اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سارقی كه با اسید زورگیری می‌كرد


سارق سابقه‌داری كه با تهدید به اسیدپاشی اقدام به سرقت و زورگیری از اهالی محل سكونتش می‌كرد در آخرین سرقت خود، گرفتار مالباخته شد و به پلیس تحویل داده شد.

مأموران كلانتری 153 شهرك ولی‌عصر در ظهر هشتم خردادماه، از طریق اعلام مركز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان خبر دستگیری سارقی در یك مغازه‌فروش لوازم‌خانگی قرار گرفتند.

با حضور مأموران در آدرس اعلامی و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد كه صاحب مغازه با كمك تعدادی از كسبه و اهالی محل، فرد میانسالی به نام «صادق» را در حالی كه كفن بر تن داشت و قصد سرقت تعدادی از لوازم داخل مغازه را داشت، دستگیر كردند.



با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

صاحب مغازه‌فروش لوازم خانگی به كارآگاهان گفت كه در هنگام ظهر در مفازه نشسته بودم كه متوجه شدم فردی كفن‌پوش (متهم) وارد مغازه شده و به سمت ویترین مغازه رفته و در حالی كه قصد سرقت چند دستگاه از لوازم برقی را داشت از مغازه خارج شد كه مانع این كار وی شدم كه صادق یك قبضه چاقو از زیر كفن بیرون آورد و به سمت من حمله كرد و مرا از ناحیه شكم مورد اصابت چاقو قرار داد و سرانجام توسط اهالی محل دستگیر شد.

در شرایطی كه تحقیقات از متهم پرونده در مراحل ابتدایی قرار داشت تعدادی دیگر از شهروندان نیز با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشتند كه توسط متهم مورد زورگیری و اسیدپاشی قرار گرفتند.

در تحقیقات انجام شده از این افراد مشخص شد كه صادق یكی از افراد سابقه‌دار شناخته شده در منطقه شهرك ولی‌عصر است كه از چندی پیش با تهدید سلاح سرد و اسید اقدام به زورگیری از اهالی محل كرده بود.

با توجه به اظهارات شكات پرونده، كارآگاهان با مراجعه به شهرك ولی‌عصر و محل‌های تردد متهم دریافتند صادق علاوه براعتیاد شدید به ماده مخدر شیشه، دارای چندین سابقه دستگیری است.

در ادامه بررسی‌ها، كارآگاهان با شناسایی تعدادی دیگر از افراد اطلاع پیدا كردند كه صادق با تهدید اسید اقدام به زورگیری از آنها كرده و آن دسته از مالباختگانی را كه قصد مقاومت در برابر او را داشتند، مورد اسیدپاشی قرار داده است.

سرهنگ كارآگاه علی اكبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگانی كه مورد اسیدپاشی از سوی متهم قرار گرفته و همچنین اعتراف صریح متهم در مورد زورگیری و اسیدپاشی، در حال حاضر متهم برای رسیدگی تخصصی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده است.

وی از كلیه مالباختگان و دیگر شكات احتمالی خواست تا برای طرح شكایت خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.

منبع : برنانیوز


ویدیو مرتبط :
سارقی که اسلحه هم کمکش نکرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ده ها فقره زورگیری در پرونده باند تبهكاری



 

ااعضای یك باند كه پس از استفاده از مواد مخدر روان گردان با حمله به مردم، اموالشان را سرقت می كردند، دستگیر شدند.

از چندی پیش شكایت های فراوانی در مراجع قضایی و انتظامی مطرح بود كه مشخص می كرد چند سارق با سد كردن راه مردم و ضرب و جرح آنها، اموالشان را سرقت می كنند.

در حالی كه تحقیق در این زمینه برای دستگیری سارقان ادامه داشت، ماموران گشت كلانتری ۱۵۱ یافت آباد در جنوب غرب تهران چندی پیش هنگام گشتزنی به راننده یك دستگاه موتورسیكلت مظنون شدند.

با توجه به رفتارهای غیرعادی این فرد، كه نشان می داد از مواد مخدر روان گردان استفاده كرده است، وی دستگیر شد و در بازرسی بدنی از این فرد، یك قبضه دشنه كشف و متهم برای ادامه تحقیقات به كلانتری انتقال یافت.

در بررسی اولیه معلوم شد متهم یك شرور سابقه دار به نام اكبر است كه در منطقه یافت آباد پیش از این نیز به اتهام ارتكاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط، بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای جنایی دستور تحقیق از متهم را در پایگاه پنجم پلیس آگاهی صادر كرد.

● اعتراف به ده ها فقره سرقت

با آغاز تحقیق از متهم، وی با اعتراف به ده ها فقره زورگیری و كیف قاپی در منطقه یافت آباد، دیگر همدستان خود به نام های آرش، حسین و حسن را معرفی كرد.

در پی اعترافات متهم، دستور دستگیری همدستان وی صادر شد و با شناسایی مخفیگاه آرش و حسن ـ متهمان تحت تعقیب ـ آنها در یك گاراژ مخروبه هنگام استفاده از مواد مخدر كراك دستگیر شدند.

متهمان پس از دستگیری و اعتراف به جرایم مختلف، حسین را به عنوان سركرده باند معرفی كردند كه این متهم نیز چند ساعت بعد دستگیر شد.

● شكایت مادر علیه فرزند

با دستگیری حسین، در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیری اموال مسروقه از جمله تعداد زیادی كیف مردانه و زنانه، كارت پایان خدمت، كارت ملی، شناسنامه، پروانه كسب و ... كشف و ضبط شد.

علاوه بر اعتراف سركرده باند به ده ها فقره سرقت، در بررسی سوابق آنها مشخص شد اعضای باند بیش از ۱۰ فقره سابقه كیفری دارند كه پس از استفاده از مواد مخدر صنعتی با تهدید چاقو موتورسیكلت سرقت كرده و به صورت گسترده با استفاده از وسیله نقلیه مسروقه با حمله به مردم، اموالشان را به سرقت می بردند.

گزارش حاكی است در زمان رسیدگی به پرونده اتهامی متهمان، خانم میانسالی با حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی خود را مادر یكی از متهمان معرفی كرد و گفت: علیه فرزند سارقم شكایت دارم.

این زن در اظهارات خود به افسر پرونده گفت: پسرم از چند سال پیش پول مواد مخدر خود را به زور از من می گرفت.یك بار وقتی در مقابل خواسته او مقاومت كردم، مرا بشدت كتك زد، طوری كه پرده گوشم پاره شد.

سرهنگ اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به فعالیت گسترده اعضای این باند در حمله به مردم و سرقت اموال، مالباختگانی كه در یافت آباد، شهرك ولی عصر (عج)، جاده مخصوص و میدان آزادی اموال آنها سرقت شده است، می توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه كنند.../منیع:جام جم آنلاین