.

رییس‌جمهور گفت: در تولید و ترویج ادبیات و طراحی ساختارهای لازم برای مدیریت مشترك جهانی مبتنی بر عدالت، عشق و آزادی و ضرورت استفاده از آن تلاش هماهنگ و گسترده‌تری داشته باشیم. مشاركت در مدیریت جهانی اساس صلح پایدار است.

وی در ادامه گفت: جنبش عدم تعهد به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی پس از مجمع عمومی سازمان ملل با درك اهمیت پرداختن به موضوع مدیریت جهانی و با فهم عمیق نسبت به نقش مدیریت ناصحیح در بروز بحران‌ها و مشكلات موجود گسترده در جهان شانزدهمین اجلاس خود را در تهران با شعار "مدیریت مشترك جهانی" برگزار كرد.

احمدی‌نژاد افزود: در این نشست كه با حضور بسیار فعال و پرشور روسا و نمایندگان محترم بیش از 120 كشور جهان برگزار شد بر ضرورت مشاركت جدی و موثر همه‌ی ملت‌ها در مدیریت مسائل جهانی تاكید شد.

رییس‌جمهور در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: امروز در نقطه عطف تاریخی قرار داریم؛ از یك سو نظام ماركسیستی دیگر از جایگاهی در جهان برخوردار نیست و صحنه تدبیر مدیریتی عملا حذف شده است و از سوی دیگر نظام سرمایه‌داری در باتلاقی كه به دست خود پدید آورده، گرفتار آمده و ابتكار قابل ملاحظه‌ای برای حل مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی جهان ندارد و عملا در حوزه تدبیر مدیریتی به بن‌بست رسیده است.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه اظهار كرد: جنبش عدم تعهد مفتخر است كه یك بار دیگر بر درستی تصمیم تاریخی در نفی قطب‌های قدرت و طرد نظام‌های لجام گسیخته مذكور تاكید كند.

وی اضافه كرد: اكنون اینجانب به نمایندگی از اعضای جنبش عدم تعهد از همه كشورهای جهان دعوت می‌نمایم كه در مسیر فراهم آوردن مشاركت موثر و دخالت جدی در تصمیم‌های جهانی، نقش فعال‌تری را برعهده بگیرند.

احمدی‌نژاد افزود: ضرورت برداشتن موانع ساختاری و تسهیل در فرآیند مشاركت همگانی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. سازمان ملل از كارآیی كامل برخوردار نیست و ادامه این روند یعنی كاهش امید به ساختار جهانی برای دفاع از حقوق ملت‌ها می‌تواند تعامل بین‌المللی و روحیه همكاری جهانی را به موازات نزول جایگاه سازمان ملل با خدشه‌ای اساسی مواجه سازد.

رییس‌جمهور با بیان اینكه "سازمان ملل كه با هدف توسعه عدالت و احقاق حقوق همه ملت‌ها تاسیس شده است، در عمل خود گرفتار تبعیض شده و راه اعمال ظلم معدودی از كشورها را در بر قاطبه جهانی گشوده و عملا به ناكارآمدی خود دامن زده است"، افزود: وجود امتیاز وتو و انحصار قدرت در شورای امنیت به تضییق امكان اعمال حق و دفاع از حقوق ملت‌ها انجامیده است. موضوع اصلاح ساختار نیاز مهمی است كه بارها از سوی نمایندگان ملت‌ها بر آن تاكید شده اما به اجرا گذاشته نشده است.

وی ادامه داد: اینجانب از اعضای محترم مجمع عمومی و دبیركل و همكارانشان مصرانه می‌خواهم تا موضوع اصلاحات به شكل جدی در دستور كار قرار دهند و سازوكار مناسبی برای عملیاتی كردن آن تعیین نماید. جنبش عدم تعهد آمادگی دارد تا سازمان ملل را در این امر خطیر یاری رساند.

رییس‌جمهور خطاب به حاضران گفت: آقای رییس، دوستان و همكاران عزیز، استقرار صلح و امنیت پایدار و زندگی سعادتمند برای همه بشریت گرچه یك ماموریت بزرگ و تاریخی اما شدنی است، خداوند متعال در انجام آن تنها نگذاشته و آن حتمی‌الوقوع داشته چراكه خلاف آن نقض حكمت است.

رییس جمهور تاكید كرد: خدا وعده داده است كه مردی از جنس مهربانی، عاشق مردم و عدالت گستر مطلق و انسان كامل؛ حضرت مهدی (عج) به همراه حضرت مسیح (ع) و صالحان می‌آید و با بهره‌گیری از وضعیت‌های وجودی زنان و مردان شایسته همه ملت‌ها (تاكید می‌كنم با بهره‌گیری از وضعیت‌های وجودی زنان و مردان شایسته همه ملت‌ها) جامعه بشری را در رسیدن به آرمان‌های باشكوه و جاودانه‌اش راهبری خواهد كرد.

احمدی‌نژاد افزود: ظهور منجی آغازی دیگر و تولدی دوباره و زنده شدن مجدد است، آغاز استقرار صلح پایدار و زندگی واقعی است. آمدن او پایان ظلم، بداخلاقی، فقر، تبعیض و آغاز عدالت، عشق و همدلی است. او می‌آید تا دوران شكوفایی انسان و نشاط و شادمانی و پایدار آغاز شود. او می‌آید تا با زدودن پرده‌های جهل و خرافه و تعصب و گشودن درهای علم و آگاهی دنیایی سرشار از دانایی برپا كند و زمینه مشاركت فعال و سازنده همگانی را در مدیریت جهانی فراهم سازد. او می‌آید تا مهربانی، امید، كرامت و آزادی را به همه انسان‌ها هدیه كند. او می‌آید تا آدمیان طعم دلپذیر انسان بودن و طعم شیرین با انسان زیستن را تجربه كنند. او می‌آید تا دست‌ها به گرمی در هم و قلب‌ها سرشار از عشق با هم و اندیشه‌ها پاك و هماهنگ بر هم در خدمت امنیت، رفاه و سعادت جامعه بشری در آید.

وی ادامه داد: او می‌آید تا همه فرزندان سیاه، سفید، سرخ و زرد حضرت آدم (ع) را از پس از یك تاریخ و جدایی به خانه برگرداند و كامشان را به وصال جاودانه شیرین سازد. ظهور منجی و مسیج نه از طریق جنگ و زور، بلكه از مسیر بیداری اندیشه و توسعه مهر در همگان آینده همیشه روشن بشر را با طلوع خورشید پرفروغ و بی‌غروب آگاهی و آزادی رقم خواهد زد و در تن یخ زده جهان شور خواهد رسید.

رییس‌جمهور با بیان اینكه "او بهار را به جان آدمیت و جهان بشریت هدیه خواهد كرد"، اظهار كرد: او خود بهار است و با آمدنش به زمستان وجود بشر در زنجیر جهل و فقر و جنگ پایان می‌بخشد و فصل شكوفتن انسان را فریاد می‌زند.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: بهاری كه اختصاص به هیچ نژاد، منطقه و بخشی از جهان ندارد و به زودی همه سرزمین‌ها را فرا خواهد گرفت. او بهار همه عدالت‌طلبان و پیروان راستین ادیان الهی است و بیایید با همكاری و همدلی برای آمدنش راه بگشاییم و از فیض وجودش جامعه بشری را سیراب كنیم.

زنده باد بهار، زنده باد بهار و زنده باد بهار.