اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارق حرفه‌ای در‌«لاین» دختران را شکار می‌کرد



اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 

اخبار حوادث - سارق حرفه‌ای در‌«لاین» دختران را شکار می‌کرد

سارق حرفه‌ای که با همدستی پسرعمه خود، دختران جوان را در «لاین» شکار کرده و با گروگانگیری ساختگی اموالشان را به سرقت می‌برد، از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش جام جم، هفته گذشته دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان گرگان با اعلام شکایتی گفت: روز های پایانی آبان امسال در نرم افزار پیام رسان لاین با پسر جوانی به نام «مهران» آشنا شدم و ارتباطمان شکل گرفت. چند بار در کافی شاپ قرار گذاشتیم. روز حادثه با هم قرار گذاشتیم و برای تفریح به بیرون از شهر رفتیم که در میانه راه خودرو خراب شد.

وی ادامه داد: دقایقی از این ماجرا نگذشته بود که مردی با سر و صورت پوشیده و چاقو به دست سراغ مهران رفت و پس از بازرسی بدنی وی چیزی پیدا نکرد. به همین دلیل او را گروگان گرفت و با تهدید، پول، تلفن همراه و طلاهایم را سرقت کرد. اکنون از مرد سارق شکایت دارم. پسر مورد علاقه ام هم مقابل پلیس آگاهی ایستاده است.

با ثبت اظهارات شاکی، زمانی که او به خیابان رفت تا مهران را برای طرح شکایت به مرکز پلیس دعوت کند، متوجه شد او آنجا را ترک کرده و تلفن همراهش هم خاموش است.

این کار پسر جوان باعث شد ماموران به او مشکوک شده و احتمال دهند او هم با سارق همدست است. تحقیقات برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا این که روز بعد مهران شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی ها گفت: پیشنهاد ارتباط دوستی و سرقت از شاکی را پسرعمه ام که یک زورگیر و سارق سابقه دار است، به من داد. من هم به ارتباطم با شاکی در شبکه پیام رسان لاین ادامه دادم و توانستم اعتمادش را به خود جلب کنم. بعد طبق نقشه مان، شاکی را به بهانه تفریح به خارج از شهر بردم که پسرعمه ام به آنجا آمد و پس از تهدید ساختگی اموال دختر جوان ر ا به سرقت برد. از اموال دزدی فقط 200 هزار تومان نصیب من شد و بقیه نزد پسرعمه ام ماند.

با ثبت اظهارات متهم، دیگر همدست وی نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش در خانه اش دستگیر و در بازرسی از آنجا بخشی از اموال سرقتی از شاکی کشف شد.

متهم سابقه دار به نام وحید با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و به سرقت اموال شاکی و تهدید وی با چاقو اعتراف کرد.

با توجه به طرح شکایت های مشابه در اداره پلیس، تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
سارق حرفه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سارق حرفه‌ای، متهم به تجاوز به دختر ربوده‌شده



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سارق حرفه‌ای، متهم به تجاوز به دختر ربوده‌شده

مردی كه متهم است به دختری جوان تعرض كرده در جلسه دادگاه ادعا كرد از ناراضی بودن شاكی از این رفتار اطلاع نداشته است. این مرد علاوه بر یك فقره تجاوز به ربودن 13 زن و مرد نیز متهم است.

 

به گزارش شرق، مرد 28ساله كه مهدی نام دارد متهم است یك سال پیش به اتفاق همدستانش دختری را در كنار پل یادگار امام دزدیده و او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

یك سال پیش دختری جوان وارد بانكی شد و به متصدی شعبه گفت توسط چند جوان ربوده شده است و آنها جلو بانك منتظر هستند تا او پول بگیرد و به آنها بدهد. لحظاتی بعد دختر جوان از بانك بیرون رفت تا به ماموری كه آن نزدیكی بود خبر بدهد چه اتفاقی برایش افتاده است اما آن زمان آدم‌ربایان فرار كرده بودند. بنابراین دختر جوان به كلانتری رفت و جزییات ماجرا را توضیح داد. وقتی ماموران تحقیقات خود را آغاز كردند متوجه شدند دقایقی قبل پلیس، جوانی به نام امیر را بازداشت كرده كه سارق عابربانك این دختر است.

امیر از همدستانش جدا شده بود تا پول‌های موجود در كارت شاكی را برداشت كند. دختر جوان در بازجویی‌ها به ماموران گفت: ساعت هفت صبح بود كه برای رفتن به محل كارم از خانه خارج شدم. كنار اتوبان یادگار بودم كه پرایدی جلو پایم ایستاد. به‌جز راننده دو مرد و یك زن در ماشین بودند. كمی كه جلوتر رفتیم مرد جوان چاقویی از پایین پایش بیرون كشید و به من گفت حركت نكن و هرچه داری بده. كیفم را از من گرفت و آن را گشت. از من خواست طلاهایم را هم بدهم اما من جواهری همراه نداشتم. كارت بانكم را برداشت و پول‌های نقد و یك زنجیر طلا هم كه داشتم گرفت. او رمز كارت بانكم را هم پرسید و توانست 200 هزار تومان از آن برداشت كند اما وقتی متوجه شد دومیلیون و 500 هزار تومان پول در حسابم است عصبانی شد و گفت باید حسابم را خالی كنم و همه پول را به او بدهم.

 

شاكی ادامه داد: متوجه شدم آن مرد مهدی نام دارد و دوست دیگرش امیر و راننده هم سعید است. زنی كه با آنها بود هم فرزانه نام داشت. مهدی كارت بانك را به امیر و فرزانه داد تا آنها با همه پول خرید كنند و به من گفت باید پیش ما بمانی تا كارت خالی شود. وقتی آنها از ما جدا شدند مهدی همان‌طور كه ماشین حركت می‌كرد پایپش را بیرون آورد و شیشه كشید. او ناگهان به من حمله كرد. از او خواهش كردم این كار را نكند. گفتم هرچه پول بخواهی به تو می‌دهم اما دست از سرم بردار و بگذار من بروم. وقتی به منطقه‌ای بیابانی رسیدیم مهدی از سعید خواست توقف كند و بعد هم از او خواست پیاده شود و كاپوت جلو و در صندوق عقب ماشین را بالا بزند.

البته پایپ را به سعید داد تا او هم مواد بكشد و بعد لباسش را درآورد. همه جای بدنش خالكوبی بود. من فهمیدم می‌خواهد به من تجاوز كند. التماس كردم این كار را نكند ولی او مرا به مرگ تهدید كرد. سرم را چندبار به شیشه كوبید و بعد مورد آزار قرار داد. من جیغ می‌كشیدم و كمك می‌خواستم اما او توجهی نمی‌كرد. حالم خیلی بد بود و خونریزی شدیدی داشتم. همان موقع فرزانه با آنها تماس گرفت و گفت برای خرید طلا رفته‌اند و طلافروش از آنها كارت شناسایی خواسته است. آنها من را مجبور كردند كارت ملی‌ام را بدهم. فرزانه و وحید برای گرفتن كارت با موتور پیش ما آمدند. البته فرزانه ماند و وحید با همان موتور برگشت. بعد از آن دیگر تلفنش را جواب نداد. بعد از چند ساعت من پیشنهاد دادم جلو یك بانك من را پیاده كنند و من حسابم را خالی كنم و پول را به آنها بدهم در عوض آنها هم من را رها كنند. قبول كردند. وقتی وارد بانك شدم به متصدی باجه ماجرا را گفتم. مردمی كه آنجا بودند همراه من بیرون آمدند تا متهمان را بگیریم اما متوجه شدم مهدی و همدستانش فرار كرده‌اند. من خودم را به كلانتری رساندم و شكایت كردم. مرا به پزشكی قانونی فرستادند و وقتی برگشتم گفتند مرد طلافروش بعد از اینكه وحید با كارت ملی وارد مغازه‌اش شده پلیس را خبر كرده و او بازداشت شده است.

با شناسایی متهمان و بازداشت آنها پرونده به شعبه 77 دادگاه كیفری‌استان تهران فرستاده شد. روز گذشته در جلسه محاكمه، دختر جوان یك‌بار دیگر جزییات حادثه را شرح داد و گفت: قبل از اینكه وارد بیابان شویم و مهدی به من تجاوز كند به پمپ بنزین رفتند تا بنزین بزنند. آنجا می‌خواستم فرار كنم اما مهدی چاقو را روی پهلویم گذاشت و گفت اگر حرف بزنی تو را می‌كشم.

در ادامه مهدی در جایگاه حاضر شد. او گفت: دختر جوان را برای سرقت اموالش سوار ماشین كردیم و انگیزه تجاوز نداشتم.

متهم ادامه داد: گفته‌های این دختر درست است اما من به او به زور تجاوز نكردم. وقتی می‌خواستم با او رابطه برقرار كنم اصلا مقاومت نكرد و چیزی نگفت. البته زمانی كه داشتم شیشه می‌كشیدم به من گفت این كار را نكن.

متهم در ادامه گفت: در آن زمان شیشه كشیده بودم و اصلا یادم نمی‌آید چه اتفاقی افتاد اما تا جایی كه می‌دانم به زور تجاوز نكردم.

 

مهدی در مورد اتهام آدم‌ربایی هم گفت: بعد از اینكه بازداشت شدم 13 زن و مرد دیگر هم كه به این شیوه از آنها سرقت كرده بودیم شكایت كردند و من به اتهام 13 فقره آدم‌ربایی به 15 سال حبس و به اتهام سرقت هم به پنج سال حبس محكوم شدم. اگر من می‌خواستم به كسی تجاوز كنم به زنان دیگر هم تجاوز می‌كردم، پس قصد تجاوز نداشتم و این دختر هم تا جایی كه یادم می‌آید هیچ مخالفتی نكرد.

بنا بر این گزارش بعد از پایان جلسه محاكمه هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند./شرق