اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازمانی که مدیرها در آن دوام نمی‌آورند!


از دیشب خبر استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، مطرح شد و امروز شایعه ها قوت گرفت. گفته می شود نجفی به دلیل بیماری قلبی استعفا می دهد و اگر این خبر صحت داشته باشد، نام نجفی هم در فهرست مدیرانی قرار می گیرد که مدت کوتاهی ریاست سازمان پرحاشیه میراث فرهنگی و گردشگری را برعهده داشته‌اند.

مجله مهر: از دیشب خبر استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، مطرح شد و امروز شایعه ها قوت گرفت. گفته می شود نجفی به دلیل بیماری قلبی استعفا می دهد و اگر این خبر صحت داشته باشد، نام نجفی هم در فهرست مدیرانی قرار می گیرد که مدت کوتاهی ریاست سازمان پرحاشیه میراث فرهنگی و گردشگری را برعهده داشته‌اند.

 سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به سابقه تاریخی و باستانی ایران، همیشه سازمان پر حرف و حدیثی بوده است. به خصوص در دوران ریاست اسفندیار رحیم مشایی.

زمانی هم که محمدعلی نجفی پس از نگرفتن رای اعتماد به عنوان وزیر آموزش و پرورش، به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی معرفی شد، نظرات متفاوتی درباره او ارائه می شد. اما شاید کمتر کسی فکر می کرد عمر ریاست او بر این سازمان کمتر از 6 ماه باشد.

خبرگزاری میراث فرهنگی اوایل بامداد امروز و به نقل از رییس دفتر نجفی این خبر را تایید کرد و نوشت:«شنیده ها حاکی از آن است که نجفی به دلیل مشکلات قلبی و با توصیه پزشک، از رئیس جمهور خواسته است که از او در سمتی کم استرس تر استفاده کند؛ به همین دلیل گفته می شود که استعفا کرده است. برخی تماس‌ها با نزدیکان او نیز این موضوع را تائید کرده‌است.»

براساس خبرهای غیر رسمی قرار بود امروز نجفی استعفایش را به هیات دولت تقدیم کند اما تا کنون خبری در این باره منتشر نشده است. البته کارن خانلری عضو فراکسیون گردشگری و تاریخ مجلس خبر استعفای نجفی را تایید و از عمر کوتاه مدیران در این سازمان انتقاد کرده است.
به گفته او سازمان میراث فرهنگی حیاط خلوت رؤسای جمهور شده است و هرکسی را بخواهند آنجا قرار می‌دهند و برمی‌دارند!

عمرهای کوتاه ریاست


سازمان میراث فرهنگی، کم کم به سازمانی شهره می شود که مدیرانش چند ماه بیشتر مهیمانش نیستند. پیش از این روح الله احمدزاده کرمانی ، رکورد کمترین زمان ریاست بر این سازمان را داشت. از اردیبهشت تا دی ماه 90؛ چند روز کمتر از 8 ماه و حالا نجفی با عمر ریاست کمتر از 6 ماه این رکورد را دارد.

پس از کرمانی که به دلایل نامعلومی استعفا داد، حسین موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی شد. از 14 دی ماه 90 تا 11 آذر 91، کمی کمتر از یک سال. درمورد استعفای کرمانی گفته می شد که او اختلافاتی با رییس جمهور وقت بر سر انتصاب بعضی مدیران داشت و حتی در مراسم تودیعش هم حاضر نشد که احمدی نژاد بیماری پدر کرمانی را دلیل این غیبت اعلام کرد.

موسوی آذر 91 به ریاست دفتر احمدی نژاد منصوب شد تا محمد شریف ملک­زاده با حکم رییس جمهور وقت رییس سازمان میراث فرهنگی شود. او تا پایان دولت دهم و تا زمانی که حسن روحانی نجفی را به ریاست این سازمان منصوب کرد، به مدت 8 ماه همین سمت را داشت.

تا پیش از کرمانی دوره های ریاست بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طولانی تر بود. حمید بقایی 31 تیر 88 تا اردیبهشت 90 یعنی 22 ماه، مشایی از مرداد 84 تا تیر 88 یعنی 4 سال.

در دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی هم تقریبا شاهد همین روند بودیم. در دو دوره ریاست جمهوری خاتمی ، این سازمان دو رییس را به خود دید؛ سید محمد بهشتی و حسین مرعشی که محمد بهشتی 7 سال و مرعشی یک سال بر این صندلی تکیه زدند. پیش از اینها مهدی حجت، اکبر زرگر و سراج الدین کازرونی هم سایر روسای سازمان بودند که به ترتیب هر کدام 4، 2 و 4 سال ریاست کردند. مهدی حجت اولین رییسی بود که سال 66 و پس از تشکیل سازمان میراث فرهنگی، بر صندلی مدیریت آن تکیه زد.

مدیران سازمان میراث فرهنگی از ابتدا تا کنون

مهدی حجت

از 1366 تا 1370

اکبر زرگر

از 1371 تا 1373

سراج الدین کازرونی

از 1372 تا 1376

سید محمد بهشتی

از 1376 تا 1383

حسین مرعشی

از 1376 تا 1384

اسفندیار رحیم مشایی

از 1384 تا 1388

حمیدرضا بقایی

از 1388 تا 1390

روح الله احمدزاده کرمانی

از اردیبهشت تا دی ماه 90

حسین موسوی

از دی 90 تا آذر 91

محمد شریف ملک زاده

از آذر 91 تا مرداد 92

محمد علی نجفی

از مرداد تا بهمن 92


حال باید دید در صورت استعفای محمدعلی نجفی چه کسی پست ریاست سازمان میراث فرهنگی را برعهده می گیرد و عمر حضورش در این سمت چقدر خواهد بود. شنیده می شود مسعود سلطانی فر عضو شورای شهر تهران قرار است به صورت موقت جایگزین نجفی شود و نام سیدرضا صالحی امیری هم برای این سمت مطرح شده است که هیچ کدام هنوز قطعی نیست.

از طرفی هم گفته می شود نجفی پس از سازمان میراث فرهنگی، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کوچ خواهد کرد تا داستان رفت و آمد مدیران به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داشته باشد!


ویدیو مرتبط :
پایان نامه رابطه بین عدالت سازمانی ادراک شده و اعتماد سازمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ذخایر نفت و گاز ایران چند سال دوام می آورند؟



اخبار,اخباراقتصادی,ذخایر نفت و گاز ایران

 

  اخبار اقتصادی - ذخایر نفت و گاز ایران چند سال دوام می آورند؟

ایران برای بیش از 70 سال آینده همچنان منابع نفت و گاز در اختیار دارد و این در حالی است که تا آن زمان نفت بیشتر کشورهای جهان به پایان رسیده است.

به گزارش ایسنا، ذخایر نفتی اوپک عمدتا در منطقه خاورمیانه واقع شده که از جمله آن می‌توان به عربستان سعودی‌، عراق و ‌کویت اشاره کرد که در مجموع 40.4 درصد از ذخایر کل جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان مناطق مختلف جهان منطقه خاورمیانه با دارا بودن 807.7 میلیارد بشکه ذخایر معادل 48.4 درصد از کل ذخایر تثبیت شده نفت جهان مقام اول را به خود اختصاص داده است. آمریکای مرکزی و جنوبی، آمریکای شمالی، اروپا و اوراسیا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه نیز به ترتیب با دارا بودن 19.7 ، 13.2 ، 8.4، 7.8 و 2.5 درصد از ذخایر تثبیت شده نفت از جهان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین عمر ذخایر نفت جهان به طور متوسط 52.9 سال برآورد شده که با توجه به میزان برداشت نفت در سال 2012 عمر میادین نفتی آمریکای جنوبی ومرکزی، خاورمیانه،‌ آمریکا شمالی، آفریقا،‌ اروپا و اوراسیا، آسیا و اقیانوسیه به ترتیب بیش از صد سال، 78.1، 38.7، 37.7، 22.4 و 13.6 سال برآورد می‌شود.

بنا به این گزارش عمر ذخایر نفتی خاورمیانه در حالی 78.1 سال براورد شده که گفته می‌شود ایران و عربستان بیش از 70 سال دیگر نفت خواهند داشت و در آن زمان نفت اکثر کشورهای جهان به پایان رسیده است.

بر این اساس پیش تر هرمز قلاوند، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت اعلام کرده بود که با توجه به حجم ذخایر فعلی نفت و گاز حتی در صورت افزایش تولید، ایران تا چند دهه که نفت و گاز سایر کشورها به پایان برسد، ذخایر نفت و گاز در اختیار خواهد داشت.

وی همچنین گفته بود که تا 70 سال آینده به جز ایران و عربستان سعودی نفت اکثر کشورهای جهان به پایان می رسد.

براین اساس عمر ذخایر نفتی کلیه کشورهای عضو اوپک به استثنای آنگولا، الجزایر و قطر به بیش از 40 سال می رسد.
 اخبار اقتصادی - ایسنا