اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازمان امنیت سایبری جدید در آمریکا


یک مقام آمریکایی خبر داد که این کشور در حال ایجاد سازمان امنیت سایبری جدید است.

خبرگزاری تسنیم: دولت آمریکا در حال ایجاد سازمان جدیدی برای نظارت بر تهدیدات امنیت سایبری بوده تا اطلاعات مربوط به طیفی از خطرات را تجزیه و تحلیل کند.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: "مرکز همگرایی اطلاعاتی تهدید سایبری" مرکز اطلاعاتی خواهد بود که نقاط میان تهدیدات سایبری مختلف را مرتبط کرده تا سازمان‌های مربوطه از اینگونه تهدیدات در نزدیک‌ترین زمان ممکن آگاه شوند.

پس از حملات سایبری اخیر به شرکت سونی پیکچرز، اوباما امنیت سایبری را در صدر دستور العمل‌های سال 2015 خود قرار داد. اوبامای دموکرات معتقد است که امنیت سایبری زمینه‌ای است که می‌تواند در آن با جمهوری‌خواهان کنگره همکاری کند.

هدف مرکز همگرایی اطلاعاتی تهدید سایبری جریان بدون درز اطلاعات میان مراکز گوناگون از جمله آنهایی که مسئول به اشتراک گذاشتن اطلاعات با بخش خصوصی هستند، می باشد.

چند روز پیش صفحه توئیتر و یوتیوب رسمی فرماندهی مرکزی آمریکا توسط گروه داعش هک شد.

هک شدن صفحه رسمی توئیتر سنتکام زمانی انجام شد که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا درباره اهمیت "امنیت سایبری" صحبت می‌کرد.

طرفداران داعش در صفحه سنتکام در توئیتر نوشتند که "سایبر خلیفه" به جهاد سایبری خود ادامه می‌دهد.

آنها همچنین طی تهدیدی در این صفحه نوشتند: نظامیان آمریکایی، ما داریم می‌آییم. پشت سرتان را نگاه کنید.

داعش در این صفحه در پیام تهدیدآمیز دیگری نوشته است: ما متوقف نخواهیم شد. ما همه چیز را درباره شما، همسرانتان و فرزندانتان می‌دانیم. داعش قبلا نیز اینجا بوده، ما در رایانه‌های شما و در تمامی پایگاه‌های نظامی شما هستیم.

هکرها لیستی از ژنرال‌ها و نشانی‌های مرتبط با آنها را نیز منتشر کردند


ویدیو مرتبط :
NSA سازمان امنیت ملی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری گاردین درباره برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا



افشاگری گاردین درباره برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا

یک روزنامه نگار انگلیسی اعلام کرد دولت آمریکا می تواند در هر روز بیش از یک میلیارد تماس تلفنی را ذخیره کند.

به گزارش گاردین، گلن گرینوالد روزنامه نگار گاردین که اوایل این ماه اقدام به انتشار گزارشی درباره برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا کرده بود، اعلام کرد که سازمان امنیت ملی آمریکا قادر است در طول هر روز سوابق بیش از یک میلیارد تماس تلفنی را ذخیره کند.

 

وی که از طریق اسکایپ در کنفرانس سوسیالیسم در شیکاگو سخن می گفت افزود، این اطلاعات را از اسناد محرمانه ای به دست آورده است که توسط ادوارد اسنودن مشاور پیشین سازمان امنیت ملی آمریکا افشا شده اند.

 

گرینوالد گفت: ما داریم از یک سیستم محلی صحبت می کنیم که هرگونه ارتباط الکترونیکی بدون نظارت آن امکان بروز نمی یابد.  این به آن معنا نیست که آنها  همه تماس ها را شنود می کنند بلکه نشان می دهد که آنها هر روز مکالمات را ذخیره می کنند و می توانند هر زمان خواستند به آنها گوش بدهند. انتشار اسناد محرمانه توسط اسنودن دولت اوباما را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

 

در حال حاضر یک گروه از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب در نامه ای خطاب به مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا هشدار دادند که دولت اوباما از یک نهاد محرمانه قانونی برای توجیه جمع اوری اطلاعات از شهروندان استفاده می کند./مهر