اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سازمانی دولتی که بر خلاف دستورهای دولت عمل می‌کند!



اخبار,اخبار اقتصادی ,سازمانی دولتی

در این مناقصه آمده است، فقط از چند شرکت خاص باید خریداری کنید؛ بنابراین، عنوان شده که مادربورد باید با گارانتی شرکت «آ»، شرکت «آر ای‌ام» با گارانتی شرکت «آ»، «اچ دی دی» با گارانتی شرکت «س»، و مانیتور با گارانتی شرکت‌های «س» و «م»‌ باشد.

اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی، بر خلاف تأکیدات مقامات ارشد کشور و مصوبه دولت یازدهم، به جای حمایت از تولیدات ایرانی، روی به خرید کالای مشابه خارجی آورده و در این باره، شرط و شروط‌های خاص گذاشته است.

به گزارش تابناک، با گذشت چندین ماه از مکاتبات برخی شرکت‌ها با اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی و بر خلاف تأکیدات مقامات ارشد کشور و مصوبه هیأت دولت یازدهم، خبر می‌رسد این اداره کل دانسته یا نه دانسته، نه تنها کالاهای وارداتی خرید می‌کند، بلکه بر خلاف روال عادی مناقصات، مناقضات را طوری ترتیب داده ‌که فقط شرکت مشخصی می‌تواند در آن ‌شرکت کند.

در این مناقصه آمده است، فقط از چند شرکت خاص باید خریداری کنید؛ بنابراین،‌ عنوان شده که مادربورد باید با گارانتی شرکت «آ»، شرکت «آر ای‌ام» با گارانتی شرکت «آ»، «اچ دی دی» با گارانتی شرکت «س»، و مانیتور با گارانتی شرکت‌های «س» و «م» ‌باشد.

وزارت اقتصاد با محوریت سازمان امور مالیاتی و همچنین دستگاه‌های نظارتی چون سازمان بازرسی کل کشور، می‌توانند موضوع را ‌به دقت بررسی کرده و با متخلفان احتمالی نیز برخورد قانونی لازم را داشته باشند.

‌«دولت خرید کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل را ممنوع کرد‌»؛ این مصوبه یکی از راهکارهای حمایتی از تولید داخلی و در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود که در سال‌های اخیر بارها از ‌سوی دولت‌های گذشته برای اجرا به وزارتخانه‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شد، اما اجرایی نمی‌شد.

در اردیبهشت ماه سال جاری، دولت یازدهم‌ در راستای حمایت از تولید داخل، اقدام به ابلاغ این مصوبه است. مصوبه مذکور در حالی به منظور حمایت از تولید داخل به تصویب رسید که دولت قبل نیز چنین مصوبه‌ای را در دستور کار خود قرار داده بود؛ اما در نظر نگرفتن ضمانت اجرایی موجب شد تا این مصوبه به مرحله اجرا نرسد.

دولت یازدهم در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مصوبه‌ای برای حمایت از تولید داخل داشته است تا دستگاه‌های دولتی را از خرید کالایی که در ‌کشور تولید می‌شود منع کند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مصوبه که به سازمان صداوسیما نیز ابلاغ شده، ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه‌هایی است که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند.
بر اساس این مصوبه، ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند از پرداخت مستقیم اعتبار خرید کالاهای یادشد‌ه خودداری کنند.
اخبار اقتصادی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
ابهام هدف سازمانی و انگیزه خدمت عمومی در بخش دولتی ایران: آیا رابطه ای بین آنها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت ایران بر خلاف منافع فلسطین عمل می کند!



 

 


یک وزیر کابینه تشکیلات خودگردان فلسطینی بار دیگر با حمله به مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران درباره روند صلح خاورمیانه گفت که ایران نباید در کار فلسطینی ها دخالت کند .

 به نقل از روزنامه " هاآرتص " اسراییل محمود حباش وزیر اوقاف  تشکیلات خودگردان فلسطینی روز جمعه در مراسم نماز عید فطر در کرانه غربی بار دیگر با متهم ساختن دولت ایران به دخالت در فرایند صلح خاورمیانه مدعی شد  : منافع ایران در مورد فلسطین کاملا مغایر با منافع ملی فلسطینی ها است .

اظهارات این مقام تشکیلات خودگردان یک هفته پس از اظهارات بی سابقه سخنگوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی ایراد می شود که طی آن " نبیل ابوردینه " در اظهاراتی تند و بی سابقه علیه محمود احمدی نژاد ، از ایران خواست تا در امور داخلی فلسطین دخالت نکند .

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در نماز جمعه هفته گذشته تهران به منابست روز قدس ، با زیر سوال بردن مشروعیت تشکیلات خودگردان فلسطینی در مذاکره با اسراییل ، این مذاکرات را از قبل شکست خورده اعلام کرده بود .

محمود حباش در پاسخ به اظهارات رییس جمهوری ایران درباره نمایندگی تشکیلات خودگردان از مردم فلسطین گفت : " ما بر مبنای اصول ملی فلسطینی ها عمل می کنیم و این ایران است که خلاف منافع ملی فلسطین عمل می کند !

وی افزود : " ایران قیم و مسئول مساله فلسطین نیست و احمدی نژاد مبارزه ملی  فلسطین را حل نخواهد کرد و تشکیلات خودگردان دخالت هر عامل خارجی در مسایل داخلی خود را رد می کند .

این اظهارات مقامات تشکیلات خودگردان درباره عدم دخالت ایران در روند صلح خاورمیانه در حالی بیان می شود که مقامات تشکیلات خودگردان خود بدون اجازه دولت مصر یا عربستان و نیز بدون حمایت های دولت آمریکا قادر به ادامه فعالیت در اراضی فلسطینی نبوده و دستورات خود را از ریاض ، قاهره یا واشنگتن می گیرند ..../تحلیل:عصرایران